View Single Post
Old 15-12-2012, 12:52   #46   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Ik dacht gelezen te hebben dat er in de VS zo'n 2 miljoen keer per jaar een revolver/pistool wordt afgevuurd. Dan is 10,000 nog niet zo'n bizar groot getal. Het toont vooral aan wat voor een verschrikkelijk domme en inefficiënte toestand zo'n handvuurwapen is. Ik zou met vrij veel gerustheid een random persoon op mij laten vuren vanop 10 meter afstand. Allez, niet heus natuurlijk, maar de kans dat je iets raakt met zo'n spel vanop meer dan 5 meter is toch wel erg klein.

Als militair is het trouwens wel wat eenvoudiger van een wapenvergunning te krijgen. Persoonlijk zie ik daar het nut echt helemaal niet van in.Tenzij je hoopt op de apocalyps of je doet aan een vorm van sportschieten ofzo. Ik ken een paar man met een vergunning en enkele wapens, maar dat zijn verzamelaars van antieke zaken. De meeste wapens die zij bezitten, zijn niet meer functioneel. Maar het is een beetje zoals een oldtimer kopen en de motor eruit vijzen. Eigenlijk heb je graag dat hij nog werkt. Maar dan heb je dus een vergunning nodig.

Ik ben in de zaken geïnteresseerd omdat het bij momenten enorm knappe staaltjes techniek zijn. Maar als je daar veel mee bezig bent - en moet proper maken na gebruik fml - dan is het koele van de zaak omwille van het feit dat het een kogel afvuurt er vrij snel af.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote