View Single Post
Old 13-03-2007, 12:45   #29   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Uhm. Bavo, ik zeg niet dat er geen waarheid schuilt achter je betoog, maar je doet uitschijnen dat je van alles kunst kan maken. Meer nog, dat je van alles hier kunst moet willen maken. Twee keer dik fout in die zin imo. Het is allereest een testcase thread, waarin dus zaken worden gegooid waarvan de maker niet zeker is. Kunst is per definitie perfectie. Ook al ligt die perfectie juist in zijn inperfectie. Deze plaats bestaat om wat probeersel neer te gooien. "Scraps" dus. Dingen waar nog aan gewerkt moet worden, liefst met hulp van anderen. De drang om dit als mooi beeld te laten spreken is dus prominenter dan die van een kunstvorm te maken. En daar moeten we eerlijk in zijn, wat het oog mooi vindt is reeds lange tijd geleden via enkele eenvoudige regeltjes vastgelegd. En die basis kan inderdaad aangeleerd worden als het aankomt op een mooi beeld creëren.

Nu ga ik Teus ook geen gelijk geven. Hij heeft een vastbesloten kennis van zaken en zal zeker op het technische vlak kunnen imponeren hier en daar. Echter moet ik de eerste foto nog tegenkomen van hem die ik echt uitzonderlijk vind. Als we dus allemaal onszelf een beetje minder serieus trachten te nemen en het pleziervan een foto niet verloren laten gaan onder het juk van technisch elitarisme of kunstcreatieve drang, dan kan het misschien wel fijn worden om hier een foto'tje te kijken en te commenten af en toe. Laat dit dan suggestief en optioneel commentaar blijven, itt dwingend en via absolutismen die zogezegd zouden heersen in een beeldvorm. Het is niet zo. Het was niet zo. En het zal hopelijk nooit zo worden. Er zijn suggesties. Doe aub niet alsof dit régels zijn die nageleefd moéten worden. In dergelijke extremi verdwijnt alle plezier uit de hobbyfotografie gewoon.

Genoeg accentjes gebruikt zodat farah zéker óók deze post zou bekijken, hé.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote