Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 23-05-2018, 20:16   #5261   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Is dat dan de waarde van een parkeerplaats? Of minder want hij kan ze eigenlijk allemaal verkopen en nog onverwacht extra cashen. Of meer omdat hij weet dat dit mijn enigste kans is en ook de vastgoedwaarde van mijn woning zal doen stijgen?
Old 23-05-2018, 20:50   #5262   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Als ik het zo hoor gaat het hier om een redelijk groot stuk grond dat die verkoopt. Denk niet dat die mens gemotiveerd gaat zijn om een keer extra langs de notaris te passeren om jullie daar een paar vierkante meter van te verkopen.

Als ik het zo hoor is alles toch ook al beslist? Er staat zelfs al een werfkast?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2018, 08:55   #5263   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Is hier iemand die vastgoed gekocht heeft om te verhuren met korte contracten?
Ik zou me willen wagen aan een woning voor 10 tot 20 personen in de Ardennen.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2018, 09:20   #5264   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ik heb een appartement gekocht om te verhuren in Antwerpen (airbnb)

10 tot 20 is niet mis, wel veel onderhoud als je beddegoed/lakens voorziet
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2018, 10:38   #5265   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Ik zou het enkel doen als het rendabel is met zo'n firma die de opkuis en het beddengoed regelt
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2018, 13:10   #5266   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Zo'n grote groepen lijkt me toch vragen om miserie (cf Avalanche's historie over dezelfde vraag).
Blade is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2018, 21:47   #5267   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Heeft een staanplaats een KI?

Vorig jaar staanplaats gekocht, nu krijgen we een formulier om kadastraal inkomen te bepalen en vragenlijst over ingebruikname/eerste verhuring. Maar ze spreken erover alsof het een woning is dus ik denk dat er ergens iets is fout gelopen.

Mijn staanplaats heeft geen verwarming/badkamer/zwembad/beglazing.. maar misschien moet ik wel aanduiden dat het een parkeerplaats heeft? 🤔
Old 07-06-2018, 09:02   #5268   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Yep, dat heeft een KI, al zal het zeker niet zo hoog zijn als een huis. Gewoon alles invullen en met wat geluk komt dat wel in orde.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2018, 09:05   #5269   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

had tegelijk ook een mailtje gestuurd voor meer info, ze willen eigenlijk gewoon de ingebruikname datum weten en de rest mag ik negeren
Old 14-06-2018, 09:13   #5270   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Even polsen bij de kenners hier voor een probleem waar ik thuis mee zit. Ik heb een jaar geleden een rijhuis gekocht van een aannemer die de boel grondig heeft opgeknapt. Hij heeft hierbij een aanbouw gezet om voor een grotere living te zorgen. Mijn achterste muur grenst nu bij mijn eene buur aan een woonruimte, maar bij mijn andere buur is dat bij hem de muur van zijne koer. Het is nu aan die muur waar ik vochtproblemen krijg. Die muur is bij hem namelijk niet bezet dus ik krijg hoogstwaarschijnlijk langs daar insijpelend vocht (blaasjes op de muur, achterkant van kader beschimmeld, nasty stuff, ...).

Heeft iemand ervaring met zo een situatie? Moet ik samen met mijn buurman hiermee iets overeenkomen of moet ik die kosten zelf volledig dragen? Wat kosten zo werken ook (ik denk dat het gaat over een 6-9 m2).
Anulin is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2018, 09:21   #5271   link
Horla
Senior Member

Weet je toevallig of hij uw muur gewoon rechtstreeks tegen die van uw buur heeft gezet? Als er geen spouw is, is doorsijpeling van uw buur een goede mogelijkheid (ook in de veronderstelling dat hij wel waterkering heeft gezet en het dus niet opstijgend vocht is).
Horla is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2018, 09:31   #5272   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

De aannemer heeft in de onderste helft een soort van harde kunststof plaat geplaatst voor het bezetten. Alles van vochtproblemen zijn daar netjes boven. Over de spouwmuur heb ik geen idee. Mijn aannemer komt maandag langs, ik zal het dan zeker navragen.
Old 14-06-2018, 22:13   #5273   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Langs uwe kant is't de binnenmuur van de living, en bij de buur is't een muur van een koer ... buitenmuur dus?

En uw muur is er gezet lang nadat uw buur zijn muur er al stond wss? Ik zou dan alleszins niet beginnen over kosten delen... Das gewoon volledig voor u. (eventueel te verhalen op uw aannemers als het niet goed was uitgevoerd oorspronkelijk). En afhankelijk van wat een mogelijke oplossing is, moet ge mss zelfs nog toestemming vragen aan uw buur om iets te mogen doen zou ik denken. (bvb iets injecteren ofzo).
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2018, 08:34   #5274   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Ik ken de geschiedenis niet van mijn buur zijn muren maar zo ziet het er wel naar uit. Is dit dan niet iets dat mijn aannemer inderdaad had moeten voorzien? Als hij hier maandag staat zou ik een beetje willen weten waar ik aan toe ben en zien dat ik hem de juiste vragen stel. Aan de telefoon sprak hij dat opstijgend vocht een werk voor hem was maar insijpelend vocht van de buur kon hij niets aan doen. Als hij dat op voorhand wist lijkt me dat dan niet helemaal juist

Last edited by Anulin; 15-06-2018 at 09:23.
Old 15-06-2018, 12:06   #5275   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ik ben geen kenner, en dus ook geen referentie, maar:

Als beide woningen een nieuwbouw zijn, waar je een gezamelijke muur hebt, dan kan ik me inbeelden dat ze beide moeten zorgen dat ze niet voor insijpeling langs hun kant zorgen.

Maar als je spreekt van een 'koer' van je buur, dan kon die oorspronkelijk wss ook niet weten dat er tot tegen die muur gebouwd zou worden? Dat lijkt me dan ook niet een muur die daarop is voorzien.

Als jouw aannemer dan een nieuwe muur moet zetten tegen die buitenmuur van de koer (die hij mss zelfs grondig kan bekijken om de staat daarvan te weten), dan is het inderdaad maar een zwak argument dat hij niets heeft voorzien tegen insijpelend vocht maar enkel tegen opstijgend vocht lijkt me.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2018, 13:24   #5276   link
Horla
Senior Member

Als je aannemer een zware renovatie heeft gedaan en er hierdoor een architect aan de pas is gekomen (al is het zoals doorgaans in zulke gevallen maar om een handtekening te zetten en voor de rest niets te doen), dan is die architect aansprakelijk en niet de aannemer.

Redelijk zot trouwens dat hij tegen een vrijstaande (koer)muur gewoon een muur voor zet (zonder isolatie veronderstel ik) zonder rekening te houden met mogelijke vochtproblemen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 23:19   #5277   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Bod gedaan op nieuwe woonst: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...9255/id7279199
Old 10-07-2018, 08:26   #5278   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Needs more karrewiel.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2018, 08:33   #5279   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Gaat ge dan gans uwe sterrewacht moeten afbreken?
kar is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2018, 08:45   #5280   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

"hoogwaardige materialen" -> huis vol lelijke tegels

maar het heeft zeker potentieel
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules