View Single Post
Old 17-07-2009, 12:20   #30   link
jefpet
Sir-Tech Worshipper

jefpet's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Probleem is, n keer je het weet, durf je het teveel te gebruiken.
Dat was mijn probleem ook eens ik n iets opgezocht had bij Curse of Monkey Island. Geen discipline he Maar als ge wat minder goesting hebt maar toch nog snel "verder" wilt geraken ook zo iets opzoeken etc etc... Foei!

Ik heb trouwens Gobliiins 4 gekocht Geweldig spel, een throwback naar de klassiekers, het hele Goblins gevoel is helemaal aanwezig. Enige nadelen zijn de graphics en sound effects, trekken alletwee op geen fuck. Duidelijk dat het maar 1-2tal devs geweest zijn, de Goblins zelf hun 'gibberish' taaltje klinkt als een lowres zelfopgenomen WAV filetje - en dat is het ook. Ik denk dat als er een paar mensen extra aan meewerkten die wat kwalitatief ingesteld waren dat het een hoogvlieger was.
Helaas kan ik dit spel niet echt aanraden aan niet-Gobliiins fans, het is een totaal ander soort van "adventure" gaming: per level zit je vast en moeten puzzels opgelost worden vooraleer je door kan, door cooperatief te werken met verschillende karakters, een beetje zoals Lost Vikings - ook met 3. Anyway, voor old-school fans: de gags zitten erin, de interface is terug, de art is hetzelfde, ...

(Edit: lol rasta was me voor-) www.gog.com verkoopt Simon the Sorcerer 1 en 2 voor $5.99 trouwens. Die ga ik me vervolgens aanschaffen na Gob4. Ik heb een deel van simon2 ooit gespeeld (zie tjoetjoep filmpkes op jefklak) maar fck dat spel was moeilijk! Absurde puzzels die me een beetje deden denken aan Discworld (ooit een uur iets van gezien, wtfbbq logica). Pixel hunting is ook aanwezig daar, echt alles afgaan (die dye in de shop zag ik totaal niet maar goed). Maar humor, feel & voices zijn geweldig.

Meer hier http://www.gog.com/en/gamecard/simon_the_sorcerer

Edit:

Wut? Is dat al uit? Heh. Ik leer elke dag iets bij.

Last edited by jefpet; 17-07-2009 at 12:26.
jefpet is offline   Reply With Quote