View Single Post
Old 02-09-2014, 15:24   #28   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Wat betreft de koeler: zoals gezegd, dat is inderdaad te warm. Begin alvast met een herinstallatie en let op het aanbrengen van de koelpasta. Er zijn twee degelijke methodes, in beide gevallen komt het er op neer om zo weinig mogelijk te gebruiken. Gebruik bij voorkeur iets kwalitatiefs, ik werk al lang met Arctic Cooling. Er is vaak discussie over het nut van duurdere pasta's, tests wijzen echter uit dat het wel degelijk enkele graden kan schelen.

> Methode A: klein dropje in het midden, met een flexibel kaartje (klantenkaart van 't één of 't ander) een heel fijn laagje maken/plamuren over de CPU. Hoe dunner, hoe beter. Dit is wat ik altijd doe. Het vraagt wat oefening, maar eenmaal onder de knie heb je immer een perfecte spreiding.

> Methode B: opnieuw een klein dropje in het midden en simpelweg de koeler bevestigen. Dit is makkelijker, dat spreekt voor zich. Een nadeel is evenwel dat je de koeler zo strak mogelijk moet bevestigen, in het vorige scenario is dat iets minder van belang. Te strak aanspannen staat garant voor hardwareschade, te los en je koelpasta wordt onvoldoende verspreid.

Tot slot haalt Magnum een minstens zo belangrijk punt aan, controleer of de hete lucht wel degelijk kan ontsnappen.

Wat betreft de Crossfire-storing: ik vind je voice-over keigeil, Fidoh. Poepn? Daarnaast een eenvoudige eerste stap: alle drivers (MoBo en GPU's) volledig up to date? Heb je dit in elk spel en eventueel ook in andere toepassingen?