Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 06-03-2013, 15:11   #81   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Omdat er hier toch al 2 vragen over geweest zijn. Ja het klopt dat er een action card in de unit offer ligt. Dat ligt aan de monestary. Even heropfrissen:

Nieuwe locatie: Monestary
  • Je kan hier units kopen met het monestary icoontje.
  • Je kan hier ook 1 heal punt kopen per 2 influence.
  • Per niet verwoest monestary op de kaart, komt er een advanced action kaart bij de unit offer. Deze kan je enkel kopen in de monestary en dit voor 6 influence.
  • Je mag als actie ervoor kiezen de monestary te verwoesten. Je ontvangt dan -3 reputatie en je vecht tegen een paars monster. Je mag je units niet gebruiken. Win je, dan mag je een shield token op de monestary leggen en ontvang je een artifact. De monestary is nu verwoest.

Daarnaast ook ff een rechtzetting. Op de kaart zijn geen Tombs, maar Dungeons te vinden. Het verschil is miniem. Hier is de uitleg van beide:

Nieuwe locatie: Tomb
Als je op een vakje met een Tomb icoon staat, mag je als jouw actie de tomb betreden. Je trekt een rode vijand en bevecht hem. Let wel: je mag geen units gebruiken en de nachtregels zijn van toepassing. (Je mag dus geen gouden mana gebruiken, wel zwarte).
Als je de vijand verslaat, mag je daar je shield token op leggen en krijg je een spell en een artifact als beloning.
Als er al een shield token ligt, mag je nog altijd vechten, maar je krijgt geen beloning, buiten de fame en je mag het shield token niet vervangen.
Nieuwe locatie: Dungeon
Als je op een vakje met een Dungeon icoon staat, mag je als jouw actie de dungeon betreden. Je trekt een bruine vijand en bevecht hem. Let wel: je mag geen units gebruiken en de nachtregels zijn van toepassing. (Je mag dus geen gouden mana gebruiken, wel zwarte).
Als je de vijand verslaat, mag je daar je shield token op leggen en gooi je een mana die. Bij goud of zwart krijg je een spell card, anders een artifact.
Als er al een shield token ligt, mag je nog altijd vechten, maar je krijgt geen beloning, buiten de fame en je mag het shield token niet vervangen.
De hand van Alex is aangepast. Zijn andere skill point zit in de skill offer.

't is aan Norowas (Styn)

P.S. Je kan op een skill klikken om er een uitleg van te zien.
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 09:15   #82   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Gisteren ongelofelijk drukke dag, ik probeer deze middag mijn turn te doen!
Styn is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 09:21   #83   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Alright!

Alex heeft mij zijn turn al doorgestuurd, dus als die wens nog mogelijk is tegen dan, kan ik ze direct uitvoeren. Het staat jullie vrij hetzelfde te doen!

Also, site is geupdate zodanig dat je login bijgehouden wordt. Is via een cookie en ze wordt voor 2 dagen gezet als je inlogt. Daarnaast heb ik de tabs omgetoverd naar links zodat je gemakkelijk een tab in een andere browser tab kunt openen

En ik was vergeten Robin zijn rood kristal te geven. Aangezien hij zijn beurt eindigde op een red crystal mine, ontvangt hij dus een rood kristal!
Old 07-03-2013, 09:38   #84   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

'k Ga ook van deze gelegenheid gebruik maken om wat nieuwe informatie toe te voegen. Aangezien jullie misschien willen weten wat je allemaal kan tegenkomen als je een bruin token wilt bevechten.

Dit zijn de nieuwe abilities die kunnen verschijnen:

Nieuwe informatie: Brutal
Deze rode doodskop rechts op de token, betekent dat als je zijn aanval niet kunt blokkeren, de schade die hij doet verdubbelt. De minotaur heeft dit. Hij heeft een standaard aanval van 5. Je hebt dus 5 nodig om te blokkeren. Lukt dat niet, dan doet hij 10 damage ipv 5. Anders geen. Kan dus vrij hard zijn!

Nieuwe informatie: Paralyze
Dit icoontje van een versteende man is imo een van de lastigste in heel het spel. Als een unit een wound kaart neem door een aanval van een vijand met paralyze, dan wordt die onmiddellijk vernietigd en ligt uit het spel. Als je zelf damage neemt van een vijand met paralyze, dan moet je alle niet wound kaarten uit je hand discarden en kan je dus niet meer aanvallen. Zorg er dus voor dat je kan blokkeren als je deze vijand wilt verslaan. Of units kunt opofferen.

Nieuwe informatie: Swift
Dit icoontje van een kruisboog rechts op de vijand, houdt in dat je dubbel zoveel moet blokkeren als normaal. Lukt dat niet, doet hij wel normale schade. Weerwolven bvb hebben een standaard aanval van 7 en swift. Je moet dus 14 block hebben of je moet 7 damage incasseren.

Pro-tip: dit (de bruine vijanden) zijn over het algemeen units die je wilt verslaan in de ranged/sieged fase, door hun lage armor. Uitzondering is de Crypt Worm die immuun is voor ranged attack en dus al 6 sieged attack nodig heeft (moeilijk). Hou er rekening mee dat het kan voorkomen dat je deze units in een keep/mage tower/city tegenkomt en dat ze dan by default fortified zijn.

Een overzicht van alle abilities vind je ook hier.
Old 07-03-2013, 19:41   #85   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Ik pak de gouden mana die en gebruik hem om te boosten.
Daarmee maak ik 2 groene mana en speel ik 2 maal, beide geboost.

Ik beweeg naar 7f, en daar unlock ik een nieuwe tile. (Kost in het totaal 6 movement denk ik)
Old 07-03-2013, 19:57   #86   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

't Is geupdate. Ge hebt nog 2 movement points over.
Old 07-03-2013, 20:01   #87   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Move to 3b, draw 3, end turn.
Old 07-03-2013, 20:11   #88   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Dobbelstenen terug naar source: done.
(De andere blijft op groen, Styn koos ervoor om de rode naar nen groene om te zetten).

Map update done

Styn trekt drie kaarten omw zijn tactic kaart: done.

't Is aan Goldyx (Robin)

(Der zit een bugje in dat ge uw hand kaarten niet kunt zien, als ge inlogt op een andere tab, ga dat sebiet fixen. Voorlopig gewoon inloggen op uw tab pagina) Fixed!

Last edited by Mithror; 07-03-2013 at 20:44.
Old 07-03-2013, 21:03   #89   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mithror View Post
(Der zit een bugje in dat ge uw hand kaarten niet kunt zien, als ge inlogt op een andere tab, ga dat sebiet fixen. Voorlopig gewoon inloggen op uw tab pagina) Fixed!
(ik kan ze niet zien op de site)

Mijn turn:

Ik speel Crystallize om een groene mana crystal te krijgen

Ik val die orc onder mij aan:

Ik speel Rage als block 2 en Threaten sideways als block 1 om 3 aanval in totaal te blocken.

Ik speel Improvisation met mijn rode crystal en smijt Mana Draw weg voor 5 attack.

(en ik krijg een nieuwe rode crystal voor de mine)
Robin is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 21:09   #90   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Da's lijk exact wat ik voorspelde dat ge ging doen! =)

Ga het processen. Ge gaat levellen, dus be prepared!

Zeker dat het trouwens niet werkt? Keer pagina refreshen en opnieuw inloggen kan helpen. Zal wel iets insteken dat het altijd werkt ook. Wou gewoon de load wat verminderen zodat hij pas enkel images laadde als ge naar de tab zelf ging, maar zorgde voor wat miserie.

Arythea (andu) mag ondertussen ook al spelen
Old 07-03-2013, 21:29   #91   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Overzichtje van combat van Robin.

Hij valt de Cursed Hags aan.
  • Hij doet geen ranged/sieged attacks
  • De vijand valt aan met 3 aanval. Robin blokt met Rage en een kaart zijdelings voor 3 Block.
  • Robin ontvangt geen damage.
  • Robin valt aan voor 5 damage (improvisation + discard).

Hij krijgt hiervoor +3 fame en schuift eentje op op de reputation track.

Level up!
Robin kan nu kiezen. Of hij neemt een skill uit de skill offer (die van Alegis) en de advanced action card frostbridge.

Of hij neemt een van deze 2 skills en een van de drie advanced action cards.

Once a turn: Siege Attack 1 or Ice Siege Attack 1.

Once a round, except during combat: flip this to get Heal 2.

Robin ontvangt 1 rood kristal van de mijn. (Hij heeft nu 1 groen en 1 rood kristal).

Robin zal 5 nieuwe kaarten trekken, waarvan eentje zijn nieuwe advanced action card is.

De source en map zijn bijgewerkt.

't Is aan Arythea (andu)

P.S. ge had gelijk, het werkte in sommige gevallen nog altijd niet. 't Zou fixed moeten zijn nu

Last edited by Mithror; 07-03-2013 at 21:32.
Old 07-03-2013, 21:54   #92   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Ik pak mana storm en die heal skill.
Robin is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 22:08   #93   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Uw hand is bijgewerkt
Old 07-03-2013, 22:23   #94   link
andu

andu's Avatar

Arythea speelt:

Ik move naar 7b (Monestary).

Ik neem een golden mana die uit de source en speel:

(boosted)

samen met

voor 7 influence.

Ik koop:

andu is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 22:25   #95   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Ge hebt +1 influence, dus ge hoeft die kaart niet zijdelings te spelen
Old 07-03-2013, 22:26   #96   link
andu

andu's Avatar

Sweet.
Old 07-03-2013, 22:30   #97   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Is dat dan het einde of wil je nog een beurt spelen, met je tactic?
Old 07-03-2013, 22:33   #98   link
andu

andu's Avatar

Uhm, bajaat, waarom niet. Ik ga toch niet weten wanneer dat best te gebruiken.

Arythea speelt:

Old 07-03-2013, 22:35   #99   link
andu

andu's Avatar

Dan had ik natuurlijk beter niet die golden die gebruikt, kak.
Old 07-03-2013, 22:36   #100   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Ge hebt chance, 't is terug nen golden
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules