View Single Post
Old 10-07-2018, 10:32   #1694   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Goede samenstelling, geen ernstige bedenkingen. Wat betreft SSD wilde ik Crucial MX500 aanraden wegens iets goedkoper, maar da's bij Alternate niet het geval momenteel.

Over de maximale RAM-clocksnelheid dat een moederbord ondersteunt hoeft je niet al te zeer wakker te liggen. Dat is wat officieel moet werken en ondersteund wordt, in werkelijkheid kan je daar veelal sneller geheugen in steken (problemen zijn eerder uitzonderlijk). Dat 'max-supported-ram' principe wordt al jaren gehanteerd en kan best misleidend zijn. Om helemaal zeker te zijn Google ik meestal wat rond tot ik gebruikers heb gevonden die het bord in kwestie gebruiken met sneller geheugen. Al is dat niet noodzakelijk een garantie, het kan ook van merk tot merk afhangen.

Intel is overigens minder gevoelig voor dergelijke problemen, bij een Ryzen-platform is het sterker aangewezen om dit aspect van je samenstelling toch wat te onderzoeken.
Aangezien de prijs toch hetzelfde is tussen de Samsung en de Crucial kwam de Samsung er iets beter uit in reviews.

Ok, merci voor de tip!
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote