Thread: PC - Eve Online
View Single Post
Old 16-01-2007, 00:10   #19   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Devroush
(wat zijn die thingies tussen battleship en titan eigelijk?)
Zelfde chart met aanduidingen bij capital ships voor mensen op zoek naar een clue.
T = Titan (for all intents and purposes: mobiele doch fragiele basis (jump drive, clone bay, ship hangar etc...) gecombineerd met superweapon, total cost is zo'n 150 Billion ISK als k mij nie vergis)
M = Mothership (kan 25 Fighters deployen, drones ter grootte van een frigate en de damage van een cruiser, hebben ook een jumpdrive, een kleine shiphangar en als k et mij goed herinner ook een clone vat bay, kost dacht ik rond de 30 Billion ISK)
C = Carrier (klein mothership, kan 15 Fighters max deployen, jump drive maar geen clone bay, een heel kleine ship hangar, wel vrij veel cargo space, waardoor het vaak als een alternatieve freighter wordt gebruikt, kost zo'n 1 Bil ISK, is meestal een van de eerste capital ships waar een corporation voor gaat, gezien de minerals minen in corpverband goed te doen is en ge daarna nog slechts een 300 Mil ISK nodig hebt)
D = Dreadnought (de "logische stap verder" van een Battleship, gemaakt om damage te dealen en te receiven, kunnen speciale Siege Module installeren, deze activeren creŽert massive damage output en compleet sick tanking capabilities, maar de dreadnought is stationary en de tracking van de wapens wordt zo slecht dat ge amper andere Dreadnoughts kunt raken; bedoeld dus om Player Owned Station aan te vallen, heeft weinig ander nut, kost zo'n 2 Billion ISK)
F = Freighter (vliegt on average tegen een fantastische 70m/sec en het neemt eeuwen in beslag om te alignen voor een warp; heeft geen jump drive en geen module slots, maar kan met de goede skills dicht tegen de miljoen m≥ cargo space geraken, kost zo rond de 1 Bil ISK)

Da's allemaal 5 maand geleden natuurlijk, mijn kennis is een beetje roestig. Prijzen zijn accuraat though, gecheckt op ICSC (ligt dat aan mijn geheugen of zijn die opgeslaan de laatste 5 maand?). Prijzen zijn ook niet echt realistisch, de meeste capital modules kosten meer dan 50 Mil ISK, voor de carriers en motherships moet ge de prijs van de fighters der ook nog es bijdoen (zo'n 20 Mil per stuk).

Als er iemand fouten ziet (Zwaplat bijvoorbeeld), voel u vrij ze eruit te halen. [jordi]Beantwoord dat uw vraag, Devroush?[/jordi]

edit: en damn eh, t zal al straf zijn als k kan wachten tot na de examens om weer te beginnen!
Guns is offline   Reply With Quote