Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 13-03-2018, 12:07   #1621   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

mooi.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 15:00   #1622   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Iemand een idee of die Stuffed Fables ooit in het Nederlands gaat uitkomen? Want tegen dat de kinderen genoeg Engels kennen om te genieten van het verhaal, zijn we 10 jaar verder. Volgens mij is er ook geen Nederlandse versie van Mice & Mystics, dus 'k denk niet dat er iets gepland is...
Het boek zelf is nog gemakkelijk te vertalen desnoods (mijn gepensioneerd moedertje heeft heel haar leven vertaald, dus dat kan ze misschien nog leuk vinden om te doen), maar de kaarten zijn moeilijker. Of moeten de kinderen niet per sé zelf iets lezen, dat ik lees en dat zij enkel de dobbelstenen moeten gooien? Of breekt dat de immersie?

Lijkt me anders zalig.

Last edited by HeLLBirD; 13-03-2018 at 15:04.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 22:42   #1623   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Iemand een idee of die Stuffed Fables ooit in het Nederlands gaat uitkomen? Want tegen dat de kinderen genoeg Engels kennen om te genieten van het verhaal, zijn we 10 jaar verder. Volgens mij is er ook geen Nederlandse versie van Mice & Mystics, dus 'k denk niet dat er iets gepland is...
Het boek zelf is nog gemakkelijk te vertalen desnoods (mijn gepensioneerd moedertje heeft heel haar leven vertaald, dus dat kan ze misschien nog leuk vinden om te doen), maar de kaarten zijn moeilijker. Of moeten de kinderen niet per sé zelf iets lezen, dat ik lees en dat zij enkel de dobbelstenen moeten gooien? Of breekt dat de immersie?

Lijkt me anders zalig.
Plaid Hat Games heeft nog nooit een spel in het Nederlands uitgebracht dus ik vrees ervoor. Als ik de regels bekijk, zie ik dat de kaarten toch heel wat tekst bevatten. Wat je kan doen is de spelregels lezen zodat je al een goed beeld hebt van de flow van de game: https://www.plaidhatgames.com/images...bles/rules.pdf.

Ik heb hel zelf thuis ook, gaan deze spelen achter Near & Far
Old 14-03-2018, 09:23   #1624   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

- Pandemic Legacy S2
- Gloomhaven

Wel nog ff wachten op dat 2de, helaas :/
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2018, 10:11   #1625   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

hebt ge al een idee voor uw beginparty?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 15-03-2018, 15:09   #1626   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Nope
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2018, 19:23   #1627   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

das al het grootste plezier

Fidoh vond het te lang

Old 22-03-2018, 10:54   #1628   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Ik ga mijn Massive Darkness kickstarter pledge verkopen.
Als iemand van shrimp er in geďnteresseerd is dan verkoop ik het liever aan jullie dan aan vreemden
Zou er gewoon graag mijn centen voor terugkrijgen.
indien interesse straks foto's.

Fidoh vond het te lang

Old 24-03-2018, 09:17   #1629   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Hmmm. Ik vind dinosaur island er wel aantrekkelijk uitzien. Iemand toevallig al eens gespeeld?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2018, 14:41   #1630   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Yep! Stevig management spel. Sterk spel!
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2018, 09:49   #1631   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren gekocht aan 30 euro in de Epic Gent:

Gisteren aangekomen. Dat spelbord van een meter, miljaarde. Santorini doos ter referentie:

Old 10-04-2018, 08:11   #1632   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Damn, dat is wel een heel mooi bord. Prachtige art style.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 10:26   #1633   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Terwijl ik de laatste kijk wat aan het uitkijken was naar simpele, kleine spelletjes voor 2 spelers die rap op tafel kunnen komen, kwam mijn vriendin gisteren totaal onverwacht aanzetten met Gloomhaven als verjaardagscadeau . Ze had gehoord dat dat een heel goed spel was, maar ze schrok zich een bult toen de doos toekwam.

Ik zou het nooit van mijn leven zelf gekocht hebben, maar heb nu wel veel goesting om eraan te beginnen. Duren afzonderlijke scenario's lang om te spelen als je met twee speelt? Een half uur per speler zegt de doos, dus dat klinkt best OK.

Ik hoop nu wel dat we het beide tof genoeg gaan vinden, anders is het wel zonde van het cadeau .

Last edited by Jonah; 13-04-2018 at 10:31.
Jonah is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 11:11   #1634   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Aangezien het miniature painten me volledig aanstaat:

Blijkbaar het ideale moment om er terug mee te beginnen, na 20 jaar. Deze versie heeft een volledig herschreven regelboek voor de 8ste editie. Alle regels die er in de afgelopen 30 jaar bijgekomen zijn, zijn nu gestreamlined en versimpeld zonder de intensiteit uit het oog te verliezen.
Nu alleen nog iemand vinden in m'n vriendengroep die ook de moeite wil doen om de regels eens te lezen. Deathknight?

Daarnaast ook Elder Sign (1x gespeeld) + Unseen Forces exp (ongeopend) opgepikt voor 30 euro. Enkel nog Eldritch Horror en ik heb elk spel van de Arkham Horror Files staan.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 13:15   #1635   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Terwijl ik de laatste kijk wat aan het uitkijken was naar simpele, kleine spelletjes voor 2 spelers die rap op tafel kunnen komen, kwam mijn vriendin gisteren totaal onverwacht aanzetten met Gloomhaven als verjaardagscadeau . Ze had gehoord dat dat een heel goed spel was, maar ze schrok zich een bult toen de doos toekwam.

Ik zou het nooit van mijn leven zelf gekocht hebben, maar heb nu wel veel goesting om eraan te beginnen. Duren afzonderlijke scenario's lang om te spelen als je met twee speelt? Een half uur per speler zegt de doos, dus dat klinkt best OK.

Ik hoop nu wel dat we het beide tof genoeg gaan vinden, anders is het wel zonde van het cadeau .
met 4 personages zit ik makkelijk aan 2-3h per scenario. Met maar 2 spelers zal dit dan wel iets korter zijn. Zoek een oplossing voor alles snel en geordend op tafel te krijgen (genre de insert van broken token, maar er zijn er andere en goedkopere op de markt).
De eerste scenario's zal hoogstwaarschijnlijk een beetje moeten zoeken qua regels en het misschien allemaal nogal 'veel' vinden, maar dat loopt wel los en ze zijn intuďtiever dan dat sommigen willen laten uitschijnen.

Laat ons weten wat je madam er van vond (en gij ook natuurlijk)

Fidoh vond het te lang

Old 14-04-2018, 09:26   #1636   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post

Fantastisch cadeau veel plezier ermee!
Old 22-05-2018, 10:50   #1637   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

First Class

Tof! Eerste spelletje hebben we wel nog een aantal zaken verkeerd gedaan, maar dat zou volgende keer veel beter moeten gaan. Relatief makkelijk uit te leggen ook eens je weet hoe het in elkaar zit.

En de speelduur op de doos (20 min/speler) klopt perfect. Zie dit nog veel bovenkomen, de vriendjes die geen echte gamers zijn vonden het precies toch wel plezant

Last edited by Maniac; 22-05-2018 at 11:35.
Maniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules