Thread: Thailand
View Single Post
Old 29-12-2012, 09:54   #62   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

Ey Tak, diertoerisme zoals dat is heel fout. Of die tijgers nu wel of niet gedrogeerd worden (ik gok op wel), het is naar het schijnt een enorm zieke inteelt populatie waarvan geen enkele tijger ooit weer het wild terecht kan.

Opsluiten van bedreigde wilde dieren kan enkel als het helpt de gezonde populatie te vergroten. (Dierentuinen bij ons doen extreem veel moeite om inteelt te voorkomen. Goede opvangcentra die bedreigde diersoorten beschermen doen hetzelfde met als doel de dieren weer in het wild uit te zetten.)

Verder denk ik echt niet dat normale tijgers graag geknuffeld worden door blonde westerlingen.

Qua olifantentoerisme, doe nooit iets waarbij je op een olifant kan rijden. Zelfs de opvangcentra zijn wat louche.

En ivm toerisme-thai. Goede opmerkingen. Luid en opvallend zijn wordt idd niet echt gewaardeerd. Beleefdheid en bescheidenheid des te meer. Nog een tip, als een thai bezig is met zware fysieke arbeid, niet aanbieden te helpen als hij er niet om vraagt. Gezichtsverlies voor hen en er is niets erger dan gezichtsverlies.

Chiang Mai vond ik verder wat overrated.
Dov is offline   Reply With Quote