Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 05-05-2018, 20:14   #4521   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
Volgende week naar het WEC :D
Chance met het weer ook wel.

Ben daarstraks effe gestopt aan de supermoto's bij Blanchimont, toevallig terwijl de race bezig was. Een luide en geurige reminder aan mijn voornemen om dit jaar het WEC wat meer te volgen.

EDIT: 'k Dacht dat ik de kwalificaties had gezien, maar dat was dus de race al. Tweede reminder om beter op te letten.

Last edited by Clipper; 05-05-2018 at 21:17.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2018, 12:26   #4522   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

morgen en overmorgen SPA Passione Ferrari

F1 & FXX K Corse Clienti
Old 12-05-2018, 07:56   #4523   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Problemen met de Q5. Sinds enkele dagen start die niet onmiddellijk, maar pas na enkele pogingen.
Bij Audi geweest, maar daar startte hij helaas onmiddellijk, en keeeg ik van de receptie de ‘raad’ om terug naar huis te gaan.

Bij nazicht thuis bleek een van de bougies onder de olie te zitten, dus ik dacht aan kortsluiting op de bougie bij starten. Gisteren dan maar alle bougies vervangen, tegelijk nieuwe olie en filters (was toch tijd voor onderhoud), maar helaaas geen oplossing voor startprobleem. Ik vermoed dat het probleem van de olie op 1 bougie ook niet opgelost is, maar zal nog een paar dagn moeten rijden voor dat eventueel weer zichtbaar wordt.

Ik denk nu aan een of andere temperatuursensor die defect is/een verkeerde waarde geeft bij het starten, maar nu nog uitvogelen welke ...

Motor: 2.0 tfsi 155 kw
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2018, 10:57   #4524   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

https://photos.app.goo.gl/Vu6Cnqs9grzxN6tw9

Hier ook weer iets mis met de dieselstoof. Wat zit er daar linksvooraan? (Als je naar motorkap kijkt van voor de auto)
Teki is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2018, 12:35   #4525   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Die grote "doos" is de luchtinlaat met luchtfilter, lijkt me.
Zitten wel geen bewegende onderdelen in (want daar lijk je op aan te sturen met je video).

Wat is het probleem exact?
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2018, 15:51   #4526   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Problemen met de Q5. Sinds enkele dagen start die niet onmiddellijk, maar pas na enkele pogingen.
Bij Audi geweest, maar daar startte hij helaas onmiddellijk, en keeeg ik van de receptie de ‘raad’ om terug naar huis te gaan.

Bij nazicht thuis bleek een van de bougies onder de olie te zitten, dus ik dacht aan kortsluiting op de bougie bij starten. Gisteren dan maar alle bougies vervangen, tegelijk nieuwe olie en filters (was toch tijd voor onderhoud), maar helaaas geen oplossing voor startprobleem. Ik vermoed dat het probleem van de olie op 1 bougie ook niet opgelost is, maar zal nog een paar dagn moeten rijden voor dat eventueel weer zichtbaar wordt.

Ik denk nu aan een of andere temperatuursensor die defect is/een verkeerde waarde geeft bij het starten, maar nu nog uitvogelen welke ...

Motor: 2.0 tfsi 155 kw
Bouwjaar? KM? Die motoren hebben een tijd wel issues gehad met de cam follower.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2018, 15:52   #4527   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
https://photos.app.goo.gl/Vu6Cnqs9grzxN6tw9

Hier ook weer iets mis met de dieselstoof. Wat zit er daar linksvooraan? (Als je naar motorkap kijkt van voor de auto)
Als ge het geluid van daar komt (het luchtfilterhuis), doe die clipsen eens los en kijk wat ge in de filter of in het huis vindt (motor af, uiteraard).
Old 13-05-2018, 16:53   #4528   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Die grote "doos" is de luchtinlaat met luchtfilter, lijkt me.
Zitten wel geen bewegende onderdelen in (want daar lijk je op aan te sturen met je video).

Wat is het probleem exact?
Er zit een kloppend geluid, dat er enkel is bij stationair draaien. Een diesel maakt altijd veel lawaai, maar in plaats van vlot te draaien, heeft er precies iets last. Er zit een ‘hum hum hum hum hum’ die er niet hoort in te zitten. Garage heeft poulies en dergelijke allemaal nagekeken. Iets vastgedraaid ook, maar natuurlijk was dit geluid niet te horen toen em in de garage stond..

Het is ook niet altijd, maar wel meer als het warmer weer is. En meer na een lange rit dan bij korte ritten. Van en naar het werk doet ie het niet, na pakweg 20km bij warm weer wel. Airco of niet maakt niet uit.
Old 13-05-2018, 20:33   #4529   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Mijn eerste idee was een riem die niet goed zat (bvb van alternator), maar het kan ook iets helemaal anders zijn

Hier zitten ook mensen die er meer van kennen dan ik.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2018, 21:42   #4530   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Hier wat last met BMW 320ED. Sinds paar weken heb ik op onbepaalde momenten 'vermogensverlies'. Op cruise control nooit last. Gewoon tijdens stabiele snelheid gas geven of tijdens optrekken, lijkt het alsof ik in put rij, valt gas weg en pakt seconde later automatisch weer op. Binnen 6000km op onderhoud, dus zal het daar wel laten weten, maar wou toch al eens polsen wat er mis kan zijn.
Old 13-05-2018, 22:13   #4531   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Zou ik door de keuring kunnen geraken met 1 mismatched band? Dit weekend in Duitsland een band platgereden en ze wouden daar geen tap in steken wegens verboden in .de. Hot repair zou te lang duren (zaterdagmiddag net voor de start van N24 en de eigenaar vd garage is sponsor dus moest aanwezig zijn), dus snelste oplossing om me op weg te helpen was de goedkoopste band opsteken die ze hadden in mijn maat omdat ze hetzelfde merk/type niet in stock hadden. :/
Zit dus met 1 verkeerde band op de auto en heb deze week een afspraak bij de keuring gepland. Denk niet dat ik voor de keuring nog een nieuwe band kan fixen (moet besteld worden).
Enige wat ik kan bedenken om zeker door de keuring te geraken is mijn winterbanden terug ff monteren, maar da's ook weer een hoop gedoe. -_-

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2018, 02:55   #4532   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

2 compleet verschillende banden is sowieso een rode kaart, maar geen verbod tot circulatie op de openbare weg.
je nam je lekke band niet mee naar huis, om er hier een champignon in te laten steken? hoeveel slijtage op de band aan de andere kant van de as?
Old 14-05-2018, 06:37   #4533   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Afspraak bij de keuring verzetten?
Als ge vandaag nen band besteld op een van die grote internetsites hebde die voor vrijdag dus tijd genoeg ook.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2018, 09:38   #4534   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Bouwjaar? KM? Die motoren hebben een tijd wel issues gehad met de cam follower.
2013, 140k km.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2018, 15:10   #4535   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
2 compleet verschillende banden is sowieso een rode kaart, maar geen verbod tot circulatie op de openbare weg.
Dat vreesde ik al.

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
je nam je lekke band niet mee naar huis, om er hier een champignon in te laten steken? hoeveel slijtage op de band aan de andere kant van de as?
Nee, heb die niet meegenomen. Toen hij de band er af nam toonde hij me hoe die vol lag met rubber. Ben met platte band door gras van de camping gereden en pas gevoeld/gehoord dat ik platte band had toen ik boven de 50kph kwam op grote baan. Kon pas 300m verder stoppen. Buitenkant van de band was ook beschadigd, beter geen risico mee nemen als ik er mee op de ring wil.

Quote:
Originally Posted by DUR0N View Post
Afspraak bij de keuring verzetten?
Wist niet eens dat dat kon.
Moet eens nakijken tot wanneer mijn keuring loopt, anders probeer ik die idd te verplaatsen.
Quote:
Originally Posted by DUR0N View Post
Als ge vandaag nen band besteld op een van die grote internetsites hebde die voor vrijdag dus tijd genoeg ook.
Heb gewoon geen tijd deze week zonder verlof te nemen, en zaterdag hele dag weg. :/

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2018, 21:52   #4536   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roswell View Post
Hier wat last met BMW 320ED. Sinds paar weken heb ik op onbepaalde momenten 'vermogensverlies'. Op cruise control nooit last. Gewoon tijdens stabiele snelheid gas geven of tijdens optrekken, lijkt het alsof ik in put rij, valt gas weg en pakt seconde later automatisch weer op. Binnen 6000km op onderhoud, dus zal het daar wel laten weten, maar wou toch al eens polsen wat er mis kan zijn.
Hoeveel KM? Daarmee is het bij mij begonnen.. bleek dan de roetfilter te zijn, laten uitkuisen.. maar nu is er dus dat lawijt
Old 17-05-2018, 08:32   #4537   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

77k ofzo. Het lijkt alleen maar erger/frequenter te worden. Straks garage eens bellen.
Old 18-05-2018, 10:02   #4538   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

@duron: uw volgende?

Old 18-05-2018, 15:32   #4539   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

upgrade voor onze 488GTB is in bestelling levering begin 2019

Old 18-05-2018, 15:36   #4540   link