Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 04-11-2017, 12:37   #1081   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Heb er proberen kopen voor 100 euro op MTGox, maar zit nu in een wachtrij van 25.000 account verificaties (waarvoor ge identiteitskaart en iets als een loonbrief moet doorgeven, wreed anoniem is dat niet via daar). En zelfs dan is de beurs blijkbaar stilgelegd voor serverupgrades.

Kost nog maar 58 euro per bitcoin nu!

Moet wel een slimmerd zijn om te vatten hoe die apps werken.
Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Wtf, domme hond, waarom zoudt ge die shit nu in godsnaam kopen?
'k was eens aan het begin van deze thread aan 't zien.
Al die domme honden in 2013 toch, met hun miniem risico van 100 Euro.

«Vroeg of laat eindigt dit avontuur in tranen. De bitcoin heeft misschien veel mensen rijk gemaakt, hij zal ook mensen arm maken», zegt chef Beleggen Christophe De Rijcke in De Tijd.

Artikel opgezocht, maar zit blijkbaar al aan mijn limiet van deze maand.
Ik wil graag weten waarom die ket dat denkt.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 12:40   #1082   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
acku gij zijt zo verschrikkelijk dom hé.

Soms moet dat toch eens gezegd worden.

"Hmmm, ik lees hier net dat de bitcoinhype volledig in elkaar gezakt is, misschien moet ik daar maar eens mee beginnen, GE WEET NOOIT."

Alé, wie in godsnaam redeneert er nu zo. Dat ge de huidige economie maar slappe kak vindt, çava, kan ik best inkomen ook al ga ik er niet mee akkoord (toch niet zo extreem). Maar ge gaat nu toch niet met fucking bitcoins beginnen zeker, enfin :')
Nog zo eentje.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 12:48   #1083   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Guns & CSM die niet weten waarover ze praten, some things never change.
Old 04-11-2017, 14:57   #1084   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ze hebben wel eventjes gelijk gekregen natuurlijk, mijn belegging op mtgox is indertijd gewoon verdwenen, en mijn geloof erin tussen 2014 en 2016 daarmee ook. Maar 2017 vertelde een ander verhaal, en voor even hebben we weer gelijk

Ben nog steds geen grote gelover in Bitcoin zelf, wel in blockchain zoals toegepast door Ethereum. 'Helaas' is het Bitcoin die nu is verdubbeld en dus al het rendement levert, ik zie liever Ethereum dat doen. Het ironische is dat ik net Bitcoin had bijgekocht om het om het te converteren naar Riiple/Monero/Dash, maar het proces me wat te moeilijk was (opnieuw een account aanmaken met verificaties allerhande) en dat die Bitcoin dat in wacht zat, nu zowat 50% gestegen is

Last edited by acku; 04-11-2017 at 15:00.
acku is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 15:28   #1085   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Maar was het niet de bedoeling dat al die munten uiteindelijk een stabiele koers zouden krijgen? Want voorlopig zijn het toch gewoon nog altijd de tulpenbollen van de 21e eeuw?
Old 04-11-2017, 15:44   #1086   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Maar was het niet de bedoeling dat al die munten uiteindelijk een stabiele koers zouden krijgen? Want voorlopig zijn het toch gewoon nog altijd de tulpenbollen van de 21e eeuw?
Die stabiele koers komt er pas als de prijs hoog genoeg is. De marketcap van 120miljard is lang nog niet groot genoeg voor stabiliteit.

En er zijn mensen die btc nog minder begrijpen ook: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/bi...at-een-idioten

Last edited by Muis; 04-11-2017 at 16:02.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 19:42   #1087   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Heeft iemand eigenlijk nog iets van mtgox gehoord? Buiten de Japanse post en de vage website heb ik er sinds niets meer van vernomen.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 20:06   #1088   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Je moest registreren om deel te nemen aan een rechtzaak ofzo, heb dat nagelaten dus dacht dat het daaraan lag
Old 04-11-2017, 21:16   #1089   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Quote:
Ze hebben wel eventjes gelijk gekregen natuurlijk, mijn belegging op mtgox is indertijd gewoon verdwenen, en mijn geloof erin tussen 2014 en 2016 daarmee ook.
not really..
als je slim bent houd je zelf je private key(s) bij van je bitcoin adres(sen).
ook nu.. en al zéker als je van plan bent lange tijd bij te houden.
laat nooit je crypto's staan op een exchange.
Old 04-11-2017, 22:46   #1090   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Dat kan zeker, maar dan verdwijnt ook de user-friendliness van heel het gebeuren. Dan wordt het een techneut-gebeuren die nog niet klaar is voor mass-market adoption. Ik verwacht dat de twee zaken hand in hand gaan; het moet bruikbaar zijn en veilig. Dat was toen zeker niet zo. Nu begint dat te beteren.

Ik merk na wat kijken dat de altcoin-markt is gestabiliseerd de laatste maand. Meeste currencies in de top10 zijn vrij stabiel nu. Kan het moment zijn om in te zetten op de race die eraan komt.

Momenteel overweeg ik kleine investeringen in:
  • Monero: beste contender om het dark web gebeuren over te gaan nemen. In een vorig artikel werd er gezegd dat Bitcoin daar markt had, maar dat is technisch niet mogelijk. Monero doet dat by design.
  • Dash: beste contender om snelle transacties te verzekeren. Ook deels anoniem, maar schijnbaar minder dan Monero, en ik vermoed dat het spel dan gespeeld is in die niche.
  • Zcash: hier twijfel ik, want de niche is ook anonimiteit (zero knowledge proof). Lijkt meer academisch te zijn. Ik zie gen voordeel op de anderen momenteel.
  • Ripple: ben geen fan, snap niet goed hoe ze het aanpakken zonder miners. Is het dan wel distributed? Maar ik zie wel zaak in het feit dat ze samenwerken met banken en zo een brug slaan tussen de twee werelden. Lijkt me iets van mensen die begrijpen wat de financiele wereld wilt horen.
  • NEO: een alternatief voor Ethereum? Onzeker wat hun voordeel gaat zijn. Oogt mooi, dat helpt.
  • NEM: dat lijkt me te gaan voor de micro-transactions. IMO kan het ook op ethereum, dus onzeker wat ze meer gaan doen. Maar ergens is het wel zinvol een platform te hebben die zich duidelijk richt, neem dat ze bvb iets als Blizzard kunnenn overtuigen met een gericht verhaal, dan is het vertrokken.

Is duidelijk dat er wat meer research nodig is. Maar elk van deze heeft wel al een behoorlijk ecosysteem en community uitgebouwd. En is laatste tijd minder volatiel. Dus kleine investeringen hier lijkt een berekende gok. Als je er 10 doet heb je maar eentje nodig die een BTC/ETH verhaal wordt.
Old 08-11-2017, 19:02   #1091   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Segwit2x cancelled... Goed nieuws
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2017, 12:09   #1092   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Wat een shenanigans, jesus. Even de BCH golf meegesurft, maar er rap weer uitgestapt. En maar goed ook zo blijkt.

Bitcoin drama mag nu toch echt ver gaan stoppen. Buy ETH.

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2017, 14:13   #1093   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik heb helaas op de all time high btc bijgekocht. Laatste 24u waren nagelbijten, maar het is toch alweer een stuk bijgetrokken. Zien wat het geeft als die miners (hopelijk) terug omschakelen naar btc als de bch difficulty verhoogt.
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2017, 17:08   #1094   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

180k unconfirmed tx's - auch

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 21:02   #1095   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
De volatiliteit van Bitcoin valt al bij al nog mee, wat nodig is om een belegging te zijn. Zie dat artikel. Het verbaasde me ook wel.
Los van volatiliteit is Bitcoin een kutbelegging omdat het een pure bubble is. Dat werkt zolang er nieuwe kopers zijn, maar dat eindigt ooit.
Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
'k was eens aan het begin van deze thread aan 't zien.
Al die domme honden in 2013 toch, met hun miniem risico van 100 Euro.
Een miniem risico is een miniem risico he. Ik weet niet welk punt je daar mee wilt maken.

Uiteindelijk is een groot deel van het volk hun geld uit 2013 effectief kwijt omwille van diverse redenen (gestolen, vergeten, verkocht toen het laag stond).

Zie Bavo & co.

Last edited by CSM; 13-11-2017 at 21:08.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 21:05   #1096   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Avalanche View Post
Segwit2x cancelled... Goed nieuws
Voor wie? Heel dat Segwit gedoe moest Bitcoin werkbaar maken.

Maar blijkbaar is die illusie al lang opgegeven en doet niemand nog de moeite om te verbergen dat het de nieuwe tulpenbollen zijn.
Old 14-11-2017, 09:54   #1097   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
schaalbaar(der), niet werkbaar. werkbaar is het al, of we waren niet op dit punt gekomen. door het grote succes op deze moment enkel als store of value.
goed want a) tis maar een halve oplossing en b) opt-in ipv automatic replay protection had veel dharma veroorzaakt van mensen die geen hol snappen van hoe het boeltje die ze kopen/verkopen werkt en in elkaar zit.

heel de boel wordt keihard gemanipuleerd en het is allemaal pure speculatie op deze moment, maar "weggaan"? volgens mij nooit. Zelfs wanneer de originele bitcoin "bubble" crashed zullen er altijd wel ergens holders zijn.

Als je dit wat slim aanpakt valt er momenteel veel geld te verdienen. 10% gains zijn "average". Houd dat nu enige tijd vol, stap eruit met je initiele investering zodra je pakweg verdubbelt (de fout die velen maken - geen goals zetten), en je risico valt helemaal weg. Ik zit alvast op pure profits ondertussen. 't mag gerust allemaal crashen van mij.
(maar liever nog wat bitcoin c(r)ash spikes plz ktx)

Last edited by FuNeo; 14-11-2017 at 22:32.
FuNeo is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 23:21   #1098   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik denk dat die cryptocoin shit gewoon te interessant is om echt te verdwijnen. Ik zou niet alles in BTC steken maar ook in ETH en wat andere dingen. En als de boel crasht is het de moment om te kopen als ze op een laag punt staan. Als ge koopt als de BTC binnen een maand 10K staat dan is de kans groter dat je de pineut bent. Hoewel je nooit weet wat de BTC gaat doen.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is online now   Reply With Quote
Old 15-11-2017, 20:05   #1099   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by FuNeo View Post
schaalbaar(der), niet werkbaar. werkbaar is het al, of we waren niet op dit punt gekomen. door het grote succes op deze moment enkel als store of value.
Werkbaar in de zin van: een realistisch alternatief voor pakweg Visa of PayPal, effectief iets zinnigs dat je met Bitcoin zou kunnen doen (buiten misdaad of kapitaalcontroles omzeilen). En dan spreken we nog niet eens over de lolbertariër droom van alternatief voor het huidige monetair systeem.

Bitcoin is trouwens een verschrikkelijke store of value. Enorm volatiel, en nauwelijks liquide.
Quote:
heel de boel wordt keihard gemanipuleerd en het is allemaal pure speculatie op deze moment, maar "weggaan"? volgens mij nooit. Zelfs wanneer de originele bitcoin "bubble" crashed zullen er altijd wel ergens holders zijn.
Er zijn ook mensen die vast en zeker nog beanie babies bijhouden maar so what?
Quote:
Als je dit wat slim aanpakt valt er momenteel veel geld te verdienen. 10% gains zijn "average". Houd dat nu enige tijd vol, stap eruit met je initiele investering zodra je pakweg verdubbelt (de fout die velen maken - geen goals zetten), en je risico valt helemaal weg. Ik zit alvast op pure profits ondertussen. 't mag gerust allemaal crashen van mij.
(maar liever nog wat bitcoin c(r)ash spikes plz ktx)
Je kan dat bezwaarlijk "slim" noemen, want je kan nauwelijks voorspellen wanneer Bitcoin gaat stijgen of gaat crashen.

Maar inderdaad, als je je Bitcoins niet op regelmatige basis verkoopt ben je per definitie niet slim bezig.
Old 15-11-2017, 23:01   #1100   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Alles gaat afhangen van hoe de wetgever dat aanpakt. Een belastingvrij speculatieparadijs gaat het allemaal niet blijven.

Maar als dat een beetje deftig aangepakt wordt, gaat er wel een deel van de economie puur op cryptocurrencies draaien.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules