Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 06-03-2018, 18:20   #601   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Source points zijn dikwijls op.
Wat soms helpt is om spirit vision te activeren voor combat zodat je weet waar je source kan stelen tijdens combat.
Old 07-03-2018, 08:39   #602   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Die source points problemen lossen zichzelf wel op mettertijd

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2018, 21:28   #603   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Bless dat gewoon
Het probleem is dat cursed surfaces zoals necrofire veel gemakkelijker weer cursed worden dan ze standaard of blessed te maken/houden.

Bless skill is 1 source point en 6 turns cooldown als ik me niet vergis, dus toch een stevige investering qua AP/source/tijd tijdens combat. Maar elke schade die je toebrengt aan een voidwoken en elke skill die een normaal/blessed surface verbindt met een cursed surface zorgt ervoor dat heel de surface weer cursed is.
Daardoor is het helemaal niet gemakkelijk of zelfs efficiënt om Bless te gebruiken om surfaces op te ruimen.

Cursed surfaces zijn voor mij ook een van de minpunten van dit spel, naast de armour mechaniek en andere dingen die ik hier al aangehaald heb. In het originele spel was het combatsysteem met combo's en surfaces keirevolutionair en interessant, maar in dit spel maken cursed surfaces dat kapot want "cursed" overrulet alles. Vanaf act 2 maken surfaces en combo's daarop geen hol meer uit, want 90% van de tijd sta je te vechten in cursed blood/cursed poison/necrofire/etc. Het eindresultaat is dat alle skills die surfaces wegdoen of veranderen nutteloos zijn (want die werken niet op cursed stuff) en skill/surface combo's niet meer werken of gevaarlijker zijn voor uw party dan voor de vijand.

Ik ga wachten tot ik het uitgespeeld heb voor een finaal oordeel, maar tot nu toe vind ik DOS 1 beter. Er zitten zoveel dingen in nummer 2 die precies te ver doorgeslagen zijn of niet goed genoeg getest op balance en plezier.
Old 08-03-2018, 18:57   #604   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Er zitten zoveel dingen in nummer 2 die precies te ver doorgeslagen zijn of niet goed genoeg getest op balance en plezier.
Dit.

De kritiek die Archangelus de voorbije weken heeft gehad, daar sluit ik me volledig bij aan. Mijn enthousiasme voor dit spel is behoorlijk gekelderd en dit zal het eerste Larian spel zijn dat ik waarschijnlijk niet ga uitspelen. De flow van het spel zit gewoon scheef voor mij.

Nog een puntje van kritiek is ook dat teveel mogelijke oplossingen voor een quest te vaag of vergezocht zijn. Ik ben pro rpg's waarbij je niet teveel bij het handje wordt vastgehouden, maar bij dit spel voel ik me toch verplicht om vaak te googlen. Het helpt ook niet echt dat die journal regelmatig niet of gewoon slecht zaken afsluit.

Maar bon, grootste nadeel vh spel vind ik toch dat armorsysteem. Heb er echt een hekel aan gekregen
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2018, 17:47   #605   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Grootste minpunt van deze reeks blijft toch de itemization wat de zowat meest saaie variant op het Diablo-systeem is, een systeem dat sowieso al enkel werkt in een hack 'n slash die enkel om de loot fever draait. Toch wel vreemd dat veel rpgs (zelfs diegene die zich profileren als old skool) zich er zo makkelijk vanaf maken wat betreft dat aspect van het spel terwijl in b.v. de klassieke DnD crpgs het vinden van unique loot net één van de interessantste aspecten van de game was, zowel qua lore als qua mechanics.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2018, 22:44   #606   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Nog een puntje van kritiek is ook dat teveel mogelijke oplossingen voor een quest te vaag of vergezocht zijn. Ik ben pro rpg's waarbij je niet teveel bij het handje wordt vastgehouden, maar bij dit spel voel ik me toch verplicht om vaak te googlen. Het helpt ook niet echt dat die journal regelmatig niet of gewoon slecht zaken afsluit.

Maar bon, grootste nadeel vh spel vind ik toch dat armorsysteem. Heb er echt een hekel aan gekregen
Dat stoort mij ook wel. Sommige dingen zijn zoooooo vergezocht als je ze opzoekt. Dat had ik nooit tegen gekomen. Gevolg is ook dat sommige quests zichzelf oplossen zonder dat je weet dat je er iets aan gedaan hebt.

Ook, na zo'n 50 uur mijn eerste bug tegen gekomen. Treated like Cattle quest is gedaan maar niet weg uit het questlog.

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Grootste minpunt van deze reeks blijft toch de itemization wat de zowat meest saaie variant op het Diablo-systeem is, een systeem dat sowieso al enkel werkt in een hack 'n slash die enkel om de loot fever draait. Toch wel vreemd dat veel rpgs (zelfs diegene die zich profileren als old skool) zich er zo makkelijk vanaf maken wat betreft dat aspect van het spel terwijl in b.v. de klassieke DnD crpgs het vinden van unique loot net één van de interessantste aspecten van de game was, zowel qua lore als qua mechanics.
Soms kan je toch ook unique loot vinden? Er zijn toch erg speciale wapens? Een armour set ook.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 15:11   #607   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Ik denk dat er inderdaad vrij veel geplaatste items zijn, maar dat is eigenlijk gewoon meer werk dan dat ge denkt. Dat is typisch iets dat ge pas op 't einde kunt, als alles echt vast ligt. Maar we weten dat. En we gaan daar iets aan doen. Een paar grote stappen moeten gezet worden in proces, workflow en tools. Zodat dat niet alleen op het einde kan, en zodat het gemakkelijker kan aangemaakt worden, en zodat het traceerbaarder is voor iedereen en voor de balancering. EN AL.
Old 13-03-2018, 17:06   #608   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Hahaha, die wailing mandrake in Kemm zijn tuin! Ik ging ff neer
Old 13-03-2018, 20:50   #609   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Jezus Christus, wat een totaal dickmove einde als je als Fane kiest voor divinity! Heb ik daar 180u voor gespeeld en mijn best gedaan?!
Ik heb nooit de kant vd God King gekozen in heel het spel, altijd mortals geholpen, sworn vijanden afgemaakt en most of all: ik heb nergens een dialoogoptie gezien die ook maar zou kunnen voorspellen dat Fane als Divine = God King/Eternals winnen, everyone else is fucked?!

Ik heb net wat gegoogled en blijkt dat een random, schijnbaar onbelangrijke dialoog net voor het laatste gevecht bepaalt hoe het spel als Fane eindigt. Alles daarna, de kant die je kiest, keuzes die je maakt, het gevecht,... doet er niks toe.
En nergens in die dialoog wordt er enige aanwijzing gegeven van wat gaat komen en de enige manier om een goed einde te krijgen als Fane is blijkbaar die hele dialoog compleet vermijden?!

Ik had het eindgevecht al eens gespeeld en toen voor de [FANE] dialoogopties gekozen uit nieuwsgierigheid. Dat leidt tot quasi hetzelfde God King/Eternals einde, zelfs als je als Fane nooit iets in die richting gedaan hebt. Is dat dan de canon? Fane is ne klootzak, no matter what?

Serieus, de afgelopen weken was mijn opinie van het spel al gezakt, maar dit slaagt echt alles...
Bon, ik heb gelukkig nog ne quicksave voor die bewuste dialoog. Straks met man en macht die dialoog vermijden (want die is onderdeel van het normale spelverloop) en voor de zoveelste keer dat buggy eindgevecht doen.

Last edited by Archangelus; 13-03-2018 at 20:57.
Archangelus is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2018, 10:33   #610   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Jup, was hier ook een zware bummer. Altijd goed gespeeld maar op een of andere manier veranderde door één keuze Fane toch in een evil overlord op het einde.

Last edited by Muis; 14-03-2018 at 11:39.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2018, 11:00   #611   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Euhm, spoiler much?
Old 14-03-2018, 11:41   #612   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Euhm, spoiler much?
Moest je divinity 2 uitgespeeld hebben met een ander char: het is een keuze voor iedereen hoe je wil eindigen, evil of goed, bij Fane was de laatste keuze op het einde totaal niet duidelijk waardoor je per ongeluk evil kon kiezen ondanks een enorm goed char gespeeld te hebben. Elke andere keuze die je gemaakt had leek geen rol meer te spelen en dit zorgt ervoor dat het einde totaal niet past bij het spel dat je gespeeld hebt.

Last edited by Muis; 14-03-2018 at 12:02.
Old 14-03-2018, 22:11   #613   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Na mijn frustrerende avond gisteren heb ik me dus voorbij die bewuste onbenullige maar blijkbaar allesbepalende dialoog gecheesed. Fane uit de groepchain gehaald en ver achtergelaten, de rest van de party loopt naar de mapovergang voor het finale gevecht. Wonder boven wonder spawnt de NPC die de dialoog triggert dan niet en kan ik op de volgende map met mijn volledige party beginnen aan het eindgevecht. Hupsa presto, Fane kan ineens wel gewoon kiezen voor het einde dat de speler wil en verwacht op basis van zijn playthrough!

Eindbeoordeling van DOS 2 (wall of text warning!):

tldr; Het is een degelijk tot goed spel, maar ik snap niet waarom mensen er zo laaiend enthousiast over doen. Ik vind het verbazend dat dingen die in het origineel goed werkten nu zo veranderd en kapot gemaakt zijn. If it ain't broken, don't fix it? Nee?
Een van de weinige games waar ik de eerste beter vind dan de opvolger denk ik.
Old 15-03-2018, 07:46   #614   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik speel het zo'n uurtje of 2-3 per dag. Nog geen echt negatieve dingen meegemaakt eigenlijk. Ben wel gehecht geraakt aan mijn karakters, en dus echt benieuwd hoe het met hun verhaal verder gaat. Zit zelfs nog altijd op de driftwood map.

Ik herhaal het wel nog eens, het is BIJZONDER irritant om een quest te finishen en dat deze nog in je questlog staat. Treated like Cattle DK, kan je het repareren?
Old 15-03-2018, 07:51   #615   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Spel nog niet gespeeld (ooit komt het er van!) maar interessante punten die je aanhaalt. Dat lijkt mij toch feedback waar devs mee aan de slag kunnen.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2018, 08:27   #616   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post

de Abandoned Arena
ge kon het ook simpel doen en alle mirrors vernietigen behalve 1 voordat je de combat engaged. Die laatste laat je op 1 hit staan. Als je dan de combat triggered laat je een ranged de killing blow geven op die laatste mirror. et voila! C'est fini

Ge moet het niet moeilijk maken als het ook simpel kan

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2018, 14:28   #617   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
ge kon het ook simpel doen en alle mirrors vernietigen behalve 1 voordat je de combat engaged. Die laatste laat je op 1 hit staan. Als je dan de combat triggered laat je een ranged de killing blow geven op die laatste mirror. et voila! C'est fini

Ge moet het niet moeilijk maken als het ook simpel kan
Slim

Ik had twee characters met tactical retreat en twee met deftige summoning skills, daarmee ging het van de tweede keer eerste keer niet want dan denk je nog dat je je op die mannekes moet focusen

Ik snap niets van de commentaar van Archangelus. Als je op die manier gamet dan krijg je imho zowat elk spel kapot. En waarom zou je dan niet ineens op de moeilijkste setting spelen?

Enige dat me inderdaad wat onafgewerkt lijkt is crafting - me een paar keer me bezig gehouden, maar snel opgegeven. Zouden wat meer combinaties mogelijk moeten zijn zodat je kan experimenteren om bijvoorbeeld coole wapens of armour zelf uit te vinden.

Ik zit nu denk ik aan het eindgevecht (megaspoiler:FANE you're my father) maar geraak daar niet direct voorbij. Braccus zijne worm, wat ne zot is dat

Armor systeem vind ik persoonlijk geweldig, combat is dikke fun en surfaces ook (ergens in driftwood wel een momentje gehad dat ik cursed surfaces dik beu was). Journal issues heb ik me totaal niet aan geërgerd.

En een paar zaken heb ik moeten opzoeken waar arhu zit, en ik had dat medaillon waarmee je in de kelder van de kathedraal geraakt niet genoeg opgeladen - maar dat ligt imo eerder aan mijn losse speelstijd dan aan het spel zelf. Als ik opnieuw zou beginnen, zou ik veel meer aandacht voor detail hebben, en dingen direct opvolgen, in plaats van van de ene naar de andere plek te rennen, en maar af en toe wat inventory te managen en boeken te lezen (inventory vond ik trouwens ook heel leuk).
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2018, 16:38   #618   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Slim

Ik had twee characters met tactical retreat en twee met deftige summoning skills, daarmee ging het van de tweede keer eerste keer niet want dan denk je nog dat je je op die mannekes moet focusen

Ik snap niets van de commentaar van Archangelus. Als je op die manier gamet dan krijg je imho zowat elk spel kapot. En waarom zou je dan niet ineens op de moeilijkste setting spelen?

Enige dat me inderdaad wat onafgewerkt lijkt is crafting - me een paar keer me bezig gehouden, maar snel opgegeven. Zouden wat meer combinaties mogelijk moeten zijn zodat je kan experimenteren om bijvoorbeeld coole wapens of armour zelf uit te vinden.

Ik zit nu denk ik aan het eindgevecht (megaspoiler:FANE you're my father) maar geraak daar niet direct voorbij. Braccus zijne worm, wat ne zot is dat

Armor systeem vind ik persoonlijk geweldig, combat is dikke fun en surfaces ook (ergens in driftwood wel een momentje gehad dat ik cursed surfaces dik beu was). Journal issues heb ik me totaal niet aan geërgerd.

En een paar zaken heb ik moeten opzoeken waar arhu zit, en ik had dat medaillon waarmee je in de kelder van de kathedraal geraakt niet genoeg opgeladen - maar dat ligt imo eerder aan mijn losse speelstijd dan aan het spel zelf. Als ik opnieuw zou beginnen, zou ik veel meer aandacht voor detail hebben, en dingen direct opvolgen, in plaats van van de ene naar de andere plek te rennen, en maar af en toe wat inventory te managen en boeken te lezen (inventory vond ik trouwens ook heel leuk).
Tip voor het eindgevecht: Positioneer je party zoveel mogelijk bij de entrance en kill zo snel mogelijk Bracus in het eerste stadium. Dan gaat heel de hoop mee om te vechten tegen Bracus. Hoe verder je in het tweede stadium spawnt van de rest hoe beter, daarom moet je ook letten op je positie in het eerste stadium. Terwijl derest bezig is om Bracus te vermoorden focuste ik op Dhallis in haar dragon form. Eens Bracus gedood is door Lucian en co, gaat ook de worm enzo weg. Tegen dan is Dhallis ook normaal al dood en moet je enkel nog de makkelijke restjes opkuisen. Oja, en resistance potions pakke om de eerste dmg te ontwijken en niet CC'd te geraken.

Last edited by Muis; 15-03-2018 at 16:44.
Old 15-03-2018, 16:42   #619   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

aha, ik was het andersom aan het doen Braccus en Dallis in leven houden tot al de rest dood was - zodat ik me daar al geen zorgen meer over moest maken
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2018, 16:47   #620   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
aha, ik was het andersom aan het doen Braccus en Dallis in leven houden tot al de rest dood was - zodat ik me daar al geen zorgen meer over moest maken
Dat deed ik eerst ook, maar toen ik op de moeilijkste difficulty speelde lukte die taktiek niet meer bij mij. Lucian kan Braccus solo af

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules