View Single Post
Old 15-12-2012, 16:17   #57   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik gok iets over de motor skills van gamers gekoppeld aan het feit dat gij een klein beetje overdreef met uw stelling. Maar in het echte leven waar mensen bewegen en er ander volk in de weg loopt gebeuren er inderdaad dingen als dit met nochtans zogezegd geoefende schutters.

Soit, ik snap de interesse wel, denk ik. In een land waar er zo'n "wapencultuur" heerst is het nogal logisch dat er wandelende encyclopedieŽn over die dingen zijn. Als ik op IMDb weer eens een thread tegenkom over alle blaffers in actiefilm X denk ik nooit: hola, freak. Hoogstens: hola, kenner.

Ik zie ook wel de aantrekkingskracht van het precies en behendig omspringen met zoiets primitiefs dat veel kabaal maakt. De ene kleiduif na de andere uit de lucht halen en tussendoor nog herladen in wereldrecordtempo bijvoorbeeld. Het heeft wel iets van rijden of racen in z'n combinatie van luidheid, kracht, snelheid en finesse. Ware het niet dat hoe gevaarlijk motorvoertuigen ook mogen zijn, ze op zich niet ontworpen zijn om dingen kapot te maken natuurlijk.

In de praktijk heb ik toch vooral veel schrik van die dingen, kan me nauwelijks voorstellen dat ik ergens op m'n gemak zou zijn als er met vuurwapens wordt gezwaaid, geladen of niet. Als ik langs het bos rij en er zit een jager op uitkijk krijg ik daar al een rilling van. Ook eens meegemaakt dat onze buurman in ItaliŽ met z'n revolver stond te zwaaien, hij was aan 't schieten op een slang in de vijver. 'k Kon daar niet rap genoeg weg zijn.

Van de andere kant, mijn vader had hier vroeger nog een Winchester liggen en zo'n Remington riot gun ding, in de tijd dat dat nog kon zonder vergunning ofzoiets ('k spreek hier van late jaren 1980 gok ik, ik ken geen hol van de wet), en ik was daar niet bang van, zolang dat daar maar lag te liggen. Maar ik moet dat zelf toch niet hebben. Er heeft ooit een meisje tegen mij gezegd dat ze nooit in de zee zwemt omdat ze daar een slecht voorgevoel over heeft, ik heb dat met blaffers denk ik, een vaag gevoel dat er ergens ťťn of ander schietaccident op mij aan het wachten is om te gebeuren.
Clipper is offline   Reply With Quote