Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 13-01-2018, 12:55   #1   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Arrow Hade's Star

Af en toe kom ik toch een mobile game tegen die de moeite waard is om aan te raden.
Dit is er eentje van, wie op zoek is naar een space-based online persistent 4X MMO op smartphone of tablet; look no more.

Van de grond af gemaakt voor smartphone of tablet, de interface is passend clean en simplistisch.
Je begint met je eigen sterrenstelsel in een persistente online wereld, waar je je eigen planeten unlocked om een kolonisatie op te zetten en aan trading te doen.

Uiteraard ontbreekt militarisering niet, space is dark and dangerous.
Red Stars zorg voor afwisseling, remote worlds waarnaar je kan warpen om bijzonder krachtige artifacts te vinden om je tech te boosten met allerlei lekkers.

Na verloop van tijd kan je een player corporation joinen of opstarten.
Daar heb je dan (optionele) White Star events waar corp vs corp PvP actie te beleven valt.

Het is ontzettend simplistisch at first sight - maar (na tijd) zo freaking diep met een serieuze hardcore following. Aangeraden

Gemaakt door welgeteld twee heren met EA/Bioware, Supercell, Star Wars, Marvel, etc achtergrond.

http://www.hadesstar.com

Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2018, 10:11   #2   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Free to play? Ik zie dat er ingame aankopen zijn maar hoe zwaar zijn die nodig?

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2018, 12:57   #3   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Het is inderdaad free to play, ingame aankopen zijn geheel optioneel; en je kan er enkel tijd meer versnellen.
Op geen enkel moment komt men met een suggestie tot aankopen, in tegenstelling tot andere games.

Je moet er bewust naar zoeken om een aankoop te doen.
Zeer bewust, want de oprichter van de dev studio is zeer uitgesproken over monetization op de mobiele platformen.
Old 14-01-2018, 16:12   #4   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ook eens geïnstalleerd. Lijkt wel leuk te zijn voor een mobile app. Benieuwd hoe lang het duurt.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 11:54   #5   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Komt voorlopig over als een veredelde cookie clicker...

Is het trouwens de bedoeling dat je steeds manueel met je transports tussen je planeten vliegt?
Old 15-01-2018, 13:20   #6   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Dat is het 'farmen' gok ik?

Gisterenavond ook eens geinstalleerd, en voelt nogal koud en technisch aan. (if that makes sense to anyone).
Denk dat ik het rap beu ga zijn.. maar we proberen het eens!
Lacroix is online now   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 20:32   #7   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Komt voorlopig over als een veredelde cookie clicker...Is het trouwens de bedoeling dat je steeds manueel met je transports tussen je planeten vliegt?
Het spel komt nogal traag op gang en komt simplistisch over in het begin, volgens sommigen ideaal dat het niet overweldigend is in het begin, voor anderen een verkeerde eerste indruk. Maar er komt later veel meer kijken, ook tactische combat bv. bij complexe Red Stars en White Stars.

Naar mate je meer technology unlocked via artifacts, ga je werken met shipment computers, autopilot en dus met waypoint runs waar je cargo autonoom hun traject doen - die alsmaar meer uitgebreider zal worden naar mate je planeten unlocked.

Het is een slow burner, het einddoel is veelomvattend en sociaal gericht met player corporations and diplomatie - maar niettemin ook heel casual speelbaar.

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Gisterenavond ook eens geinstalleerd, en voelt nogal koud en technisch aan. (if that makes sense to anyone).
Denk dat ik het rap beu ga zijn.. maar we proberen het eens!
Koud, technisch met minimalistische strakke interface is mij heel passend voor het genre en ook net de aantrek; maar het zal niet iedereen bekoren. Het heeft verre van mainstream appeal en spreekt eerder de hardcore 4X fanaat aan; meer van de categorie 'Distant Worlds Universe' dan 'Civ' bij wijze van spreken. Het is ook vrij nieuw niet te vergeten met een klein doch ambitious dev team.
Old 16-01-2018, 08:37   #8   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Gisteren avond ne keer door den tutorial gegaan. Was nogal een gedoe om die transports te doen. Misschien toch eens verder doen als je zegt dat er "shipment computers" etc. aankomen.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 16-01-2018, 10:49   #9   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Transports vallen toch mee? Uw cargo wat uitbreiden en dan meerdere packages meepakken. Maakt niet uit of het dezelfde planeet is of niet, maak gewoon na de eerste planeet een waypoint op de tweede en je cargo wordt op beide planeten gelost.

In het begin liggen die planeten misschien een minuutje uit elkaar waardoor je het gevoel hebt dat je wel even bezig bent en toch veel moet wachten, maar ik kan me voorstellen dat ze later véél verder uiteen liggen, waardoor je gewoon even je transports moet instellen en daarna gerust je gsm kunt wegleggen.

'k Vind het wel straks spelen, eigenlijk. 't Houdt me bezig voorlopig.
Old 16-01-2018, 18:41   #10   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik steek mijn tijd voorlopig al niet meer in de cargo's. Een artifact brengt mij ook 1000g op. Als ik 5-10min tijd heb, doe ik dus gewoon zo'n stervende ster.

We zien wel wat de rest later brengt
Old 16-01-2018, 23:05   #11   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Maar het duurt wel 2 uur tegen dat je zo'n artifact geresearched hebt. Terwijl je hetzelfde bedrag kunt verdienen met 10 minuutjes traden. Tenzij je je inkoopt, natuurlijk.

Soit, still having fun.
Old 17-01-2018, 05:35   #12   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Maar het duurt wel 2 uur tegen dat je zo'n artifact geresearched hebt. Terwijl je hetzelfde bedrag kunt verdienen met 10 minuutjes traden. Tenzij je je inkoopt, natuurlijk.

Soit, still having fun.
Ik ga me echt geen 2u bezig houden op men gsm met schipjes rondsturen
Old 17-01-2018, 06:16   #13   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Het traden is 10min, geen 2u
Na 10 min zijn meestal uw 'cargos' toch gedaan op de planeten, dan kunt ge niet meer verder traden.
Old 17-01-2018, 08:21   #14   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Voorlopige indruk was dat het een enorme timesink is. Ik moet daar 2500 coins halen voor een nieuw gebied te ontdekken. Als je dan per cargo 30-80 coins krijgt ben je wel even bezig natuurlijk

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2018, 08:58   #15   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Artifact is 1000-1500 cr op lvl1

Hier is het 10min dying star en dan gsm aan de kant tot research klaar is. Jammer dat ship upgrades ook al 10k/stuk zijn:s

Last edited by Turtle; 17-01-2018 at 09:09.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2018, 11:19   #16   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Hoe meer je je planeten upgrade -wat je sowieso moet doen voor meer credit/hydrogen storage- hoe hoger het bedrag van je cargo. En er is een hiërarchie binnen de planeten. Desert planets geven de laagste cargowaarde, en Ice planets de hoogste. Je moet dan ook in die volgorde proberen up te graden (Desert < Fire < Water < Terran < Gas). Na een tijd ga je bijvoorbeeld cargo van 200 en meer beginnen krijgen, voor dezelfde 'rit'. Daardoor zakt die lvl1 artifact al snel in waarde en gaat het traden vlotter. Maar dan kun je ook weer je schepen upgraden en voor lvl2 artifacts gaan, en zo verder.

't Zit wel leutig in elkaar, voor een mobile app.
Old 17-01-2018, 11:54   #17   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Ik ga me echt geen 2u bezig houden op men gsm met schipjes rondsturen
Quote:
Artifact is 1000-1500 cr op lvl1. Hier is het 10min dying star en dan gsm aan de kant tot research klaar is. Jammer dat ship upgrades ook al 10k/stuk zijn:s
Iedereen speelt het spel zoals hij wil, en artifacts zijn een mooie bron van inkomen (je kan ze trouwens ook verkopen/destroyen voor instant credit), maar het is vrijwel onmogelijk om twee uur bezig te zijn met cargo hauling / traden. Héél in het begin doe je pakje per pakje, planeet per planeet, maar al zeer snel heb je plaats voor veel meer cargo, gebruik je automatische waypoints en een shipment computer die dan langs die waypoints shipments meepikt met bonus reward, auto pilot, jump gates, via diplomacy station trade routes doen naar een andere speler waar je een trade akkoord maakt, etc. Dus hoe meer planeten hoe meer autonoom het traden zal worden. Sorry, maar sommigen klinken hier nogal als (space) 4X noobs

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Voorlopige indruk was dat het een enorme timesink is. Ik moet daar 2500 coins halen voor een nieuw gebied te ontdekken. Als je dan per cargo 30-80 coins krijgt ben je wel even bezig natuurlijk
2500 credits is echt wel peanuts hoor, beetje moeite steken om uw economie op te bouwen he, planeten upgraden voor meer en betere shipments, cargo schepen upgraden voor een grotere laadruimte, research om cargo haulers nog meer plaats, enz. Weldra heb je de 2500 credits om nog een stukje van je star system te verkennen met mogelijks het ontdekken van een nieuwe planeet met betere opbrengst van shipments, etc. Trouwens; een (grand) 4X game dat een timesink is, schokkend Maar de makers staan er op dat het gemaakt is voor meerdere short burst van spelen per dag - en dat klopt wel (al kan je uiteraard ook uren bezig zijn als je wil).

Hier dezelfde houding als Hellbird, goed opgezet voor een mobile game - zien hoe lang het duurt en voorlopig is dat toch al even voor mij

Last edited by Cybdm; 17-01-2018 at 12:03.
Old 17-01-2018, 12:06   #18   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dat van die planeten had ik idd nog niet door
Mijn allereerste planeet was dan ook een Desert, dus veel cash zag ik daar niet in.

Ondertussen een fire en water planeet. Dat trekt er wat meer op.
Nieuwe kolonisatie kost wel 15k nu. FF sparen.
Old 17-01-2018, 12:29   #19   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Later, naarmate je meer en meer planeten hebt en je star system groter is komen er nog leutige dimensies bij; zoals warp lane; soort van high speed snelwegen om je trading te begunstigen. Of Trade Stations; die shipments verwerkt, opwekt en verscheept. Diplomacy Station heb ik al beetje uitgelegd, etc.

Maar je reflex van veel red stars doen zat al goed; noodzakelijk en lucratief. Trouwens ook niet de shipyard vergeten, en uw schepen upgraden. Geheel gericht; want je kan er wel voor kiezen je battleships up te waarderen, naar mate je hogere upgrades unlocked zal de hydrogen kost ook verkopen. Niet vergeten je Red Star Scanner op te waarderen na een tijd.

Research ook niet verwaarlozen, maar ook niet overdoen. Enkel wat je noodzakelijk lijkt en in het begin economy gericht. Cargo bay extension spreekt vanzelf en is prioriteit, shipment computer ook, maar bijvoorbeeld ook "mining boost" onder mining technology - dat kan een flinke hydrogen boost geven om dubbel zo snel te ontginnen.

Military wise is EMP wel leutig, zodra je shipyard upgrade kan je gaan voor 2x Battleship, 3x Transport en 2x Miner bijvoorbeeld. Met EMP kan je battleshiep alle schepen bevriezen voor 30 seconden, terwijl je tweede battleship (15 seconden later naar de battle verstuurt) vrij spel heeft om schade te doen. Dat is maar één tactiek van de vele, je hebt ook porting modules, etc. Keuze tussen gun battery of laser is ook een gehele discussie waard, enz.

Voor er drama's gebeuren (want het spel kan hard zijn), altijd maken dat je voldoende hydrogen hebt alvorens aan een red star te beginnen. Een red star die weldra super nova gaat en geen fuel hebben; euh nie goe; want je verliest al je schepen die niet tijdig de red star hebben kunnen verlaten.

p.s.: later zijn higher level Red Stars vrijwel cooperative waar je zal moeten samenwerken met de spelers (ipv leutig ieder-voor-zich (met EMP trolling lol) race game in het begin)

Last edited by Cybdm; 17-01-2018 at 12:34.
Old 17-01-2018, 21:11   #20   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Heb al drama gehad.

Daarstraks vrij onoplettend een Red Star level 2 aan't doen, stuur mijn 2 battleships met een battery + shield richting een level 2 planeet, waar 2 vijanden rond hangen. (vorige keren konden mijn 2 battleships zo'n tegenstand zonder mijn interventies wel aan).

Maar.. het was zo'n 1 krachtig klein schip, en een groot schip met veel hp... wat éérst stond. Daardoor verloren mijn schepen teveel tijd en kon de krachtige vijand veel schade doen. Schip 1 eraan... schip 2 eraan... beide ondanks een geactiveerd schield.
...en daarna mijn 3 transports die ik al gestuurd had.

Had gelukkig nog genoeg credits om 1 nieuw battleship en 2 nieuwe transports te kopen om toch nog die level 2 planeet te gaan plunderen. Maar het heeft mijn credit balans geen goed gedaan...
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules