Thread: F1 2014
View Single Post
Old 10-12-2013, 15:55   #8   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wazeiterna? View Post
Het is allemaal begonnen imo toen ze de kwalificatie verkrachten met de invoer van Q1-3, afschaffen van de dubbele kwalificatiesessies en het geknoei met de punten.

Toen uiteindelijk ook het hele veiligheidsdiscours op kruissnelheid raakte en de kostenplafonds werden ingevoerd (yo testbans) was het helemaal om zeep met de spanning.

De '0' van Hill niet vergeten in '94
Mja, hier ben ik het dus compleet mee oneens, 'saaie' seizoenen zijn van alle tijden en ik kan me er dan weer een paar recente herinneren die op de laatste race aankwamen. Plus: sommige dingen die je daar opnoemt zijn specifiek, andere zijn evengoed van alle tijden (wijzigingen aan de toekenning en het gewicht van punten, variatie in het kwalificatieformat, aanpassingen voor de veiligheid). Het idee dat de spanning jaar na jaar monotoon blijft dalen is onzin. Ze hebben bij de FIA gewoon aanleg voor dit soort overtrokken reacties, en sommige mensen zijn kort van geheugen, ook in dat opzicht is er niks nieuws onder de zon.

En je noemt daar (toevallig) nog 1994. Dat was pas een kutseizoen. Als er eentje is van de laatste 25 jaar waar we niét terug naartoe willen zal het dat wel zijn.
Clipper is offline   Reply With Quote