Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 10-05-2017, 20:44   #1341   link
Lycas
Senior Member

Ik ben eigenlijk ook wel super content van mijn Quickstep vloer.

Super degelijk en vree gemakkelijk te installeren. Ze hebben mij zelfs slag hout gegeven en een snijder laten lenen.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2017, 15:42   #1342   link
Deff
!= Deffe

Uw pa zijn mening dateert echt nog wel van de jaren stillekes vrees ik. Laminaat is doorgaans echt heel degelijk.
Huismerk van de gamma of ikea is misschien iets anders, maar er zijn verschillende fabrikanten die voor prijzen van 15 euro per vierkante meter al mooi en kwalitatief materiaal hebben. Daarbij komt dat hetplaatsen echt super vlot en eenvoudig is (wel zien dat uw chappe egaal is en dat je goede ondervloer legt)

Ik ben al door bijna iedereen in de familie en vriendenkring aangesproken over de vloer in de slaapkamer omdat het er echt knap uitziet. Heb dat online besteld bij floorhouse, enorm scherpe prijzen en levering aan huis. Ik zou niets anders willen voor slaapkamers.

Neem hem anders eens mee naar speciaalzaak, waarschijnlijk merkt hij het verschil tussen laminaat en parket niet eens.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2017, 13:13   #1343   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Let ook op, veel "gamma-merken" zijn goed voor in een slaapkamer, maar zou ik nooit leggen in ruimtes waar veel passage is. Het ziet er wel allemaal zeer mooi uit maar ik heb al laminaten gezien die echt slijten dat het geen naam heeft (berryfloor, bizar want niet goedkoop). Best niet besparen op die zaken.

Quickstep is gewoon degelijk.
Het probleem is dat er zeer degelijke alternatieven zijn, maar je moet ze weten te vinden natuurlijk. Meestal merk je dat pas nadat je ze gelegd hebt. België telt heel veel fabrieken die PVC vloeren of laminaat vloeren maken. Meestal allemaal zeer degelijk.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2017, 15:42   #1344   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Fuck begint het hier ineens binnen te regenen. Barst in het plafond (1mm, volgt een rechte lijn, dus wellicht waar 2 "platen" elkaar joinen - ik ken niks van daken).

Dat resulteerde in een plas op de vloer net na een hele zware stortbui.

En ik maar denken dat ik geen werk aan mijn huis ging hebben (afgewerkt gekocht)

Wat te doen? Expert inroepen? De helling op mijn dak meten om betere afvoer te voorzien? Dakterras installeren met betere afvoer om het probleem te sidesteppen ?
Old 13-05-2017, 18:45   #1345   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

misschien eerst eens nakijken dat uw afvoer niet verstopt zit. Zitten misschien wat bladeren in waarvoor de grote hoeveelheid water niet weg kon.
Old 13-05-2017, 19:26   #1346   link
Horla
Senior Member

Sowieso foto's trekken en brandverzekering contacteren. Want nu er water binnen komt, zal dit blijven komen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2017, 21:53   #1347   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik heb vandaag zoveel klinkers verplaatst en geplaatst dat het vel van mijn vingers gesleten is. Iphone herkent mijn vingerafdruk niet eens meer, shit! #dood
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2017, 09:09   #1348   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Sowieso foto's trekken en brandverzekering contacteren. Want nu er water binnen komt, zal dit blijven komen.
Hadden dat voor op een dakterras. Verzekering kwam toen niet tussen want, volgens hen, is dat geen onderdeel van het dak -_-

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2017, 09:32   #1349   link
Horla
Senior Member

Als je een lek krijgt door de aanleg van een dakterras, dan lijkt mij het inderdaad ergens logisch dat het niet onder uw brandverzekering valt.

Mijn farce bij vocht en dakproblemen:
ik koop een huis en bij de eerste regenvlaag blijkt dat de badkamer blank staat. Mijn verzekering zegt: aangezien het door een verkeerde installatie is van een verluchtingspijp, was dit voor de koop al zo en moet de verzekering van de verkopende partij betalen. Verzekering van verkopende partij: je hebt het gekocht en dus valt het niet meer onder onze polis...
Old 15-05-2017, 20:53   #1350   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Als je een lek krijgt door de aanleg van een dakterras, dan lijkt mij het inderdaad ergens logisch dat het niet onder uw brandverzekering valt.

Mijn farce bij vocht en dakproblemen:
ik koop een huis en bij de eerste regenvlaag blijkt dat de badkamer blank staat. Mijn verzekering zegt: aangezien het door een verkeerde installatie is van een verluchtingspijp, was dit voor de koop al zo en moet de verzekering van de verkopende partij betalen. Verzekering van verkopende partij: je hebt het gekocht en dus valt het niet meer onder onze polis...
Valt dit niet onder "verborgen gebreken"?
Old 15-05-2017, 21:31   #1351   link
Horla
Senior Member

Ja. Maar dan kan ik alleen het huis weigeren en mijn geld terug eisen. Ik wou het huis wel houden dus had ik de verzekering gecontacteerd. Tegen dat ik de verzekeringsgegevens van de vorige eigenaar had, was mijn eigen huis al verkocht dus dat was niet echt een optie.
Old 16-05-2017, 09:43   #1352   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Valt dit niet onder "verborgen gebreken"?
In de meeste aktes staat ook zo'n clausule dat de verkoper niet verantwoordelijk kan gehouden worden voor verborgen gebreken, allé toch in de onze. -_-

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 14:15   #1353   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Daar moet je dan ook lijkkist voor heten, om zoiets te ondertekenen.
Old 16-05-2017, 14:22   #1354   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

http://www.kadaster.be/De_gids/Verborgen_gebreken
Styn is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 19:54   #1355   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Badkamer ook getegeld en heel content van Douche toont op foto wat donker, maar heb er 2 piep kleine spotjes voorzien in de hoeken wat zeker voldoende zal zijn. Lavabo's zitten aan de andere kant van de muur.

Metal is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 20:37   #1356   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Zelf gtegeld? Ziet er zeer proper uit!
Maareuh, gaat ge een cabine plaatsen ofzo? Waarom zitten uw leidingen niet in de muur?

Edit: ah, wacht , ik ben mee. De douche komt in die nis. Waarvoor zijn die alpex leidingen dan?

Last edited by Erik701; 19-05-2017 at 20:43.
Old 19-05-2017, 20:41   #1357   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Zelf gtegeld? Ziet er zeer proper uit!
Maareuh, gaat ge een cabine plaatsen ofzo? Waarom zitten uw leidingen niet in de muur?
Das voor de poembak? Den douche is daar achter.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 21:30   #1358   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Waar de leidingen momenteel naar boven komen komt het bad. Lavabo's komen aan de achterkant van de rechtermuur.

Meest recente foto van de buitenkant:

Last edited by Metal; 20-05-2017 at 09:59.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 09:49   #1359   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik zoek een afkortzaag om composiet terrasplanken van 15x2.5cm proper te verzagen. Een machine huren kost al gauw 30 euro per dag, en ik vermoed dat ik niet alles op een dag gelegd krijg.

Dus - welke koop ik? (en ja, ik heb overwogen om die van Erik te lenen, maar hij woont nogal ver)
Ik overweeg eventueel ook tweedehands.

Nummer 1 op coolblue (chinese metabo):
https://www.zaagmachineshop.be/produ...kgs-216-m.html
Die zit vrij laag qua prijs tov de adviesprijs, en doet alles wat ik nodig heb denk ik.

Last edited by Magnum_; 24-05-2017 at 09:53.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 11:07   #1360   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Geen idee of die Metabo goed is of niet, maar composiet is moordend voor zaagbladen. Ik weet niet hoeveel je moet zagen, maar misschien alvast een reserveblad voorzien (die van ecotools zijn niet slecht, en zeer scherp geprijsd).
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules