Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 29-07-2016, 00:51   #21   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
meestal zoiets:

maar meestal is het een wegwerp grill en geen bbq
Mijn ding kostte 12 euro in de colruyt van Kessel-lo. De kostprijs heb je er dus na 2x zo'n wegwerp te gebruiken al uitgehaald.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 00:52   #22   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Dan heb je teveel betaald voor uw wegwerp
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 00:55   #23   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Ik bedoel mijn bolletje he. Akkoord, die gaat niet lang meegaan, maar toch al langer dan een eenmalig te gebruiken schaaltje van 5 a 6 euro.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 01:35   #24   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

dat bedoel ik juist, je kan wegwerp bbq's kopen voor <3 euro
als je meer dan 3x per jaar thuis bbq'd voor meer dan 2 man dan is een echte bbq wel interesanter

andere voordelen zijn geen opkuis en zoiets is snel aangestoken
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 07:14   #25   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

BBQ-time!

Blondschke ik heb zo ene van weber. Kan een lichtjes ander model zijn maar ben er dik content van. Wel gekocht aan -50% ergens, anders was dat veel te duur imho.

Zelfgemaakte pizza is trouwens het beste op nen houtskool bbq, tenzij ge ne zotte pizza-oven hebt.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 07:45   #26   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Mijn vrouw werkte tot kort voor barbecook. Onze kelder staat hier goed gevuld met hun gerief.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 07:48   #27   link
Blondje
*

Nice. Er staat wijt exact dezelfde in een promo in de lokale delhaize. Niet van Weber, van Laguiole, vooral bekend van messen blijkbaar. Gezien bbqs niet echt in hun gamma zitten, denk ik dat het gewoon ne Weber is met hun merk op. Ik zie echt geen verschil buiten het plakje met hun naam. Normaal kost hii 250 en nu 99. Zelfs al is hij niet echt zo goed als een echte Weber denk ik dat we daar zeker jaren geniet van kunnen hebben. Hoop ik. :D Ik vind die Webers idd te duur voor nu. Mss binnen een jaar of 10 a 15 als we bbqs moeten doen met de vrienden van de kinderen enzo erbij dat ik nog ne grotere zou aanschaffen.

Idd, voor pizza zou ik hem ook willen gebruiken. Zal mij dan ook nog wel ne deftige pizzasteen moeten aanschaffen.

Als aperitief hapje legden wij vroeger altijd stukjes fruit met dun gerookt spek rond, gedroogde pruimen, appel, ananas, ... Heel erg lekker. Als we nu naar een bbq moeten dan liggen er standaard van die ballekes van de Renmans op. Nuja, dat smaakt ook, maar wat leggen jullie als hapje op de bbq?
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 08:07   #28   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

gvd nu heb ik honger
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 08:10   #29   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Heb ook zo ne Weber Original Touch of zoiets, thermometer is wreed handig bij het bakken van pizza ofzo. Wel niet altijd even makkelijk om hem op hoge temperatuur te krijgen en houden, heb gemerkt dat er veel verschil in briquetten zit. Laatst 2 grote zakken Weber briquetten gekocht op een uitverkoop, en die lijken tot nu toe wel de beste. Snel aan, en veel meer warmte.

Als hapje is ne Camembert hier altijd een success. Doosje van de Camembert een half uurtje in water laten weken, folie rond de Camembert verwijderen, en Camembert even in een half doosje op de grill. Wordt lekker smeuig. Bovenkant afsnijden, en opdienen met broodstengels of stokbrood ofzo met parma, om in de kaas te soppen. Heerlijk.

Of mosseltjes in een pikant sausje, met stukjes geroosterd brood met olijfolie.

Morgen nog ne BBQ bij mijn ouders doen, er komen +- 50 gasten, dus dat wordt even puzzelen.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 08:31   #30   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Zelf knoflooksaus maken is ook pisseasy op een BBQ. Gewoon een hele bol knoflook in de kolen gooien en na 10 minuten eruit halen. Dan de teentjes er zelf uithalen die dan heel mals zijn, dit mengen met yoghurt en beetje zout en bieslook.

Vorig jaar op een BBQ cursus geweest. Toch enkele tips gekregen die toch verdomd handig zijn bij het bakken. En lekkere simpele gerechten geleerd.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 09:40   #31   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
The fuck..

Ben ik dan de enige die gewoon VLEES, tomaten, sla, brood en sla wil bij een bbq?
Als we eens chique willen doen halen we de wortels en een komkommer boven!

Hier een halve ton met 'rooster' over.
Kolen klaar maken doe ik wel met zo'n kokertje. Handig ding.
Old 29-07-2016, 10:13   #32   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cit View Post
The fuck..

Ben ik dan de enige die gewoon VLEES, tomaten, sla, brood en sla wil bij een bbq?
Als we eens chique willen doen halen we de wortels en een komkommer boven!

Hier een halve ton met 'rooster' over.
Kolen klaar maken doe ik wel met zo'n kokertje. Handig ding.
Nee, dikwijls vind ik dit ook meer dan genoeg. Maar ik kook wel graag en op een BBQ nieuwe dingen leren is plezanter dan in de keuken staan.
Je kan snel simpele en lekkere dingen klaarmaken op een BBQ, zoals hamburgers bijvoorbeeld.

Zodra m'n tuin fatsoenlijk in orde is en er wat opslagruimte is, dan haal ik me een gas BBQ bij. Momenteel heb ik een houtskool Outdoorchef (wat identiek is aan een Weber, maar minder duur).
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 10:17   #33   link
ToVoT
...

Op men vorig werk verkochten we Primo grills. Enfin als groothandelaar. Da zijn pas bbq's. Vergelijkbaar met de green eggs. Iets beter maar wel te duur imo.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 10:40   #34   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ha echt? Ik heb nog een primo willen kopen, daar kan je beter indirect koken dan bij een green egg. Heb jij bij Belgium Invest gewerkt of zo? Die kamado grills zijn wel echt iets zalig, jammer genoeg heel onhandig.

Ik twijfel op dit moment nog steeds tussen een Primo, Green egg of die nieuwe weber summit charcoal. Het probleem is dat er zoveel tijd in kruipt als je low en slow wil beginnen bbq'en... Momenteel doe ik het met een gas bbq, en hoewel je ook wel kan smoken met die houtsnippers is het toch nog steeds iets anders op kolen. Ook temperatuur geraakt zo laag niet op gas
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 14:38   #35   link
ToVoT
...

Belgium invest inderdaad
Maar aankopen in BE/NL van een Primo is enorm duur. Kzou u aanraden moest ge ene willen kopen, doe het via Duitsland. Ik weet dat die daar toen veel goedkoper waren maar was onze markt ni.

Primo is iets beter dan green eggs. Werd wel vaak gebruikt voor in restaurants ed. Ooit ne top chef komen koken bij ons. Alles maakte die daar op klaar. Fenomenaal als ge het goe kunt gebruike. Maar prijs kwaliteit zou ik dan mss wel de green egg nemen.

Last edited by ToVoT; 29-07-2016 at 14:41.
Old 29-07-2016, 18:52   #36   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
BBQ is chaotisch en overrated.
"Ja de eerste mensen kunnen al eten he!"
-"Ahja, en pak wa tomaat en komkommer en sla en patatten en pastasalade en rijst en één van de 9 sauzekes"
Holy shit, gast.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 19:58   #37   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Galeo View Post
Maat van mij heeft ne greenegg.
bedankt shrimp
het heeft weer lang geduurd
Old 29-07-2016, 20:26   #38   link
ToVoT
...

Gij zijt zo raar
Old 29-07-2016, 21:08   #39   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
bedankt shrimp
het heeft weer lang geduurd
Weet je wat een greenegg is?
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 21:56   #40   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Waar ik soms nog mee sukkel is om zelf een goeie marinade te maken. Dikwijls vind ik vlees van bij Colruyt of Renmans wat te zout gekruid met te weinig specifieke smaak. Zelf marineren doe ik niet veel eigenlijk. BBQ koks die dit wel regelmatig doen?

Onlangs dit op de BBQ gesmeten met énkel zout en peper. Wat een zalige steaks waren dat, niet normaal.
Kan het nu niet linken maar het was quasi exact dit :
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules