Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 17-02-2013, 22:20   #1   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Xbox One

Aangezien het niet allemaal PS4 moet zijn, blijkbaar is het logo van de nieuwe Xbox geleaked bij het persmateriaal voor Destiny (nieuwe Bungie game dat vandaag voor eerste maal is besproken in de pers). Blijkbaar zou het een launch titel kunnen zijn voor de nieuwe Xbox en zou de nieuwe Microsoft console heel binnenkort ook aangekondigd kunnen worden.

http://www.onlysp.com/2013/02/17/des...posted-online/

Zou trouwens nu als 'fake' bestempeld worden, maar waar rook is, is vuur. Zeker met de nakende PS4 announcement.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 22:26   #2   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Dag 1 instant aankoop. Ik ben benieuwd hoe ze het online gedeelte nog verder gaan ontwikkelen, imo de koploper op dat vlak deze generatie. Specs zal vermoedelijk wel hetzelfde zijn als ps4
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 22:34   #3   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Idem hier, PS4 aankoop hangt volledig af van de éventuele supergame die daar voor mij op zou verschijnen (bij de PS3 was dat Heavy Rain voor mij) maar de nieuwe Xbox is instant buy.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 22:56   #4   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik wacht wel een jaartje (of twee) tot de tweede generatie. Altijd pakken beter qua design, zowel qua warmte, geluid als extra's, én een hele hoop goede games klaar om gespeeld te worden.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe generatie games.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 23:10   #5   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Bwa, ben spijtig genoeg Sony fanboy, Microsoft heeft mij nooit echt kunnen bekoren met hun Xbox.
Ben wel benieuwd hoe de consolewar gaat evolueren, kan alleen maar goed zijn voor de consument, laat ze maar "vechten". PS4 is instant buy. Xbox komt hier niet in huis. 1 console is overigens genoeg. Heb ze allemaal gehad, PS was degene waar ik de meeste tijd aan besteed.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 23:14   #6   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Moest ik heel het online gebeuren van xbox niet zo retestrak vinden, dan zou ik nog twijfelen tussen de twee. Maar nu wordt het instant xbox. En verder zijn er ook redelijk wat titels geweest die performanter waren of er beter uitzagen op xbox 360 dan op ps3. Ik denk bvb. aan Skyrim en Red Dead Redemption. Maar er waren er zo best veel. Misschien dat dat niet meer het geval zal zijn met de nieuwe generatie natuurlijk.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 23:22   #7   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Jullie zijn allemaal al 100% zeker dat huidige trends zich gaan voortzetten dan ?
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 23:24   #8   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by quantrias View Post
Bwa, ben spijtig genoeg Sony fanboy, Microsoft heeft mij nooit echt kunnen bekoren met hun Xbox.
Ben wel benieuwd hoe de consolewar gaat evolueren, kan alleen maar goed zijn voor de consument, laat ze maar "vechten". PS4 is instant buy. Xbox komt hier niet in huis. 1 console is overigens genoeg. Heb ze allemaal gehad, PS was degene waar ik de meeste tijd aan besteed.
Dat is dus resoluut dwaas. Een console is toch afhankelijk van de games, niet van al die fanboyshit? Op uw 16 versta ik dat nog, maar een decennium later?
Old 17-02-2013, 23:28   #9   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Momenteel ongeveer evenveel interesse als in de nieuwe Sony; matig.

Zeker wél benieuwd wat het juist gaat worden, dat dan weer wel.
Old 17-02-2013, 23:43   #10   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Dag 1 instant aankoop.
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
de nieuwe Xbox is instant buy.
Waarom?
Old 17-02-2013, 23:44   #11   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Omdat de huidige zo awesome is
Old 17-02-2013, 23:55   #12   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Dat is dus resoluut dwaas. Een console is toch afhankelijk van de games, niet van al die fanboyshit? Op uw 16 versta ik dat nog, maar een decennium later?
De kans dat een PS4 in huis komt is toch ook groter bij mij:JRPG's komen meer op de PS uit. Al moet ik zeggen dat de X360 in het begin ook enkele leuke JRPG's had (Lost Odyssey en Tales of Vesperia). Maar dan nadien zijn alle JRPG's op de PS3 uitgekomen en ligt mijnen Xbox nu stof te vergaren. Vraag is of MS opnieuw de Japanse studio's kan overtuigen, ik vrees ervoor dat ze dit opnieuw gaan kunnen doen.
Ik kan dus begrijpen dat hij omwille van de exclusives eerder naar Sony neigt.
En PS+ is lichtelijk fantastisch.

Shooters (waarvoor het aanbod op de Xbox groter was) speel ik toch liever op de PC dan op een console dus een game zoals Halo is geen system seller voor mij. Voor andere mensen is dat dan weer wel een system seller natuurlijk.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 18-02-2013 at 00:01.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 00:45   #13   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
Waarom?
Wel, de ervaring eerlijk gezegd.

Xbox vond ik ongelofelijk in vergelijking met Playstation. Halo was magistraal, maar daarbuiten waren heel veel van de nieuwe games ook effectief goed. Mijn Playstation verdween op een maand of 2 op de achtergrond en mijn vroegere PC + Playstation werd vervangen door PC + Xbox.

Daarna was het overduidelijk dat de Xbox 360 betere graphics had dan de PS3 maar dat de PS3 Blu Ray had. Vind Blu Ray nog altijd geen enorme meerwaarde maar had een goed argument kunnen zijn.
Uiteindelijk blijken de meeste games er nog het vlotste en best uit te zien én te spelen op een 360 dan op een PS3. De beste indies komen ook steeds op Xbox Live.

Ook, ik vind de Xbox controller zowat 10x beter dan een PS controller. Seriously, ook de compatibiliteit met de PC is een énorme meerwaarde voor de Xbox.

Daarbuiten ook, wel,
Old 18-02-2013, 00:59   #14   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Doorslaggever hier om voor PS3 te kiezen was toch wel Blu-Ray. En Final Fantasy (ja haha fuck off ). En GT5 + WipEout. Maar toch vooral Blu-Ray. En na de Uncharteds te ontdekken zeker en vast geen spijt van gehad.

Voor mij persoonlijk heeft Sony toch nog altijd de beste exclusives. Online op console boeit me niet en voor de rest heb ik de laatste 2 jaar eigenlijk maar weinig meer gekocht.

De chatter rond de "geleakte" specs lijken het voordeel nu wel aan Sony te geven, trouwens. Niet dat het er veel toe doet, die met de minste hardware zal wel de maat dicteren. Alhoewel ze architectuurgewijs nu wel een pak dichter bij elkaar zullen liggen, geen verrassingen meer voor de devs zoals met de Cell indertijd.

Last edited by Pleun; 18-02-2013 at 01:02.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 01:15   #15   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Vorige generatie zowel Wii als X360 in huis gehaald, deze generatie wrs geen enkele van de twee.

Misschien een HTPC of een raspberry Pi gebruiken als media center. Glorious PC gaming master race
Alex is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 02:20   #16   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
De nieuwe 360 interface, de live vs psn vergelijking, die reclame in uw dashboard, weinig exclusives, ... weerhouden mij van direct voor Xbox te kiezen. Zeker omdat ze nu hun Kinect zwaar doordrijven. Ik vind Kinect geinig, maar dat is het dan ook. Dat staat op als ik wat volk over de vloer heb, maar ik wil voor de rest gewoon normaal gamen. Ik denk dat Sony meer het verschil zal kunnen maken met hun exclusives. Maar we wachten af. De 360 kon de afgelopen generatie ook aanspraak maken op betere GFX (in de meeste games), maar ik denk dat dit deze generatie ook geen issue meer gaat zijn. Als MS zich wat meer terug gaat toeleggen op puur gaming, ga'k een blije snuiter zijn.

Enfin, who am I kidding. Wrs staan ze hier toch weer alledrie na een paar jaar. You blumcole or you don't.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 02:22   #17   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pleun View Post

De chatter rond de "geleakte" specs lijken het voordeel nu wel aan Sony te geven, trouwens. Niet dat het er veel toe doet, die met de minste hardware zal wel de maat dicteren. Alhoewel ze architectuurgewijs nu wel een pak dichter bij elkaar zullen liggen, geen verrassingen meer voor de devs zoals met de Cell indertijd.
Als ze dichter bij elkaar liggen, zal het downgraden van een port ook veel makkelijker zijn. Ik zie wel games uitkomen waarbij de nieuwe Xbox de 'high' graphics heeft en de PS4 'ultra high' bvb, zonder dat daar enorme dev kosten bij komen.

Old 18-02-2013, 02:23   #18   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Xbox Infinity btw. Let op m'n woorden

Old 18-02-2013, 19:51   #19   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik moet mezelf (en jullie ) geen blaasjes wijsmaken, zowel de PS4 als XBOX720 gaan hier instant-buy zijn. Maar mocht ik moeten kiezen, dan is het PS4 met grote marge. Waarom ?
  • Ik vind de laatste paar jaar op XBOX360 echt bedroevend inzake support voor core gamers en dat mij inziens zwaar in tegenstelling tot Sony. En dat blijft (al dan niet terecht) in mijn kop hangen als ik naar de volgende generatie kijk
  • Ja ik heb wellicht recordhouder met in totaal vijf keer XBOX360's te hebben moeten opsturen met RROD. Maar ik zou liegen als ik zou beweren dat dit een rol speelt in deze keuze voor volgend jaar, daar ben ik beroepshalve te veel met break en fix bezig en heb dus nogal dik vel op dat vlak. Niettemin, het is geen pluspunt die zal overwaaien ook nie
  • Sony heeft met zijn PSx en Vita een krachtige verhouding. Lekker spel voortzetten of genieten van PS+ goodies op beide platformen, throphies, cross-buy, cross-play,...kortom de Vita voelt mij inziens helemaal aan als het verlengde van m'n Playstation ervaring, maar dan on the go, en dat scoort bij mij nogal

Ik aanzie mezelf echter niet als een fanboy, ik vind fanboy zijn iets onvoorwaardelijk en dat ben ik niet. Als morgen de XBOX720 revolutionair uitpakt en Sony de bal misslaat, dat zal er geen haar op mijn hoofd twijfelen het platform links te laten voor Microsoft's nieuwe telg.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: iPhone X
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 20:01   #20   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Wat bedoel je met uw eerste punt? Ik zou niet weten wat ik mis als core gamer, en ik heb ook nooit het gevoel gehad dat Kinect mij wordt opgedrongen zoals Blumcole wel lijkt te suggereren.

Verder denk ik wel dat ze met een waardig alternatief voor PS+ gaan komen, het is nu wel duidelijk dat het echt een meerwaarde is tov de live gold abo's. Vita wisselwerking zal inderdaad een pluspunt zijn voor sommige mensen, maar ik begrijp persoonlijk zelfs niet dat handhelds nog bestaan.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules