Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-10-2017, 14:13   #1421   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Sweet. "Ze wou ne SNES classic kopen maar heeft dan maar een Switch gekocht"

Van een upgrade gesproken

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 15:47   #1422   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post
Ik lees hier oa. over krassende schermen in docking stations, zijn er zaken die je kan doen om dat te vermijden?
Niet al te zat spelen, dat helpt zeker.
Screen protector is geen slecht idee bij Switch, heb dat er zelf echter niet ophangen, als je beetje goed mikt zie je hoogstens wat lichte krasjes naast waar het eigenlijke beeld is op stuk dat zwart blijft. #care

Een Pro controller ga je wel willen, prijzig ding, maar van de aangenamere controllers die ik ken. Mocht je ooit extra set Joy-Cons willen, was daar ooit promotie van met Snipperclips erbij, dan zou ik aanraden die te zoeken indien nog vindbaar, spel is sowieso de moeite, zeker demo eens checken op z'n minst, blijkbaar komt er ook fysieke Plus versie van uit binnenkort...

Last edited by oblo; 16-10-2017 at 15:51. Reason: bla
oblo is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 15:57   #1423   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Kritiek ivm krassen: overrated. Draag zorg voor uw materiaal, that's it. Of koop een screen protector voor de absolute zekerheid (zou ik misschien ook moeten doen). En "bendgate": niet teveel van geloven, tenzij je met een zeldzaam exemplaar zit dat uit de fabriek gebogen is. Je kan natuurlijk ladderzat, met uw toestel in de achterzak, een avondje in de zetel crashen, of de Switch in de dock van op een paar meter afstand dunken. Dat kan ook.

Het kan trouwens allemaal, met de Switch.

Absolute aanrader: Mario+Rabbids (met co-op). Shiiit, on par met XCOM bij momenten!
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 16:03   #1424   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Snap dat ook niet goed, ik heb ongeveer een kleine 100u op dat toestel nu alles in totaal waarvan 95% in handheld. Geen schram te bespeuren. Ik sleur dat ook vaak eens mee naar de winkel en bij familiebijeenkomsten gaat het van hand tot hand. Niets te zien. Ge moet dat toch al vrij lomp behandelen wil je krassen op je scherm krijgen.

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 16:40   #1425   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Yup, ik ben er ook niet al TE voorzichtig mee en heb nog geen enkele kras (ook geen screen protector), en ik ben echt wel een onhandig persoon. Ook al op (zatte) feestjes rond laten gaan zonder problemen. Dat ding kan wel ergens tegen hoor.

Ik vind pro controller totaal niet nodig, de 2 joycons in hun bijgeleverde hoesje is super aangenaam voor mij. Geen klachten over, ook niet na een hele dag spelen.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2017, 13:45   #1426   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Ik heb een screenprotector, tempered glass ding, werkt perfect. Je moet inderdaad al echt lomp zijn om je switch zwaar te bekrassen door die te docken. Misschien lichte oppervlakkige krasssen, maar niets ernstig.

Een pro-controller is in mijn ogen zeker geen must, gezien het prijskaartje die daar aan vasthangt. Ik speel alle games zonder enige moeite met die 2 controllers in die grip. Ergonomisch gezien niet zo smooth als die pro-controller, maar perfect doenbaar.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2017, 13:58   #1427   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

fucking stardew valley

gisteren om 24u naar bed
"kga mijn plantjes nog efkes water geven"
"ah en misschien nog efkes die grot in"
"ah en dan kan ik misschien direct ook..."

brb twas direct 45 minuten later HNNNNNGGGGGGGGG
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2017, 08:49   #1428   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

ExReey is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2017, 08:56   #1429   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dacht heel even dat er een Layton op de Switch ging komen

Moet xenoblade niet stilaan uitkomen? Die zag er ook wel goed uit.
Old 18-10-2017, 12:24   #1430   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Snap dat ook niet goed, ik heb ongeveer een kleine 100u op dat toestel nu alles in totaal waarvan 95% in handheld. Geen schram te bespeuren.
Kan het geloven als je 95% in handheld speelt, de krassen komen door het dockingstation.
Alsook bendgate, dat komt voor bij hoofdzakelijk langdurig docked play.

Het is nu wel zo dat je alles in een context moet bekijken, ook al hebben ze een honderdtal cases van geplooide, op vijf miljoen verkochte examplaren is dat nog geen failure rate on U tegen te zeggen.
Maar bij mij zijn de krassen door design/uitvoering van zowel de 3DS als N3DS nog niet helemaal verteerd, de Switch dockingstation kon beter inzake bescherming tegen krassen.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2017, 09:22   #1431   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Pff, ik speel vrijwel enkel docked en er zijn echt geen problemen hoor. Zoals met alle electronica is er altijd een kleine kans dat er iets mis gaat.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2017, 09:35   #1432   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Arne View Post
Een pro-controller is in mijn ogen zeker geen must, gezien het prijskaartje die daar aan vasthangt. Ik speel alle games zonder enige moeite met die 2 controllers in die grip. Ergonomisch gezien niet zo smooth als die pro-controller, maar perfect doenbaar.
Dat dacht ik ook, tot ik die pro vast had.
De normale controller is zeker adequaat, maar de pro controller is toch echt een andere categorie. En dan hebt ge ook nog eens het gemak dat ge de joycons er niet altijd af moet halen als ge switcht.

Duur, correct, maar zijn prijs waard imo.
Old 19-10-2017, 09:38   #1433   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Ah en mijn anekdotische input over de krassen en bendgate: ongeveer 50/50 docked/handheld, geen problemen met krassen door de dock of van bending issues.

For what it's worth.
Old 19-10-2017, 11:13   #1434   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Kan het geloven als je 95% in handheld speelt, de krassen komen door het dockingstation.
Ma ik moet dat toch minstens een paar keer per dag in en uit die dock halen

Anyway!

Nieuwe firmware update ook voor de Switch. Je kan nu save games transferen.

Quote:
Nintendo has released a new update for the Nintendo Switch that brings several new features that people have been asking for since the system launched back in March. The biggest one is that you can now transfer your saves from one Switch to another.

You can capture video on first party games, there are 12 new Super Mario Odyssey and Breath of the Wild icons, and you can even pre-load certain games on the Nintendo eShop so they’re ready to play when they come out. That should definitely encourage people to buy day-one digital, as it’s something both Microsoft and Sony do with their consoles.

Here’s the full patch notes:

Capture video on select games
To capture video, hold down the Capture Button during gameplay
Up to maximum of the previous 30 seconds will be saved in the Album. You can trim the beginning and end of each clip, and post to Facebook and Twitter.
As of October 18th, 2017, this feature is compatible with The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Mario Kart 8 Deluxe, ARMS, and Splatoon 2
Select from 12 new Super Mario Odyssey and The Legend of Zelda: Breath of the Wild icons for your user
To edit your user icon, head to your My Page on the top left of the Home Menu > Profile
Transfer user and save data to another system
To transfer, head to System Settings > Users > Transfer Your User and Save Data
Pre-purchase option on Nintendo eShop
A pre-purchase option will be available for certain games. This option allows pre-load of the game to your system for quicker play when the game is released.
This feature will be supported by future game releases
News channel updates
The news feed has been updated with a new look.
Unfollowing a channel will remove that channel’s content from the news feed and following the channel again will make it reappear.
Match software version with a group of local users
To create a group, head to the software’s Options > Software Update > Match Version with Local Users
Everyone’s software will be updated to match the most recent version in the group
All users must be on system menu version 4.0.0 or later to view and join a group
General system stability improvements to enhance the user’s experience, including:

Changed the specification which hid wireless networks using TKIP security from the network search results. Wireless networks using TKIP security will now display in search results as a grayed-out selection instead of not being displayed
The Nintendo Switch console supports WEP, WPA-PSK(AES), and WPA2-PSK(AES). If your router is using a different security type (e.g. WPA-PSK(TKIP)), you will need to change this security type within your router’s settings.

“WE HATE SPORTING"

Old 19-10-2017, 16:03   #1435   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Wie had dit een jaar geleden durven voorspellen..

https://mynintendonews.com/2017/10/1...ardware-sales/
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2017, 16:27   #1436   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Lol. Zalig.

En gelukkig prijkt Metroid: Samus Returns op de 8ste plaats. Wat een pareltje!
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2017, 09:36   #1437   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Radje plz

Quote:
Developer Team Meat has confirmed that Super Meat Boy will be released on the Nintendo Switch. The game will be released this year on the Switch eShop, and next year it will get a physical release too.

Super Meat Boy is a 2D platformer originally released way back in 2010. It was released on the Wii U last year.

There’s also a sequel in the works, Super Meat Boy Forever, which will be released next year on the Switch and other platforms.

“WE HATE SPORTING"

Old 20-10-2017, 14:17   #1438   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Wie had dit een jaar geleden durven voorspellen..

https://mynintendonews.com/2017/10/1...ardware-sales/
Dag op dag een jaar geleden. En maar uitgelachen worden.

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Dat ding zie ik echt wel gelijk zot verkopen, als ze de nadruk op het mobiele leggen en het meer als handheld gaan verkopen. Mark my words.

Het lijkt me echt iets als de initiële lancering van de Wii: je moet dat hebben vastgepakt om het echt te kunnen beoordelen.

Die kritiek op 720p snap ik helemaal niet, de grote massa ligt daar niet wakker van.
Blij dat zoveel mensen de Switch omarmen, en dat de games meevallen.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2017, 14:24   #1439   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

"Meevallen" rofl
Old 20-10-2017, 18:02   #1440   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Zon zotte games zijn er nu ook niet. Buiten zelda

blumcole is offline   Reply With Quote