Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Koopjeshoek

Reply

Thread Tools
Old 13-02-2018, 13:18   #1   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Prijsschatting: Game PC

Het nu overlaatst mijn PC geupgrade om dan tot het besef te komen dat ik eigenlijk amper nog game. Ik zou dus beter gediend zijn met een laptop die ik voor mijn zaak kan gebruiken en waar ik af en toe ook nog is wow, overwatch of een nieuwe titel op medium mee kan spelen.

Hierbij dus is de vraag wat ik voor mijn desktop nog zou kunnen krijgen, met dat budget kan ik dan verder inschatten wat voor laptop ik me zou aanschaffen.

Specs:
CPU : Intel Core i5 4670K - 3.4 GHz
CPU koeler: Cooler Master Hyper TX3 i
MB: MSI Z87-G45 Gaming
PSU : Corsair RM Series RM850
GPU : KFA2 GeForce GTX 1080 EX OC Edition (gekocht 23/08/2017)
RAM : Ballistix Tactical - DDR3 (2 x 4gb)
CASE : Fractal R4
SSD : Crucial M500 250gig,
HDD : Seagate 1 TB HDD

Apart gaat dan ook mijn monitor weg (gekocht 07/10/2016):
LG 34UM88C

En gaming toetsenbord:
Corsair Strafe Red LED - Qwerty - Cherry MX Red - mechanical

Met dat alles wat op andere momenten gekocht is vind ik het zelf moeilijk uit te maken wat dit alles zo nogal waard is.
Anulin is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2018, 09:25   #2   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Het is op dit moment ook niet eenvoudig om er correcte prijzen op te plakken, eerlijk gezegd. De prijzen van GPU's blijven ontzettend uit balans en geheugen is nog steeds bovengemiddeld duur. De werkelijke waarde komt vaak bovendrijven op de 2de-hands markt, maar zelfs daar is er tegenwoordig veel chaos.

Ik stel in de eerste plaats vast dat je nog steeds een potent systeem hebt. De verouderde CPU is geen essentieel nadeel, die past prima in een meerjarenplan. Wat anderzijds wel nodig zal zijn om alles uit die klepper van een GPU te blijven halen. Dat het geheugen nog DDR3 en 'slechts' 8GB betreft is ook een nadeel, maar upgraden zou te kostelijk zijn aangezien het onmiddellijk een nieuw MoBo (en hoogstwaarschijnlijk CPU) impliceert. Het lijkt me daarom interessanter om de GPU apart te verkopen. Die is immers evenveel waard als alle andere onderdelen. Nieuw spreken we over een kleine €800, in de huidige marktsituatie wordt dat 2de-hands minstens €500. Terwijl de rest van je samenstelling dat in het beste geval opbrengt.

Monitor en overige apparatuur kan je makkelijk zelf bepalen door de recentste nieuwprijs op te zoeken in price-watch en daar, afhankelijk van de staat en leeftijd, enkele tientallen procenten af te doen.

Last edited by Potenza; 17-02-2018 at 10:20.
Potenza is online now   Reply With Quote
Old 19-02-2018, 11:01   #3   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Yeah, het idee was indertijd om eerst de grafische kaart te updaten en dan nadien een moederbord + cpu upgrade door te voeren. Nu zit ik in de half-way mark en dus een beetje met een vreemde samenstelling.

De kaart staat intussen te koop op tweakers en het scherm is verkocht.
Tegen de zomer dan is kijken voor een laptop die beter aansluit bij de wensen en dan de rest van de pc verkopen.

Merci alleszins voor de tips
Anulin is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Koopjeshoek

Thread Tools

Posting Rules