Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 08-02-2018, 15:46   #20841   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post

Gelukkig rijden er hier in België geen aziatische auto's rond van merken die al hun info van de Duitse merken gestolen hebben. Of forum leden die Ole koeken eten. Of generische geneesmiddelen gebruiken. Of ....
Over auto's weet ik niks, maar die andere twee vergelijkingen slaan op niet veel he Dodgy. Leo en Ole zijn allebei van Kraft, en generische geneesmiddelen mogen maar gemaakt worden als het octrooi van de ontwikkelaar verlopen is.
Old 08-02-2018, 15:55   #20842   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
of mensen gaan naar een product dat hetzelfde is maar dan goedkoper

is dees de eerste keer dat gij de negatieve kanten van een open/vrije/globale markt ontdekt? holy shit kerel. ik hoop dat gij die mentaliteit dan ook voor alle andere producten in uw leven toepast, anders zou het maar een hypocriet emotioneel argument zijn nie waar
Je snapt het probleem duidelijk niet.
In dit concept is er geen "hetzelfde product maar goedkoper".

Andere voorbeeld:
Er is maar één echte Apple iPhone. Als je het niet ziet zitten van daar €800 voor te betalen, dan moet je een goedkopere Android kopen.

Wat Lepin hier heeft gedaan is een illegale kopij van OS X genomen, de technische tekeningen van de iPhone, alles volledig nagemaakt en dan verkocht als "Eppel Aaifoon" voor €200.

Hoe is dat OK? Hoe kun je dat als consument goedpraten? Dat is toch ronduit stelen?

Quote:
Gelukkig rijden er hier in België geen aziatische auto's rond van merken die al hun info van de Duitse merken gestolen hebben. Of forum leden die Ole koeken eten. Of generische geneesmiddelen gebruiken. Of ....

- - -

maar jah muh kinderblokskes zijn nie authentiek dus schande
Allemaal naast de kwestie é jongens.
Jullie hebben het allemaal over gelijkaardige producten. Reverse engineering en dan op die leest hun eigen product geschoeid. Met zelfde concepten, ingrediënten, onderdelen, etc... maar ofwel inferieur ofwel anders.

Dit is een 1-op-1 kopij van een bestaand product.
Het is alsof de Chinezen Star Wars opgenomen hebben op hun DVR - het logo aangepast in het Mandarijn en opnieuw uitgebracht voor de Chinese markt. Zien jullie nu echt het verschil niet?
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 16:01   #20843   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
of mensen gaan naar een product dat hetzelfde is maar dan goedkoper
Jongen, moei u eens niet. Je snapt het voor de verandering weer eens niet.

Het gaat niet over een goedkoper alternatief - want daar is uiteraard niets mis mee, zoals zeker al 5 keer aangehaald is - het gaat hier over pure diefstal.

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Er zit effectief voldoende verschil tussen het originele product en een aziatische auto. Olé komt uit dezelfde fabriek als Leo, maar met minder kwalitatieve producten (tschijnt toch, kweetnie). En je vergelijking met generische middelen klopt half, je vergelijkt appels met peren. Het bouwsysteem is ondertussen vrij om voor iedereen na te maken, net zoals generische middelen mogen gemaakt worden na een bepaalde periode. Maar daarom mag je de artistieke design niet zomaar stelen. Het gaat over het stelen van de designs, NIET over het gebruik/namaken van de blokjes op zich.

Moest ik morgen een Nontendo console uitbrengen met exact dezelfde design en onderdelen, ik zou toch ook als dief beschuldigd worden? En ik breng het spel 'Super Maria Sisters' uit, waarvan de broncode 100% gelijk is aan het origineel, ik werd toch ook veroordeeld?

Mod: Typ anders gewoon hetzelfde als Disabled, Hellbird.

Last edited by HeLLBirD; 08-02-2018 at 16:12.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 16:04   #20844   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Jongen, moei u eens niet. Je snapt het voor de verandering weer eens niet.

Het gaat niet over een goedkoper alternatief - want daar is uiteraard niets mis mee, zoals zeker al 5 keer aangehaald is - het gaat hier over pure diefstal.
weer

hebben wij al vaak discussies gehad over zo'n zaken of mis ik iets
Old 08-02-2018, 16:17   #20845   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

trouwens, als dit dan wel degelijk gewoon een kopie is, bestaan daar geen wetten voor? 'k veronderstel in china zelf niet maar als 't product naar/in de EU komt zit men toch met een bepaalde bescherming?
Old 08-02-2018, 16:22   #20846   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Dat is het net, zoals ook al gezegd is: Ze zitten met een copyright-probleem in China. De wetgeving staat daar niet op punt. Voorlopig valt er dus weinig aan te doen (ze zijn ermee bezig), maar het probleem is dat het ondertussen wél wereldwijd verkocht kan worden.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 16:23   #20847   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
trouwens, als dit dan wel degelijk gewoon een kopie is, bestaan daar geen wetten voor? 'k veronderstel in china zelf niet maar als 't product naar/in de EU komt zit men toch met een bepaalde bescherming?

Uiteraard. In China houdt de overheid zich van de domme, die keuren alles goed. In Europe speelt de douane daar een belangrijke rol in en mag in zo een geval zelfs goederen vernietigen als het namaakgoederen zijn. Maar in het geval van zo één Lepin-set gaat die waarschijnlijk onder de prijs zitten en gewoon doorgaan. Maar het is wel degelijk illegale namaak, ja.

Google maar eens op "de strijd tegen Chinese namaak".
Heel veel recente artikels over het probleem, de lopende strijd ertegen, etc..
https://nieuws.vtm.be/binnenland/119...lgische-douane

Last edited by Disabled; 08-02-2018 at 16:27.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 16:27   #20848   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Ik denk dat een Europees bedrijf inderdaad zal moeten oppassen met die dingen te verkopen, laat staan te maken.

Op Bol.com hebben ze precies ondertussen toch besloten dat het niet zo'n goed idee is.
Old 08-02-2018, 16:32   #20849   link
flexium
Sr member, jr poster

Geen idee of het overdreven paranoia is, maar ook de kwaliteit en veiligheid van de plastics zijn mogelijk betwijfelbaar. Op vlak van stoffen die kunen vrijkomen als de Lepin-blokken in de mond van kinderen gestoken wordt.
Of is China niet meer het wilde westen op vlak van dergelijke regelgeving?

edit: deze zorgen dus: https://www.reddit.com/r/lepin/comme...lepin_healthy/
flexium is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 16:38   #20850   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

dan moeten er restricties komen op de invoer van bepaalde producten vanop aliexpress naar de EU, als het origineel bedrijf een klacht invoert of als de overheid bepaalde zorgen heeft op't vlak van gezondheid. zo'n zaken gebeuren toch al genoeg voor andere producten en voor andere redenen?

toch al genoeg gehad dat ik op sites zag "we cannot send to following countries due to x/y/z"

voorbeeld: ik weet niet of het nu nog zo is maar g-fuel energy drank was lange tijd illegaal om in te voeren of aan te kopen in belgie. er zijn dus duidelijk wel genoeg voorbeelden van mechanismes, op nationaal en europees vlak, om zoiets in gang te stellen.
Old 08-02-2018, 16:42   #20851   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Mijn broer had deze:

rofl, die bodemspeling is exact hetzelfde in "hoge" stand of normaal

:')
Old 08-02-2018, 18:00   #20852   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Maar uw coole carrosserie is veilig in de lucht!
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 00:23   #20853   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Ik snap het écht niet. "Overpriced" is toch een absurd concept? Een winkel/bedrijf vraagt x€ voor een product, heb je dat er niet voor over, dan koop je het toch gewoon niet?
overpriced. het bestaat zeker, mensen begrijpen het gewoon niet. BMW is een idioot voorbeeld van "je betaalt gewoon het merk"

klein merk A heeft een efficient verdelersnetwerk, maakt geen reclame, snoeit alles dat een gigantische verliespost is. ze vragen 20 euro voor hun product
groot merk B heeft poepsjieke merkwinkels met veel personeel die gigantisch verlieslatend zijn, spendeert een fortuin aan reclame en promotie, doet alles voor het prestige en bekendheid. ze verkopen een product van dezelfde kwaliteit aan 40-50 euro.

product B kent iedereen en maakt indruk. product A is bescheider maar even goed
champagne werkt zo. ik hoor dat champagneboeren van de beste druiven hun eigen champagne maken, en de tweede keus sturen naar cooperatieven zoals moet & chandon
Old 09-02-2018, 22:47   #20854   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

steam link + pcie riser voor hp server + aan het uitkijken voor een gtx1050

Casual Gaming
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2018, 00:49   #20855   link
seniorsam
Senior Member

seniorsam's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
champagne werkt zo. ik hoor dat champagneboeren van de beste druiven hun eigen champagne maken, en de tweede keus sturen naar cooperatieven zoals moet & chandon
Ik hoorde het anders, van een kleine champagneboer. Die perst zijn druiven (op een kilometer van een bekend chateau), maakt er zijn eigen champagne mee, maar verkoopt een deel van zijn druivensap aan de grote chateaux.

Die chateaux gieten dan hun eigen druivensap samen met ingekocht druivensap en maken er hun blend van.

Als ik het goed verstaan heb, dan zijn het allemaal 'dezelfde druiven', alleen verschillen de procedures, melanges en installaties. Laat ze maar doen, ik geniet evenveel van een fles van 1/3 vd prijs.

Misschien bedoelen we wel hetzelde, te rap geantwoord...
seniorsam is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2018, 00:01   #20856   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

goh, ja, zo hard verschillend is het niet.
cara pils heeft een goedkoop imago, maar in een blinde smaakproef komt die er helemaal niet slecht uit. meestal beter dan jupiler en stella, zolang je het niet aan kamertemperatuur gaat drinken.
Old 11-02-2018, 17:58   #20857   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

"Lego-ingenieur" is wel de lolligste term ooit voor volwassen mannen de nog met blokjes spelen.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2018, 10:48   #20858   link
ToVoT
...

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Ik heb er
ToVoT is online now   Reply With Quote
Old 14-02-2018, 12:09   #20859   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Corporate chemical stuff ??
Damn ik dacht dat jij zulke dingen zelf vlocht uit je schaamhaar dreads of zo.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2018, 12:27   #20860   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik heb tov daarmee gezien op fom en ik vond dat vrij grappig
Nieker is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules