Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 18-05-2017, 21:34   #4601   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ik sta hier op't punt om een Adidas Zonyk zonnebril te kopen. Nu op futurumshop toch een 20% Korting. Ik rij momenteel met van die goedkoopste brillekes van de decathlon. Doet na 2u toch pijn aan de oren. En bij afwisselend licht/donker (in't bos) toch niet ideaal.

Voorlopig nog in dubio. 200 euro voor een zonnebril. Ik vind dat schijteveel geld. Maar als't zo comfortabel is...?
Fieldy is online now   Reply With Quote
Old 18-05-2017, 21:50   #4602   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik heb mij onlangs foakleys gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/PHMAX...747392444.html

Vorige zaterdag nog 11u op mijn neus gehad zonder last. Lenzen zien er ook goed uit. Voor 15 euro wel een gokske waard.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2017, 21:59   #4603   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

rofl die chinezen
Fieldy is online now   Reply With Quote
Old 18-05-2017, 22:23   #4604   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

https://nl.aliexpress.com/item/Glass...778349066.html

Ik heb de anti explosion versie (wat) gekocht en vind deze op niks trekken, oncomfortabel als ik ze nog maar voor de grap opzet. Al bij al nog steeds waar voor geld omdat iets voor $2 half rond de wereld geweest is.
Maar op zich kan je weinig verkeerd doen met fake zonnebrillen qua UV bescherming.

Ik heb nu deze van wiggle besteld
http://www.wiggle.co.uk/dhb-pro-trip...ontent=product

Op eerste zicht in orde maar ben nog niet mee gaan fietsen.

200euro voor een zonnebril is redelijk belachelijk, en dan zit je met een bril waarbij je slecht zou voelen moest er ooit een kras op komen.

Last edited by frenzal; 18-05-2017 at 22:26.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2017, 23:03   #4605   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

foakleys + 1
logion is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 06:29   #4606   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

+1
Talos is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 09:21   #4607   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Ik rij al jaren met een veiligheidsbril voor laswerken die een kameraad mij heeft gegeven. Ik heb graag dat de bril zo veel mogelijk bedekt want in de zomer glipt er altijd wel een insect boven of onder en in de winter sneeuw of regen. Dus als je iemand in de sector kent die een bril op overschot heeft, altijd handig!

http://www.majestic.nl/product/72538...iligheidsbril/

http://www.optic-services.be/docs/thesis
Quote:
3.3.1. Optische vereisten (EN 166)

 De bril mag niet breken of sporen nalaten op het carbonpapier. Glazen en zijkapjes
moeten de test ook weerstaan.
Enkele basiseisen waaraan elke vorm van oog- en gelaatsbescherming aan moeten
voldoen
- weerstand tegen veroudering
- weerstand tegen UV-bestraling
- Het montuur moet ook vuurbestendig zijn
- Er moet zo weinig mogelijk lichtverstrooiing aanwezig zijn
- Het glas moet optische zuiverheid vertonen
- Het zichtgedeelte moet een minimum afstand hebben van 32 mm horizontaal en
25 mm verticaal.
3.3.4. Schermen en glazen met filterwerking (EN 166)
Hier meet men de minimale stevigheid.
test: Een stalen kogel van 22 mm diameter wordt bevestigd onderaan een metalen staaf
van 70 mm lang met een totale massa van 100 N. Het glas legt men op een rubberen
ring dat op een stalen steun ligt. Tussen het glas en de stalen steun wordt
carbonpapier gelegd. De kogel met de metalen aandrukbuis wordt op het glas
gedrukt gedurende 10 s. Het mag niet breken of vervormen dat het sporen nalaat op
het carbonpapier.
Supplementaire testen : - weerstand tegen veroudering
- hoge temperatuur
- corrosie
- ontvlamming
- veroudering door UV-straling.
Quote:
* Weerstand tegen UV-straling
Het materiaal wordt gedurende 50 uur blootgesteld aan de straling van een hoge druk
Xenonlamp van 450 W op een afstand van 300m. Hierna mogen de lichttransmissie en de
materiaaleigenschappen niet zijn veranderd.
Quote:
6.1.4. Polycarbonaat
6.1.4.1. Historiek
Dit is hét veiligheidsglas bij uitstek. De veiligheidsaspecten van dit materiaal zijn uitstekend.
Het scoort ook goed op andere gebieden zoals comfort, gewicht, esthetiek, uv-absorptie.
comfort - licht, dus aangenaam om te dragen, zelfs
de hele dag
- verkrijgbaar in diverse comforttinten
esthetisch - dun op de rand, ook bij hogere
myopen
- vlakke voorcurves
- geringe oogvergroting voor
hypermetropen, dankzij een
asferische vormgeving
- ideaal voor moderne glasbrillen
- supertransparant met
superontspiegeling
oogbeschermend Het meest schokbestendige brillenglas ter
wereld
Ze kunnen gebruikt worden in elke werkomgeving. Ze geven maximale veiligheid tegen
wegvliegende deeltjes. Het is het enigste veiligheidsglas dat moet gemarkeerd worden met
een “F”-symbool, wat lage impact wil zeggen. Polycarbonaat is altijd uitgerust met een
kraswerende laag. Het glas wordt, in tegenstelling met de andere soorten glazen, droog
geslepen. Het is het lichtste glas dus qua comfort is het voor de persoon uitstekend. Het
enige nadeel is dat dit het duurste glas is. Het kan ook niet gekleurd worden.
Polycarbonaat werd oorspronkelijk ontwikkeld voor militaire doeleinden aan het einde van de
jaren ’50. Het was een nieuw materiaal dat moest fungeren voor vliegtuigramen en cockpits.
De grootste toepassing kwam er dat polycarbonaat moest gebruikt worden voor de visieren
van astronautenhelmen. In de ruimte bewegen de stofdeeltjes aan een zeer hoge snelheid
vooruit (300m/s). Bij impact met zo’n stofdeeltje zou een astronautenvizier gemaakt van
mineraal of kunststof, letterlijk gewoon in stukken vliegen. Wat ook gemaakt is van
polycarbonaat is de pausmobiel.
De eerste keer dat het is gebruikt in de optiekwereld is aan het einde van de jaren ’70. Het
was toen alom bekend wegens zijn grote schokbestendigheid waardoor het werd gebruikt in
veiligheidsbrillen. Voor de privésector kwam het toen nog niet in aanmerking wegens de
krasbestendigheid. Dit was kwalitatief ondermaats voor de persoon die elke dag zijn bril
moest gebruiken.
De grote doorbraak kwam er met de CD. De hele fijne laag waarop de informatie zich
bevindt, is uiterst kwetsbaar. Daarom moet ze ingekapseld worden in een omhulsel dat
tegen een stootje kan.Doordat de laserstraal van een CD-speler tot bij de informatie moest
geraken die op de CD stond, moest het een oppervlakte zijn dat volledig zuiver was zonder
krassen. Daardoor heeft de industrie er zich op gericht door betere kraswerende coatings te
ontwikkelen.
Door deze ontwikkelingen was polycarbonaat op vooruit gegaan, niet alleen in de
ontspanningssector, maar op alle gebieden zodat het tegenwoordig niet meer weg te denken
is uit onze dagelijkse omgeving. Denken we maar aan de koplampen van auto’s,
babyflesjes, drinktanks, dakplaten voor veranda’s, infuusbuisjes, vizieren voor valhelmen,
cameralenzen, en natuurlijk ook brillenglazen.
OOGBESCHERMING IN HET BEDRIJFSLEVEN
32
6.1.4.2. Producteigenschappen
* sterk
Het is een thermoplastisch materiaal; het ruwe materiaal wordt opgewarmd en in een mal
geïnjecteerd. Door zijn specifieke structuur is het zeer schokbestendig, tot 50 maal meer
dan CR-39, het brillenglas dat als zogezegd “onbreekbaar” wordt verkocht.
Lijkt mij ok!

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen

Last edited by Drennargh; 19-05-2017 at 09:26.
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 11:30   #4608   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Aan het opruimen en ik doe een Oakley Racing Jacket 30th Anniversary in nieuwstaat weg. PM bij interesse.

https://www.bol.com/nl/p/oakley-raci...68/?country=BE
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 11:52   #4609   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

3eur incl verzending!
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 11:57   #4610   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
3eur incl verzending!
voor 4 doe ik het
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2017, 10:41   #4611   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Gisteren de jaarlijkse Belcantour gereden (130km - 1100 hm - En ja, Guido Belcanto rijdt elk jaar mee )

Man man, Genieten met de grote H!
Schitterend weer, niet té veel renners, en praktisch elk heuveltje van de streek gedaan. We rijden nu zoveel keren door het Heuvelland met onze ploeg en toch was het gisteren van de ene verwondering in de andere vallen door tal van nieuwe wegen te rijden.

Klein minpuntje was dat ik al tegen de grond lag na 2 km - Wortel van een boom die de tarmac omhoog stak als een driehoekje en volle patat tegen de grond

Vandaag al kijken om nieuwe schoenen te kopen en een paar liter isobetadine te halen.

Voor de liefhebbers van de recreatieve klimtoertjes je kan de rit afhalen van mijn strava.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2017, 10:45   #4612   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Gisteren sinds lang nog eens top 10 gehaald (10e plaats dus :/) op een Strava segmentje met de MTB. Trots op mezelf omdat meestal de tijden op segmenten hier in de buurt onmenselijk snel zijn
Old 22-05-2017, 12:46   #4613   link
Lycas
Senior Member

e-bikes he
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2017, 16:12   #4614   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Gisteren de jaarlijkse Belcantour gereden (130km - 1100 hm - En ja, Guido Belcanto rijdt elk jaar mee )

Man man, Genieten met de grote H!
Schitterend weer, niet té veel renners, en praktisch elk heuveltje van de streek gedaan. W
Was ook aanwezig - prachtig parcours
Old 23-05-2017, 20:01   #4615   link
Lycas
Senior Member

Eerste crash van het jaar is een feit.

Wandelaar moeten ontwijken en kon niet anders dan off trail gaan, los op een boomstronk.
Arm doet wat zeer, spierpijn denk ik. Wiel staat scheef, stuur was scheef. Voor de rest niet teveel schade.
Old 23-05-2017, 20:07   #4616   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post

Wandelaar moeten ontwijken en kon niet anders dan off trail gaan, los op een boomstronk.
Arm doet wat zeer, spierpijn denk ik. Wiel staat scheef, stuur was scheef. Voor de rest niet teveel schade.
Troost U tis zondag mijn derde smak geweest.
Na 2 km mijn stuur uit m'n handen gewipt door een boomwortel. Stuur beschadigd, schoen kapot, arm bil en been zijn één grote schaafwonde atm.

Vandaag vélo binnen ter herstelling sie.

Bah, mag dan stoppen ze dit jaar.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 08:38   #4617   link
Lycas
Senior Member

Ik val meestal niet veel, ik heb veel close calls haha.

Wist niet dat een spier verkramping zoveel zeer kan doen.
Old 24-05-2017, 19:36   #4618   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post

Eerste val in 10 jaar hier vorige zaterdag.

Aan het wegrijden en pipo voor mij schat de bocht verkeerd in. Ik heb de verkeerde reactie om m'n achterrem, die niet goed afgesteld stond, dicht te trekken waardoor wiel blokkeert. Aan 55 km/h over slecht Waals asfalt geschuurd en uitgerold op van die witte sierkeien...

Enkele tientallen cm vel kwijt op kuit, heup, hand en elleboog. De pezen van de elleboog naar m'n vinger zijn dan nog eens beginnen te ontsteken gisteren en dat geeft serieus pijn. De fiets, gelukkig nog mijn oude, is licht beschadigd en een pedaal is kapot.

Maar we janken niet, wat pillen erin, gewoon doortrainen, zondag koersen en grote kans op winst. Conditie is schitterend.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 21:01   #4619   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Kunnen we u uitslagen feitelijk ergens volgen? Ben wel eens benieuwd
Old 24-05-2017, 21:57   #4620   link
beki
Senior Member

Nu zal hij wel serieuze uitslag krijgen op zijn kuiten enzo..

Zeg iets anders: heeft het eigenlijk trainingsnut om gellekes te gebruiken?
Wij rijden zo elke woensdag een tour, en ik ben altijd leeg op het einde, waardoor ik de sprint net niet kan winnen.
Nu denk ik dat ik wel zou kunnen winnen als ik een gelleke pak net voor we de schelde oprijden..
Maar heeft dat enig nut? Of blaas je uzelf dan gewoon op?
beki is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules