View Single Post
Old 22-10-2012, 08:06   #326   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
Ik snap wel nog altijd niet hoe in hemelsnaam een serial killer moet worden opgespoord. In wat zou zijn stem of argumentatiegedrag verschillen van deze van een gewone burger? Ik denk trouwens dat als Fidoh niks meer had gezegd deze laatste ronde en had gewacht tot anderen hun mening verkondigden, hij er mee weg was gekomen, neen?
Hij is toch buiten gestemd -- Omdat men hier de indruk had dat hij te gemakkelijk een vote target uitkoos dat hem goed lag en hij niet voldoende over de situatie analyzeerde als dat hij anders zou doen. Op msn was hij ten slotte nog de rest eventjes voor vote close aan het proberen te overtuigen (plots wel enthousiasme) maar dat baatte niet bij omega/turtle. Dus er is een wel een gedragswijziging
Of afzijdig houden zou gewerkt hebben weet ik niet: omega haalde fidoh aan voor zijn overtuigingspogingen van gisteren en eergisteren. Hij stemde dan toch turtle omdat net turtle zich afzijdig hield.

Maar concreet; het is meer een zaak voor het netwerk (dat er niet was) om de SK te selecteren op basis van wat er gezegd/gedaan wordt door mensen. Mogelijke verdachten die het bovenstaande plaatje fitten zijn dan uitstekende ziener targets. Dus je had a) welke argumenten (niet!) worden aangehaald b) SK kill targets (rooz die niet werd vermoord want fidoh was niet online c) gedrag (deze is een beetje min of meer buikgevoel dan echt berekende gok, gezien C zo hard verschilt van speler tot speler. je kan wel met de geschiedenis of verwachtingen van een speler werken; 'Wat zou hij anders gedaan hebben?' )

SK was nieuw hier en het is wel de moeilijkste/een van de moeilijkste rollen om te spelen. Je moet een goede villager zijn (maar niet de beste - want dan molt de mafia je), het netwerk uitschakelen met de kills en dan zelf dansen rond de vote. Hij heeft goed gelezen wie dat mafia/specials zouden zijn om ze uit te schakelen. Mafia/Specials waren rap dood doordat zowel de kills als de vote on-target waren.

Dit was zeer close

Last edited by Alex; 22-10-2012 at 09:02.
Alex is offline   Reply With Quote