Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 27-12-2017, 10:57   #1   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Prepaid visa / amex / ...

Vanmorgen gemerkt dat mijn Visa geblokkeerd is. Na een aantal telefoontjes en een spoedprocedure bij Worldline blijkt dat er een frauduleuze transactie gedetecteerd en geblokkeerd werd. De transactie werd dus niet doorgevoerd (waarvoor dank), maar mijn kaart is wel geblokkeerd.

Een nieuwe Visa aanvragen duurt minimum 5 werkdagen (gecontroleerd bij beide banken waar ik aangesloten ben), maar over 3 werkdagen (3/1) reis ik naar de VS. Zonder Visa komt dat niet goed (waarborg huurwagen bvb). Mijn vriendin heeft een Visa, indien ik moet betalen met code is dat geen probleem, maar in de VS zijn veel betalingen nog 'analoog', en met je bevestigen met een handtekening. Indien ik die zou zetten is dat fraude, en daar zijn ze in de VS nogal streng voor. Je kan er als toerist zomaar even voor in de gevangenis belanden. Dat risico wil ik dus niet lopen.

Long story short: Ik ben dringend op zoek naar een alternatief. Iets zoals een prepaid visa, waar je op voorhand geld op stort. Iemand ervaring hiermee? Bepaalde banken hiervoor aan te raden? Wat als je het prepaid bedrag niet opmaakt, kan je dat zonder kosten laten terugstorten?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 10:59   #2   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Klote hé, ik heb net hetzelfde voorgehad bij mijn reis naar Bangkok.

Voor autoverhuur worden prepaid kredietkaarten al vaak niet aanvaard.

Neem een volmacht mee van je vriendin om haar kredietkaart te gebruiken + gehandtekende kopie van haar paspoort?
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 11:08   #3   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Inderdaad zeker niet arriveren met een prepaid kaart voor een huurwagen.

Ik had wel verwacht dat je via je kredietkaart/bank wel sneller een vervangoplossing zou kunnen krijgen. Volgens de site van Belfius zou zowel mastercard en visa een emergency card oplossing moeten hebben:
https://www.belfius.be/webapps/nl/se...rt-geblokkeerd
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 11:08   #4   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Zoveel mogelijk online doen zou ik denken zodat je je kaart niet analoog nodig hebt. Ik heb het ook meegemaakt op reis maar kon gelukkig het meeste online doen en de rest met de gewone bankkaart.
Old 27-12-2017, 11:26   #5   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik ga voldoende cash meenemen (of ter plaatse afhalen), maar bijvoorbeeld de warranty van een rental car kan toch niet op voorhand?

Goed om weten dat die verhuurbedrijven geen prepaid kaarten accepteren. Dat maakt ht probleem wel groter
Old 27-12-2017, 11:43   #6   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Je kan een huurwagen ook niet cash betalen. Zij willen een kredietkaart zodat ze zeker geld kunnen afhouden in geval van schade. Idd een groot probleem.

Sommige verhuurbedrijven vragen zelfs twéé kredietkaarten, één voor de huur en één voor deposit/schade.
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 12:07   #7   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Revolut beweert 2 business days voor express delivery http://news.revolut.com/post/1507300...press-delivery
Zelf wel geen ervaring mee
logion is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 12:36   #8   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Thx, ik was die revolut al aan het proberen, maar mijn sms verificatie code komt maar niet aan ...
Old 27-12-2017, 13:19   #9   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Hebben hetzelfde voorgehad. Spoedprocedue bij de bank (Fintro) gestart. Was iets van een 8 EUR, was op 2 dagen in orde denk ik. Misschien wat extra pushen in uw geval?

Last edited by Blade; 27-12-2017 at 13:34.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2017, 17:52   #10   link
Max Power
Senior Member

Max Power's Avatar

heb dit in de vs zelf ook al eens voorgehad, kaart geblokkeerd wegens verdachte transactie in vegas (waar ik zelf zat op dat moment) 2 dagen later (mastercard) emergency kaart toegekomen in het hotel.
Old 29-12-2017, 11:12   #11   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Probleem is dat die spoedprocedures enkel werken in het buitenland, niet in Belgie. God knows why.

Enfin, nieuwe kaart aangevraagd, zou dinsdag thuis aankomen, net op tijd. Code komt later, maar die kan natuurlijk doorgebeld worden.
Old 29-12-2017, 12:05   #12   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by logion View Post
Revolut beweert 2 business days voor express delivery http://news.revolut.com/post/1507300...press-delivery
Zelf wel geen ervaring mee
Was er bij mij zelfs met standaard delivery heel snel, lijkt me inderdaad de beste optie.
DM is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2017, 12:55   #13   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ik heb een revolut kaart maar uiteindelijk nooit gebruikt
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2017, 12:56   #14   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Moet wel uw revolut balance nog kunnen opladen, mijn Belfius debit kaart aanvaardt ie niet. Blijven over: kredietkaart (1% fee) of SEPA bank transfer naar een Britse bank (zal wel ff duren vanaf Belfius). Nu goed, bij mij is er geen haast bij. Maar het is niet ideaal als je snel wat cash wilt overzetten en je geen fee wilt betalen.

N26 is trouwens een Duits alternatief, al moet je daar wachten op de kredietkaart in de post alvorens je überhaupt iets kunt doen. Zo zijn er geen virtuele kredietkaart zoals bij revolut wel het geval is (enfin da's mijn indruk momenteel).
logion is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules