Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 20-07-2015, 17:16   #41   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Morgen namiddag present !
Old 20-07-2015, 17:21   #42   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

wijs, amuseer u. zelf rijden? er al veel geweest?
Old 20-07-2015, 17:54   #43   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Ik ben er 7-8-9 augustus, aansluitend op reis naar de Noordkaap. Normaal ging de Hornet mee om er ook eens een rondje mee te doen, maar aangezien die sinds gisteren een lekkende vork heeft blijft die thuis. Dan maar wat met de auto erop en me er misschien nog eens aan wagen met de Tiger.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2015, 18:00   #44   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Ga er naar toe rijden maar zelf achter het stuur op het circuit staat morgen nog niet op de planning. Ben nog te onzeker en onervaren, eerst eens vanop de passagiersstoel kijken hoe het gaat.

Ik ga samen met mijn broer, met een gehuurde circuit suzuki swift sport. Ben eens benieuws.
Old 20-07-2015, 18:03   #45   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

zoek toch wel op wat adenauer forst is =)
ook de regels opzoeken en naleven. niet rechts inhalen, pinken en naar rechts gaan wanneer je wordt ingehaald, dan is men zeker dat ze gezien zijn
Old 22-07-2015, 07:02   #46   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Was de moeite eerlijk gezegd, die swifts waren enorm goede wagens, de banden en ophanging zijn zo goed dat je echt enorm veel grip had op de wag. Was echt een rustige dag dus viel goed mee van het verkeer. Na 2 ronden was de pret echter voorbij want circuit was gesloten door accident met motorrijder. Kwam goed uit want door al die negatieve g-krachten ging ik bijna mijn maag uitkotsen, dus zelf rijden is er nog niet van gekomen.
Old 28-09-2015, 18:53   #47   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

kamerat, you just went VOLLIDIOT

Old 28-09-2015, 21:09   #48   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Hij is net iets te enthousiast geweest
Old 15-10-2015, 14:38   #49   link
Ali Bhabha
Junior Member

Ali Bhabha's Avatar

Hey Guys,

Ik ben nieuw hier maar heb nog geen voorstelthread gevonden, daarom maar even hier: Ik ben Jimmy, 28, hou erg van crossen en racen, maar ben tot nu toe nog nooit op de Nurburgring geweest. Dat staat zeker op het programma de komende tijd! Ik vroeg mij af wat voor auto's jullie daar mee naar toe nemen? Waarmee kun je je vertonen, en hoe groot is de kans op schade aan je auto? Dat filmpje hierboven ziet er niet goed uit...
Ali Bhabha is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 15:46   #50   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

De kans op schade hangt puur af van uw eigen vaardigheid. En eender welke wagen die snelheid kan halen is toegelaten volgens mij. En die niet uit elkaar valt.

http://www.nurburgring.org.uk/ringrules.php

Quote:
1 - Driving

1) Driving on the Nürburgring is only permitted using vehicles which comply with the law and which have a minimum speed of 40 km/h.

2) Every driver must own a valid drivers license and a valid ticket/permit issued by Nürbrurgring GmbH.

...
Old 15-10-2015, 16:02   #51   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

tgochja, elke wagen kan, maar ze moeten toch wel in goede staat zijn. en goed verzorgd zijn. het is een illusie dat enkel je eigen vaardigheid bepaalt of je brokken maakt, er zijn teveel andere dingen die schade veroorzaken: vloeistoflekken, een opstopping in een bocht, iemand die onvoorzichtig inhaalt, enzovoort. als je je manieren houdt valt het allemaal wel mee hoor, maar je moet toch weten dat een accident met een schrale auto van 1000 euro een pak meer kan kosten: je betaalt per minuut dat het circuit stil ligt, een takelwagen met marshals, vangrails zijn per lopende meter te betalen,... farcen van 5000 euro zijn niet ongewoon.

nu, hang de held niet uit en wees voorzichtig. enkel links inhalen, nooit rechts. rechts houden wanneer iemand je zal inhalen, en je pinker naar rechts gebruiken om te tonen dat je hem ziet. rekening mee houden dat het circuit enorm varieert qua camber, grip, oneffenheden, ....

lees de regels en info van het circuit goed na
http://www.nuerburgring.de/en/drives...dschleife.html
http://www.nuerburgring.de/fileadmin...rist-Rides.pdf
http://www.nuerburgring.de/fileadmin...lations_EN.pdf

en zoek op waar de blinde bocht van Adenauer Forst ligt, teveel amateurs met meer lef dan vaardigheden die er knal rechtdoor gaan. heb nog met ene gesproken die zijn voorste schokbrekers plooide op de kerbs toen hij rechtdoor ging
Old 15-10-2015, 18:59   #52   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ali Bhabha View Post
Hey Guys,

Ik ben nieuw hier maar heb nog geen voorstelthread gevonden, daarom maar even hier: Ik ben Jimmy, 28, hou erg van crossen en racen, maar ben tot nu toe nog nooit op de Nurburgring geweest. Dat staat zeker op het programma de komende tijd! Ik vroeg mij af wat voor auto's jullie daar mee naar toe nemen? Waarmee kun je je vertonen, en hoe groot is de kans op schade aan je auto? Dat filmpje hierboven ziet er niet goed uit...
Persoonlijk heb ik het al een viertal keer gedaan met verschillende wagens maar de eerste keer zou ik toch maar voorzichtig zijn. Adenauer is, zoals Teus zegt, best verraderlijk de eerste keer. Eerlijk gezegd vind ik het nu nog altijd een beetje tricky daar.

Klinkt misschien stom maar doe het een paar keer op PC waardoor je de layout van de ring al wat kent. Het helpt écht wel veel als je op voorhand al weet wat er gaat komen. Ok, het is virtueel en totaal niet te vergelijken qua gevoel met er in de realiteit op te rijden maar het geeft je toch wat meer vertrouwen.

Qua wagen, goh, ik voelde met me minder dan 150pk onder mijn gat toch nog wat overdonderd door de auto's die je soms passeren. Dat is wel een groot stuk psychologisch.

Mijn derde keer was met mijn bedrijfswagen, een Mercedes C en daar had ik uiteindelijk het meeste plezier mee. Ten eerste kende ik de auto zeer goed en ten tweede had die (voor mij) genoeg snelheid om mee te zijn, een goeie 200PK.

Mijn vierde keer was met een veel sportievere auto, een Merc AMG SL, maar was minder mijn ding. Veel te "jittery" en had nog niet het zelfvertrouwen om daar deftig mee om te gaan. Het was ook mijn auto niet, maar die van mijn baas, dus ja, ook wat voorzichtiger hé.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2015, 09:47   #53   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
...
en zoek op waar de blinde bocht van Adenauer Forst ligt,...
Wtf, echt niemand van die klojo's dat nog maar de moeite doet om te corrigeren. Sommige moto's hadden het nog makkelijk gehaald... Ge ziet echt gewoon van, ahja ge moet hier gewoon rechtdoor... tijd dat ze daar beton blokken zetten!
Old 20-10-2015, 10:06   #54   link
Ali Bhabha
Junior Member

Ali Bhabha's Avatar

Inderdaad OmegaII! En indrukwekkend filmpje, Teus. Bedankt voor de waarschuwing. Misschien is het een goed idee als ik toch eerst een keertje met iemand meerij, want ik heb nog niet zoveel ervaring met racen op een circuit. Ook een goed idee om het een paar keer op de computer te oefenen, Dodgy, dat ga ik zeker doen!

Ik was zelf - niet alleen voor het racen, maar gewoon om in de rijden - naar een tweedehands BMW M4 aan het kijken, zoals bv. deze hier. Misschien ook als leasewagen. En dan wil ik er natuurlijk graag ook een keer mee de baan op... Goed om te horen dat jij plezier had met een Mercedes C, Dodgy, die is wel ietsje sterker maar ik denk toch vrij vergelijkbaar, of niet? Hier heb ik een vergelijking van de twee gevonden, dan wel met een Mercedes-AMG C63.

Last edited by Ali Bhabha; 30-10-2015 at 16:47. Reason: Ik had eerste geschreven dat ik van racen hield, en toen dat ik geen ervaring had. Ik bedoelde op een circuit
Old 20-10-2015, 12:21   #55   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ja, eerste rondjes doe je uiteraard als passagier
Old 21-10-2015, 15:28   #56   link
Ali Bhabha
Junior Member

Ali Bhabha's Avatar

Zal ik zeker doen, Teus!

-Walter Bagehot
Old 21-10-2015, 18:01   #57   link
zinno
Senior Member

Koop u Assetto Corsa. Kun je een touristenfahrt simuleren, je vertrekt zelfs op de parking.

Last edited by zinno; 21-10-2015 at 18:08.
zinno is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2015, 11:26   #58   link
Ali Bhabha
Junior Member

Ali Bhabha's Avatar

Bedankt voor de tip, zinno! Heb even op de website gekeken maar het is niet heel goedkoop.. Ziet er wel leuk uit, dus ik denk er nog even over na. Iemand ervaring met het spel?

-Walter Bagehot
Old 23-10-2015, 11:58   #59   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Ik denk dat uw kosten wel wat hoger zullen zijn dan €55 euro voor Asseto Corsa + Dream pack 1 & 2 als ge effectief gaat racen
Old 29-10-2015, 16:55   #60   link
Ali Bhabha
Junior Member

Ali Bhabha's Avatar

Wat is effectief, OmegaII?

-Walter Bagehot
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules