Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply
 
Thread Tools
Old 11-10-2017, 11:21   #3801   link
frenzal
awesome
 
frenzal's Avatar
 
Location: Antwerpen
Mijn enkel wil ook niet mee, eind september had ik last na een wedstrijd. Dat is niet ongewoon bij mij en normaal is dat na een paar dagen weer ok maar nu blijft het aanslepen.

Steunzolen opmaat kost +- 90, ik heb er laten maken na in augustus mijn enkel te laten nazien. Voelt heel vreemd aan maar nog niet deftig kunnen testen omdat nu mijn enkel erger lijkt - hopelijk tijdelijk. Ik wou eind oktober nog eens een spartan race meelopen.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2017, 11:42   #3802   link
elwood
Senior Member
 
ik loop nu al een tijdje met steunzolen. Als ik ze net had pasten die niet perfect in mijn loopschoenen waardoor ik ook meer pijn had, uiteindelijk dan nieuwe schoenen gekocht en sindsdien geen last meer
elwood is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2017, 19:34   #3803   link
rooz
siii
 
rooz's Avatar
 
aan het kijken om sporthorloge te kopen nu ik weer elke dag train
was eigenlijk gesettled op de M430, maar deze week zei m'n collega dat die hartslag niet echt accuraat was

dus ging ik op zoek naar een horloge met borstband, echter kwam ik op coolblue een hele goeie deal tegen denk ik :

TOMTOM RUNNER 3 CARDIO voor €139

doen of niet?

is voor 3x per week te gaan lopen, in functie van boks en belangrijkste is hartslag/intervaltraining/connectiviteit naar strava/runkeeper ofzo
__________________
Dit lijkt mij ook heel sterk op codetaal naar een gedeelte van de bevolking, terwijl er voor de media nog het een en ander kan ontkend worden.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2017, 10:35   #3804   link
rooz
siii
 
rooz's Avatar
 
fuck my life
kging hem bestellen en hij staat weer aan 185
__________________
Dit lijkt mij ook heel sterk op codetaal naar een gedeelte van de bevolking, terwijl er voor de media nog het een en ander kan ontkend worden.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2017, 17:43   #3805   link
ndPix
Senior Member
 
ndPix's Avatar
 
Quote:
Originally Posted by rooz View Post
fuck my life
kging hem bestellen en hij staat weer aan 185
Check Polar m400 eens, ook €139 op bol.com

Ik ben daar altijd zeer tevreden van geweest

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 19:38   #3806   link
Kurkhoer
Zaadvragend
 
Kurkhoer's Avatar
 
Voor wie eens een iets avontuurlijkere (halve) marathon wil lopen: https://g3w.be/palestinemarathon_2018
__________________
I seek pleasure. I seek the nerves under your skin.
The narrow archway; the layers; the scroll of ancient lettuce.
We worship the flaw, the belly, the belly, the mole on the belly of an exquisite whore.
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
Kurkhoer is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 20:11   #3807   link
rooz
siii
 
rooz's Avatar
 
maak het extra avontuurlijk met een vlag van Israel rond je schouders
__________________
Dit lijkt mij ook heel sterk op codetaal naar een gedeelte van de bevolking, terwijl er voor de media nog het een en ander kan ontkend worden.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2018, 14:12   #3808   link
Drennargh
Senior Member
 
Drennargh's Avatar
 
Location: In mijn schoendoos
Oi mensen, misschien kan het wat inspiratie zijn voor wie nog geen marathon heeft gelopen. Ik heb kort mijn eigen weg er naartoe beschreven:

https://up4running.be/blog/brams-eerste-marathon/

En voor het nieuwe jaar heb ik ook een promotiestunt. Om partijdigheid uit te sluiten, kunnen Shrimpers hier niet aan deelnemen, maar als je mensen kent die dit jaar hun eerste (halve) marathon willen lopen, breng hen dan zeker op de hoogte, want zowel voor mij als voor hen is dit een mooie kans!

https://up4running.be/winacties/mijn...marathon-2018/
__________________
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2018, 14:30   #3809   link
quantrias
Senior Member
 
quantrias's Avatar
 
Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Oi mensen, misschien kan het wat inspiratie zijn voor wie nog geen marathon heeft gelopen. Ik heb kort mijn eigen weg er naartoe beschreven:

https://up4running.be/blog/brams-eerste-marathon/

En voor het nieuwe jaar heb ik ook een promotiestunt. Om partijdigheid uit te sluiten, kunnen Shrimpers hier niet aan deelnemen, maar als je mensen kent die dit jaar hun eerste (halve) marathon willen lopen, breng hen dan zeker op de hoogte, want zowel voor mij als voor hen is dit een mooie kans!

https://up4running.be/winacties/mijn...marathon-2018/
Leuk, ik heb vorig jaar mijn eerste halve marathon gelopen en wil in 2019 een marathon lopen (dit jaar nog wat verder opbouwen). Nu nog niet kunnen lopen in januari. December was echt overkill voor mij en dan maar 2 weken rust ingelast begin januari maar dan ben ik vorige week met de MTB gevallen dus eventjes nog niet lopen. Ben benieuwd wat het gaat geven als ik volgende week weer begin te lopen na een kleine maand enkel fietsen.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2018, 21:33   #3810   link
Drennargh
Senior Member
 
Drennargh's Avatar
 
Location: In mijn schoendoos
Quantrias, de Ortler Marathon 2019 jongen, let's do that shit! En dan moeten Zwoep en de fietsers hun agenda ook maar vrijmaken voor de Stelvio. Het kan niet zijn dat ik mede een sportevenement in de Alpen organiseer en jullie fuckers komen niet!
__________________
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2018, 20:49   #3811   link
Drennargh
Senior Member
 
Drennargh's Avatar
 
Location: In mijn schoendoos
Ik zie in het dagelijks leven zo vaak de misvatting voorbij komen dat traag lopen en wandelen meer vet verbranden, dus heb ik er een artikel over geschreven. Als je wilt weten waarom dat niet klopt, ziehier!

https://up4running.be/blog/waarom-wa...ding-onzin-is/
__________________
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2018, 07:58   #3812   link
Clipper
Berger d'Arcadie
 
Clipper's Avatar
 
Location: In a beautiful place out in the country
Zeker dat je niet blauw bedoelde waar je groen schreef?

Als je echt lichaamsvet bedoelt, moet je dan niet vooral naar het lichtblauw kijken dat absoluut het grootste is aan 25%?

Is het eerlijk om 1 minuut aan 25% vs. 65/85% te vergelijken, wetende dat iemand die niet aan een laboratoriumexperiment aan het deelnemen is het eerste waarschijnlijk spontaan langer zal volhouden dan het tweede?
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2018, 12:21   #3813   link
Drennargh
Senior Member
 
Drennargh's Avatar
 
Location: In mijn schoendoos
Holly shi ik had dat al veel eerder aangepast maar door time-out heeft die mij blijkbaar uitgelogd i.p.v. opgeslagen. Kutwordpress!

Also, het verhaal is eigenlijk nog een stuk complexer, maar binnen het bestek van dat reeds lange artikel vond ik het niet de moeite om daarop in te gaan.

Je spreekt over het lichtblauw, dus de vrije vetzuren (Free Fatty Acids) in het bloedplasma.

Het vrijgeven van vrije vetzuren uit vetweefsel en transport via je bloedbaan naar de mitochondria in je spiercellen is traag en kan dus maar beperkt energie voorzien. Daarom wordt dit aangevuld door de triglyceriden in je spiercellen bij toenemende intensiteit. Dat zijn drie vetzuren gekoppeld aan glycerol, daarom weet je trouwens dat voor elk glycerolmolecuul drie vetzuren zijn vrijgekomen en vervolgens geöxideerd.

Bedenk ook dat naarmate je glycogeenvoorraad uitgeput raakt, je vetoxidatie meer wordt aangesproken. Daarom zal je zien dat je vetoxidatie gestaag toeneemt tijdens een inspanning aan 65%, vooral door lipolyse van triglyceriden, terwijl vrije vetzuren in bloedplasma voldoende zijn tijdens een lichte inspanning als wandelen.

Na afloop wordt deze voorraad triglyceriden (net zoals glycogeen voor glucose) aangevuld, dus krijg je nog een grote piek. Aan 65% krijg je nog een half uur lang een piek naar 1.5-2mmol/l FFA terwijl dat aan 25% stabiel blijft rond 1.

Het is dus niet zo zinvol om een onderscheid te maken in de plek waar je vetten worden vrijgegeven, want triglyceriden in je spieren worden sowieso aangevuld met vrije vetzuren uit je bloedbaan afkomstig uit je vetweefsel en spijsvertering.

Je hebt uiteraard gelijk dat het veel uitmaakt hoe lang je een inspanning kan volhouden, dus 5u per dag wandelen is beter dan 5 minuten lopen. De meeste mensen hebben echter geen tijd om 5u per dag te wandelen en door stelselmatig de lat hoger te leggen zal je aerobe capaciteit verhogen, je efficiëntie (door techniek en fysiologische aanpassingen) toenemen en zal je langer aan een hoger percentage van je aerobe capaciteit kunnen lopen. Geoefende lopers rennen een marathon (soms 3-4u aan een stuk) aan 75%-80% van hun aerobe capaciteit, en elitelopers lopen een marathon boven de 85%. En om dat te kunnen, moet je niet steeds traag lopen of wandelen, maar stelselmatig opbouwen.
__________________
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2018, 07:47   #3814   link
Clipper
Berger d'Arcadie
 
Clipper's Avatar
 
Location: In a beautiful place out in the country
Ja, ik peins dat ik heb onderschat hoe lang die "beperkte" vetvoorraad in de spieren kan aangesproken worden en ook nog eens hoe lang je zo'n inspanning aan 65% kan volhouden. Toen ik meer data opzocht zag ik al dat die getrainde fietsers dat zonder problemen twee uur volhielden op een nuchtere maag en op het einde nog steeds van dat spiervet aan het gebruiken waren (niet meer zo veel als op het hoogtepunt, maar soit).

Ik blijf wel denken dat véél meer sedentaire mensen in de wereld in het algemeen geneigd zijn om regelmatig eens een ganse dag rond te wandelen of iets equivalents, dan dat er ooit een marathon zullen proberen te lopen. Het doelpubliek van uw site zal wel een andere samenstelling hebben.

Misschien een beetje naast de kwestie voor de loopthread (alhoewel), maar ik denk dat de nog belangrijkere misvatting is dat je van lichaamsbeweging hoe dan ook veel zou afvallen als je niet op je dieet let.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 18:03   #3815   link
makila
Senior Member
 
Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
maar ik denk dat de nog belangrijkere misvatting is dat je van lichaamsbeweging hoe dan ook veel zou afvallen als je niet op je dieet let.
Ik ben het hiermee eens maar de mythe die zegt, dat je door enkel te sporten zonder enig dieet, NIET kan afvallen, is ook niet helemaal juist hé.
Ik heb dat een paar jaar geleden getest. Wekelijks 60-100km lopen en elke dag vettige hamburgers, frieten, pizza's en alle andere fastfood troep te fretten ... tot in het absurde ..
Je mag 1x raden of ik afgevallen was na 4 maand, bijgekomen of status quo qua gewicht En ook 1x raden of mijn vetpercentage meer, minder of status quo was ..

Antwoord: Ik was afgevallen EN mijn vetpercentage was tevens gezakt ondanks al die troep ... Tot zover de mythe

Ik moet wel zeggen als je dan ook nog eens een sportdieet volgt, ga je wel MEER afvallen. Maar het ging enkel om de mythe. Die is echt niet correct.
Als je maar voldoende sport, gaat je lichaam niet meer kunnen volgen en val je gewoon af. (omdat je meer verbrandt dan je eet)

--> In praktijk geldt gewoon het volgende: verbrand je meer per dag dan je eet/drinkt dan val je af. Eigenlijk heeft lichaamsbeweging maar ook dieet daar enkel onrechtstreeks mee te maken. Je kan zowel afvallen door enkel te sporten, door enkel te dieten of door een combinatie van de twee, zolang maar aan die ene regel voldaan is.

Last edited by makila; 17-03-2018 at 18:18.
makila is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 19:17   #3816   link
Clipper
Berger d'Arcadie
 
Clipper's Avatar
 
Location: In a beautiful place out in the country
Je hebt geen ongelijk, maar illustreert ook wel min of meer waarom ik zelf al zei dat mijn opmerking misschien naast de kwestie was in deze topic: de mensen die er het meeste baat bij zouden hebben om te vermageren, hangen niet rond op sites van loopcoaches en hebben niet de luxe om zomaar van de ene dag op de andere bij wijze van experiment 60 à 100 km per week te gaan lopen. Die hebben de grootste moeite met een paar km, en belonen zichzelf met een extra stuk taart als ze voor die afstand eens de fiets hebben genomen in plaats van de auto.

Je kan met sporten zeker wel een ferme deuk maken in je gewichtscurve, maar als je echt overgewicht hebt zal het toch niet heel lang duren voor je een nieuw gewichtsplateau bereikt waar je dan kan kiezen tussen jezelf blesseren ("als je maar voldoende sport") of het daarbij laten.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 09:31   #3817   link
frenzal
awesome
 
frenzal's Avatar
 
Location: Antwerpen
voor zij die twijfelen om een sporthorloge te kopen:
http://www.ibood.com/be/nl/product-s...enix-3-hr.html

een veel betere deal dan dit ga je niet vinden

edit: is al uitverkocht blijkbaar, maar de fenix3 hr stond te koop aan 170 euro

Last edited by frenzal; 03-05-2018 at 11:12.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 13:33   #3818   link
Xefox
IggaR
 
Xefox's Avatar
 
Location: Zeebrugge
Shiet .... Dat was idd een goeie deal
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 16:20   #3819   link
Drennargh
Senior Member
 
Drennargh's Avatar
 
Location: In mijn schoendoos
10km tijdens de Leiden marathon... Het was een drukke week en ik voelde mij niet top, heb gisteren de hele dag gewerkt en en weinig gegeten. Eigenlijk wilde ik zaterdag ook de 5km lopen, maar ik heb besloten om wat uit te rusten.

Ondanks dat ik niet ontbeten had, besloot ik toch mee te doen en de huidige stand van zaken te testen. Ik kocht mijn borstnummer en begaf mij naar het eerste startvak waar iemand snugger opmerkte dat ik niet in het opgegeven startvak stond, maar die heb ik ironisch genoeg niet meer teruggezien na het startschot. Onderweg liet ik mijn telefoon nog vallen en voelde ik mij niet geweldig, maar het viel gelukkig toch nog mee met 36:52 en 18e plaats. 😝

Het zet mensen duidelijk aan het denken als ze voorbij worden gerend en iedereen begon te juichen en maakte positieve opmerkingen. Ik mis mijn regelmaat tijdens het trainen wel sinds ik ben verhuisd naar Nederland, misschien moet ik nog eens naar een specifiek evenement toe trainen om een toptijd neer te zetten. Dat kunnen mensen moeilijk tegenspreken.





__________________
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2018, 13:00   #3820   link
Jack Carver
Senior Member
 
Jack Carver's Avatar
 
Nu ik op anderhalf jaar from zero (105kg, geen 5km op 30min kunnen lopen), naar vlot 20km onder de 2h lopen (wel nog altijd +90kg) kriebelt het opeens om eens echt zot te doen en toch ooit voor een marathon te gaan.

Wat is de beste manier om hier een schema of doelstelling voor op te stellen?
Wat zijn mogelijke problemen die ik ga tegenkomen? Blessures?

Ik vrees dat dit niet meer enkel door energylabs schema's gaat lukken, en toch meer voorbereiding voor nodig zal zijn.

Aanraders qua locatie? Berlijn lijkt mij de max, Rome eventueel ook. Andere tips zijn ook welkom.

Ideaal gezien zou ik eerst een halfjaar mijn tempo op de kortere afstanden nog wat wil opkrikken, om dan de echte uithouding te verlengen.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 09:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.