Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 16-02-2018, 13:29   #1   link
Rufus
PimpMeister

F1 2018

Nu de eerste wagens worden voorgesteld tijd voor een nieuwe topic.
Old 19-02-2018, 09:55   #2   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Een nobel idee, Rufusken, maar dan moet ge misschien ook voor wat inhoud zorgen?
Old 19-02-2018, 10:10   #3   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

ALLEZ, 'T IS GOED!

Aangezien de regels, op de introductie van Halo na, opvallend stabiel zijn gebleven, zullen de wagens in 2018 vooral opvolgers en doorontwikkelingen zijn. Wel wordt verwacht dat heel wat teams naar de ingenieuze oplossingen van Ferrari zullen kijken. Vooral de ranke sidepods en elegante achterophanging werden unaniem als interessant beschouwd. Daarnaast verdwijnt de haaienfin, al mag een subtielere variant het motordeksel nog steeds afwerken.

Haas F1
Haas scoorde onverwachts de primeur met een handvol renders die niet al te veel prijsgeven.

Wederom een aangepaste livery en een redelijk subtiele Halo, wat echter te danken is aan de donkere achtergrond. Haas heeft, zoals verwacht, in de eerste plaats naar Ferrari gekeken. Vooral de sidepods zijn opvallend slanker.

Williams F1
Niet veel later deed Williams precies hetzelfde.

Behalve opvallend meer zwart, lijkt Williams op aerodynamisch vlak de ultieme combinatie van Mercedes en Ferrari te hebben willen maken. Geen gek idee, zeker niet als je bedenkt dat dit de eerste Williams is die uit de koker van (niemand minder dan) Paddy Lowe komt.

Red Bull Racing
Vandaag toonde Red Bull haar nieuwe bolide met een, ondertussen traditionele, spannende testlivery.

De prominentere rol voor Aston Martin is geen verrassing, ook al zal de RB14 opnieuw met een Renault-krachtbron toertjes malen. De impact van de Aston Martin-deal op de definitieve livery blijft een leuk vraagteken. Vanuit een technisch perspectief lijkt de nieuwe Red Bull een zorgvuldige doorontwikkeling. Bij een tweede inspectie vallen echter, nu al (veelal zijn de eerste beelden weinig compleet om ingenieuze ideetjes zo laat mogelijk wereldkundig te maken) interessante details op. Vooral de extra vleugels op de sidepods en complexe bargeboards ogen uitzonderlijk.
Old 19-02-2018, 19:26   #4   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ik ken weinig van F1 dus wss een domme vraag maar wat is het nut van die Halo, buiten lelijk zijn ?

Die Red Bull is wel geil, ik ben fan van het nieuwe kleurdesign.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2018, 09:00   #5   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Halo werd bedacht om het hoofd van rijders te beschermen tegen een extreme impact. Na enkele incidenten, niet alleen in de F1, ontstond enigszins een consensus dat iets moest toegevoegd worden.

http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/...oduced-f1-2018
Old 20-02-2018, 12:48   #6   link
Rufus
PimpMeister

Ik wacht op de eerste halo die bij een zware crash afbreekt en meer slecht dan goed doet.
Old 20-02-2018, 13:24   #7   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

yup, die red bull is prachtig
martini kleuren zijn altijd mooi, maar er zit teveel zwart in.
Old 20-02-2018, 13:40   #8   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Wat betreft de geslaagde Red Bull: niet vergeten dat het helaas slechts een testlivery is. De definitieve overalls werden ook voorgesteld en die zijn nagenoeg identiek aan vorig seizoen.

Vandaag was het de beurt aan Sauber, dat een spannende samenwerking met Alfa Romeo start in 2018.

Over de kleurenstelling zijn de meesten eerder negatief, ik kan me evenmin ontdoen van het 'meh'-gevoel. Anderzijds vallen nu al heel wat interessante aerodynamische details op (halo, sidepods, motor intake, neus,...) Ún mag Sauber opnieuw enkele sponsors verwelkomen. Hopelijk zal de immer sympathieke renstal uit Zwitserland eindelijk terug een sprong voorwaarts maken. Vasseur + Leclerc + innige verstrengeling met Ferrari doet veel goeds vermoeden.

Last edited by Potenza; 20-02-2018 at 13:44.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2018, 13:44   #9   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Die Alfa livery is gatlelijk
Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Wat betreft de geslaagde Red Bull: niet vergeten dat het helaas slechts een testlivery is. De definitieve overalls werden ook voorgesteld en die zijn nagenoeg identiek aan vorig seizoen.
ja, weet ik, maar dat maakt niet uit.
het is "enkel" maar testing, en een beetje frivoliteit is welkom
Old 20-02-2018, 17:09   #10   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Here jezus, Renault, wat een geile bak. Die combo zwart-geel werkt schitterend.

Net als alle andere teams die tot hier toe hun wagen voorstelden vallen allerlei (hopelijk?) vernuftige details op. De stabiliteit in het regelboek zorgt duidelijk voor verfijnde doorontwikkelingen. Fijn.
Old 21-02-2018, 07:16   #11   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Dit achteraanzicht van de Sauber is wel lachen, suggereert een veel mooiere auto dan uiteindelijk het geval is, maar soit.

Nu Alonso en wie weet Kubica meedoen ga ik eens een halfslachtige poging doen om meer WEC mee te pikken dan alleen maar Le Mans. Weinig telegenieke sport wel in vergelijking met sprints zoals F1 of MotoGP, en ik weet niet eens of Eurosport er veel van uitzendt.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2018, 07:57   #12   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

WEC wordt pas interessant als je veel details opvolgt en tijdens de wedstrijd zo veel mogelijk parameters probeert bij te houden, vind ik. Dat heb ik dan ook opgegeven, daar kroop te veel tijd in.
Old 21-02-2018, 10:02   #13   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Damn jong, die Renault. Wat een knap machien.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 07:37   #14   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Toro Rosso moest alvast deze foto prijsgeven nadat een eerste, geheime test op Misano niet meer zo geheim bleek.

Alvast opvallend dat STR kiest voor de meer conventionele snuit met de duim. Behalve Mercedes had het Italiaanse team in 2017 als enige een ranke, fijne snuit.

Vandaag is het overigens de beurt aan Ferrari Ún Mercedes om hun nieuwe wagens voor te stellen!
Old 22-02-2018, 18:46   #15   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Mercedes startte de lancering met eenvoudige foto's van de shakedown. Beetje flauw, iets meer show mag wel als je regerend wereldkampioen bent.

Mercedes duidelijk voor continu´teit. Op alle vlakken toont de W09 een volwaardige opvolger van de W08. De achterkant, en dan vooral de verpakking van de versnellingsbak oogt wel retestrak.

Ferrari zorgde wel voor de gebruikelijke flair met een fancy online-launch. De bolide doet veel goeds vermoeden:

De rode tint is sinds lang weer wat aangepast, retro, zo blijkt. Ook veel minder wit nu Santander niet langer sponsort. Wat knap oogt, maar de motorkap is wel erg saai tegenover de rest. Voorts heel interessante bargeboards en een snuit die sterk lijkt op de McLaren van vorig jaar.

Ook hier een uiterst strakke verpakking, zeker (net als Mercedes) rond de versnellingsbak.

Frontaal ogen de sidepods nog dramatischer, zeker tegenover vorig jaar (en toen leverde Ferrari al ÚÚn van de strakste verpakkingen af). In de achterkijkspiegels lijkt ook een fascinerend detail te zitten. En last but not least: op deze wagen oogt de halo ge´ntegreerd en minder zwaar/prominent. In dat opzicht is Ferrari voorlopig het best geslaagd, vind ik.
Old 23-02-2018, 07:32   #16   link
Rufus
PimpMeister

In vooraanzicht lijkt de halo op een skibril
Old 23-02-2018, 08:46   #17   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

na de sharkfin van vorig jaar (die helaas nog niet volledig weg is) is dit weeral een serieus lelijke toevoeging op de wagens. Ik kan me ook niet inbeelden dat dit niet in de weg zit bij de rijders qua visibiliteit
Old 23-02-2018, 09:49   #18   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Mooi kan je het inderdaad niet noemen, maar ik kan me wel vinden in de vergelijking met de - voor ons, ondertussen, zotte en haast ondenkbare - vervlogen discussies over het gebruik van veiligheidsriemen in autosport. Hoewel het niet noodzakelijk de beste, laat staan mooiste, oplossing is, kan het nooit kwaad om meer veiligheid op de agenda te zetten.

Bovendien vind ik het nogal problematisch dat de meeste teams de halo volstrekt niet integreren in hun design. De subtiele maar geslaagde aanpak van Ferrari zorgt voor een hemelsbreed verschil met de simpele op-plak-oplossing van Mercedes. Zo laat je het ding extra opvallen, geen wonder dat Toto Wolff aangaf het met een kettingzaag te willen verwijderen. Op de Ferrari durf ik halo enigszins geslaagd te noemen. Visibiliteit valt overigens goed mee, geen enkele coureur gaf tijdens de vele tests in 2017 aan dat het voor echte problemen zorgt.

Soit, deze ochtend stelde McLaren, vanaf heden met Renault op zoek naar vervolgen successen, haar nieuwste machine voor. Zoals al werd gehint gaat McLaren helemaal retro met de klassieke papaya-kleur.

Hoewel er meer kleine sponsors te vinden zijn, oogt de zijkant en de motorkap nog steeds zorgwekkend leeg. Vanuit een frontaal perspectief is de livery best geslaagd. Dit is heel basic. En da's niet verkeerd. Al had wat meer mogen gebeuren met de motorkap, net als bij Ferrari.

De persfoto's zien er trouwens heel wat flauwer uit in vergelijking met de eerste 'echte' beelden. Me gusta. De wagen ziet er op het eerste zicht ietwat minder ontwikkeld uit tegenover de concurrentie, anderzijds vallen fijne details behoorlijk op (vooral de stekels op de sidepods).

Old 23-02-2018, 10:53   #19   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik vermoed dat die "halo" ook maar een tussenoplossing is tot ze een voorruit kunnen maken die sterk/licht genoeg is en het zicht niet te veel vervormt. Want dit spul beschermt ze wel tegen een los wiel of een hele wagen die over ze heen rijdt maar je kan nog vanalle kleinere brol op je kop krijgen. Zoals Massa met die verdwaalde veer indertijd.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 11:57   #20   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

IndyCar kon het nochtans wel. En het ziet er beduidend beter uit.

Tegenover:

Enfin, wat mij betreft is het noodzakelijk om een nieuw totaalconcept te bedenken. De wagens worden niet noodzakelijker lelijker, het is vooral te vaak een allegaartje van regels en beperkingen. Een strakke bolide met een perfect ge´ntegreerde cockpit zou een veel zinvollere basis zijn. Zoals dit McLaren-concept, bijvoorbeeld:

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules