Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 17-08-2012, 16:32   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Magic Mike'

Overdag probeert Mike (Channing Tatum) de eindjes aan elkaar te knopen in de bouwsector, maar de slabakkende economie verhindert dat hij zijn echte droom kan waarmaken: een eigen bedrijfje in designermeubelen opstarten. 's Avonds geeft hij als Magic Mike het beste van zichzelf in de stripteaseclub Exquisite. Dan leert hij Adam (Alex Pettyfer), een werkloze jongeman, en zijn zus Brooke (Cody Horn) kennen. Mike slaagt erin clubeigenaar Dallas (Matthew McConaughey) Adam aan een kans te geven als stripper...

De vrouwen die een ticket voor 'Magic Mike' hadden gekocht -en dat waren er nogal wat- gedroegen zich alsof ze een echte stripclub waren binnengewandeld. Na 30 seconden was het al prijs: Channing Tatum wandelt in zijn adamskostuum door het beeld en de halve zaal ging uit zijn dak. Kreten als 'YUMMIE!' en 'WOOHOO!' waren meermaals hoorbaar, en bij elke stripteaseact ging er een golf van genot door de zaal. Volgens mij waren er een paar die met alle plezier echt een aantal dollarbiljetten in de strings van Tatum en Alex Pettyfer hadden willen stoppen. Steven Soderberghs 'Magic Mike', waarvoor de regisseur zich deels baseerde op de ervaring van de jonge Tatum als stripper, ademt dan ook een veel hitsigere atmosfeer uit dan 'The full monty'. De dansnummers zijn echter altijd met een knipoog en worden overtuigend gebracht door de cast. Vooral aan Tatum zie je dat hij niet aan zijn proefstuk toe is en weet hoe hij een vrouwelijk publiek moet opgeilen.

Afgaande op de trailer, die de film weinig eer aandoet, zou het makkelijk zijn 'Magic Mike' te klasseren als een zomers tussendoortje dat letterlijk en figuurlijk weinig om het lijf heeft. Wie echter even verder kijkt dan de ingeoliede lichamen van de hunks ontdekt een goed opgebouwde film waarmee Soderbergh erin slaagt om een geloofwaardig beeld van het wereldje te schetsen. Mikes lot wordt noch overgedramatiseerd noch overgeromantiseerd. De scènes backstage tonen de mannen in volle voorbereiding op hun act. De kleine ritueeltjes zoals de strippers die ter voorbereiding en meerdere eer en glorie een penispomp ter hand nemen of de blauwe plekken uit hun benen laten masseren: er valt tussen het spektakel door ook een zekere tragiek te ontwaren. Soderbergh schetst zijn strippers als mannen die met hun vak bezig zijn en weten op welke kleine details ze moeten letten wanneer ze zichzelf voor de leeuwen gooien, maar die avond na avond hun vooruitschrijdende leeftijd als een zwaard boven zich voelen hangen. Langs alle vooroordelen heen willen ze, net als 'Magic Mike zelf, au sérieux genomen worden. Uiteraard passeren er enkele clichés de revue, maar het beeld van de smoezelige striptent met zijn rokerige achterafkamers moet toch worden bijgesteld. 'Magic Mike' oogt geloofwaardig, niet in het minst door Soderberghs droge, scherpe visuele stijl die in scherp contrast staat met de flashy dansnummers.

Hier en daar tracht Soderbergh zijn film ook wat actuele relevantie mee te geven door te verwijzen naar de economische crisis. Veel meer dan een poging is het niet. De nadruk ligt duidelijk op het personage van Mike. Channing Tatum trekt zich behoorlijk uit de slag en Alex Pettyfer en Cody Horn zijn best te pruimen, maar uiteindelijk behoort de prent zonder discussie toe aan Matthew McConaughey. McConaughey gaat als de striptenteigenaar met zo goed als elke scène waarin hij opdraaft lopen en bewijst opnieuw dat hij in handen van de juiste regisseur tot veel meer in staat is dan de melige komedies waar hij het grootste deel van zijn carrière op gebouwd heeft.

Niet alle plotelementen komen even goed uit de verf, maar als geheel maakt deze milieuschets wel een overtuigende indruk. 'Magic Mike' is een film die ik dan ook zonder verpinken kan aanraden, zelfs aan de heren.

3 sterren op 4

Trailer

Last edited by Maniac; 17-08-2012 at 16:41.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2012, 16:43   #2   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

hier maniac, een boektip:
http://www.amazon.com/Fifty-Shades-G.../dp/0345803485
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2012, 03:43   #3   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

3/4 voor Magic Mike, rofl

ik nam uw reviews totnogtoe denk ik veel te serieus

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
rofl.

onlangs nog moeten bestellen voor mijn wijf
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2012, 08:07   #4   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Heeej Jacques en Frenzal, hebdem tenminste gezien? Eerst kijken, dan pas lullen.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2012, 16:01   #5   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Ik zal hem asap bekijken.

nadat ik Step Up & Twilight bekeken heb.
Old 20-08-2012, 16:05   #6   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Heeej Jacques en Frenzal, hebdem tenminste gezien? Eerst kijken, dan pas lullen.
kwil geen lullen zien
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2012, 18:43   #7   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Magic Mike has received generally positive reviews. On Rotten Tomatoes, Magic Mike has received a "Certified Fresh" rating of 79% based on 157 reviews from their "All Critics" ratings, a 92% "Certified Fresh" rating based on 36 reviews from their "Top Critics" ratings. At Metacritic the film has a 72 rating, indicating "generally positive reviews", based on 38 critic reviews. The movie also launched Academy Award buzz for Matthew McConaughey as Dallas.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2012, 19:32   #8   link
rooz
siii

rooz's Avatar

still don't wanna see it
Old 23-08-2012, 11:34   #9   link
andu

andu's Avatar

Ben je echt zo onzeker over je geaardheid dat je die film gewoon niet kunt bekijken? Moet wel erg zijn.
andu is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2012, 12:11   #10   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Hij draagt chacossen. Hij heeft niet veel meer nodig om naar de andere kant te gaan andu.
Old 23-08-2012, 13:16   #11   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Ben je echt zo onzeker over je geaardheid dat je die film gewoon niet kunt bekijken? Moet wel erg zijn.
Homevideo's van Zyzz daarentegen!
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2012, 14:05   #12   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

ye he mirin
Guns is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2012, 17:22   #13   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Ja ik ben een kasthomo daarom wil ik niet kijken naar een film over strippende mannen.
Old 23-08-2012, 17:39   #14   link
Oltho
Milfhunter

Oltho's Avatar

Omdat ge uzelf niet durft te confronteren met uw twijfels. Rooz toch.
Oltho is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2012, 17:39   #15   link
rooz
siii

rooz's Avatar

wost mak eki aan je flute zugn?
Old 23-08-2012, 17:44   #16   link
Oltho
Milfhunter

Oltho's Avatar

Kdoen da liever zelve.

Deze thread gaat nu over homoseksualiteit.
Oltho is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2012, 17:45   #17   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ooit al eens met een jongen gekust heb toen ik 14 was.

LOL NEE KBEN GEEN HOMO ZE ZOT
Old 23-08-2012, 17:45   #18   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Olthoiken View Post
Deze thread gaat nu over homoseksualiteit.
Maar ik ben nu wel heel erg nieuwsgierig geworden naar de film moet ik zeggen.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2012, 18:10   #19   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Ik heb al meer als 6 mannen gekust.
Old 23-08-2012, 18:11   #20   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

slet

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV