View Single Post
Old 03-11-2019, 12:33   #2383   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
1440p IPS schermen van 144hz kosten direct plus 500 euro blijkbaar. Past binnen budget. Maar dan ga ik nog wat meer moeten neuzen/lezen in dat geval.nt uiteindelijk is die 144hz zeker geen must voor mijn type games.

En fok you rad. Met uw moederbord problemen van een paar pagina`s terug en verplicht biosflashen toch aan het overwegen van een 570 bord te steken.
euh, uiteindelijk had bios flashen er niets met te maken he. ik had gewoon de pech dat mijn eerste moederbord nen lemon was (aka busted uit de doos): de mobo op zich was 3xxx ready dus die herkende mijn cpu direct, hij was gewoon kaput.

maar het is wel zo dat de x470 en b450 borden niet automatisch die laatste generatie ondersteunen maar zoals potenza heeft gezegd, de meeste fabrikanten hebben de laatste maanden zelf in hun productielijn nieuwere bios versies als default genomen, daar komt dus die "3000 desktop ready" van.

edit: snel ff opgezocht, uw gekozen mobo is voorlopig niet 3xxx ready maar heeft wel een usb flashdrive. dus als je comfortabel bent met zo'n zaken, kan je met een usb stick uw mobo flashen, is echt super easy.

nu, als je echt zeker op zeker wilt spelen kan je gewoon de msi b450 tomahawk max kopen, die steekt nu in mijn nieuw systeem en uit de doos had het zelfs de meeste recente bios upgrade, niet gewoon het nodige voor de 3000 generatie. als ze uitverkocht is in die winkel, gewoon ergens anders bestellen. is ook goedkoper, trouwens, en met uw 1tb ssd kaartje hebt ge sowieso genoeg aan maar 1 m2 ssd slot.

trouwens, wat versta je onder rpgs? als dat rdr2 en cyberpunk ed gaat worden dan ja, dan zou ik voor 1440p/144hz gaan als ge toch zon PogChamp budget hebt.

en ja lycas heeft gelijk, eens 144 hz gewoon wilt ge nix anders. ik zou, moest ik verplicht kiezen tussen een 24 inch 1080p monitor met 144hz of nen 32 inch en big dick resolution met maar 60 hz, altijd voor het eerste gaan. zeker als ge een beest systeem hebt zoals het uwe.

is dit bvb nix voor u?

https://www.coolblue.be/nl/product/8...oc-cq32g1.html

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote