Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 06-01-2019, 20:04   #1721   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
https://www.amazon.com/Dungeons-Drag...R1B1M04WCMHXFG

Was echt plezant om te spelen, we voelden ook constant dat we echt de basis van de basis aan het doen waren. Verder denken we ook dat het mss beter was om eerste eens te spelen met een ervaren DM die het echt wel kent want wij waren er de dag zelf aan begonnen en moesten we vaak zaken zoals spellcasting, proficiency, reacties ,de afstanden opzoeken terwijl we aan het spelen waren.

Varis Moonwhisper lvl 2 Wizard Elf
HEt beste is als iedereen de regels van zijn eigen karakter het beste kent. Als je er wat meer geld tegenaan wil smijten, kan je de kaarten van je klasse kopen. Is denk ik een Ç20, daar staat dan alles op.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2019, 08:59   #1722   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Gisteren gespeeld: 'Robin Hood and the Merry Men', een semi-co÷peratieve worker placement game.

Keihard op onze doos gekregen, spel duurde in normaal 4 beurten maar beurt 3 was nog maar halfweg of we lagen er uit.

Thematisch steekt het echt fantastisch in elkaar en het smaakt zeker naar meer. Lijkt me echt een spel dat je moet leren spelen.

Last edited by Maniac; 10-01-2019 at 15:07.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2019, 12:05   #1723   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Robin Hood & The Merry Men? Die heb ik idd ook liggen, nog niet kunnen spelen.
Old 10-01-2019, 13:58   #1724   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Mail gekregen dat maximum apocalyps onderweg is. Ik kan niet wachten.
kar is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 16:23   #1725   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Gisteren een eerste keer Duelosaur Island gespeeld. Leuk 2-speler spel. Zal hier mooi staan tussen Jaipur, Patchwork en 7 wonders: Duel.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 21:38   #1726   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

'The River'

Zag er een toffe worker-placement uit (zowel thematisch als inhoudelijk) en dat werd na twee spelbeurten bevestigd. Door de regels ploegen was wat minder - her en der dingen die niet erg logisch beschreven zijn - maar eens vertrokken eenvoudig leuk. Niks uitzonderlijk, gewoon een prima spel.
Old 15-01-2019, 12:24   #1727   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

uw standaard Days of Wonders game dus
Old 15-01-2019, 13:23   #1728   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Jup, en da's voldoende voor deze vorte casual
Old 15-01-2019, 13:38   #1729   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Niks mis mee. DoW is idd altijd een goeie gok voor casual/familie spellen.
Old 22-01-2019, 20:12   #1730   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Songbirds. Een verdomd moeilijk en tactisch kaartspel. De regels zijn super simpel uit te leggen. Maar dat spel is -diep- voor gewoon maar wat kaartjes te leggen. Hoe minder kaartjes ge over houdt, hoe verscheurender de keuze wordt. Blij dat ik aan die kickstarter heb meegedaan, maar snel toch maar sleeves kopen of dat gaat hier kapot gespeeld worden.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2019, 08:36   #1731   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Woensdag nog eens 'Viticulture' gespeeld. Blijft de moeite.

Afgelopen zaterdag dan weer 'CO▓', co÷peratief. Een grote puzzel, niet eenvoudig maar het steekt thematisch wel erg goed in elkaar.

Last edited by Maniac; 28-01-2019 at 10:50.
Old 28-01-2019, 09:23   #1732   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik krijg niemand overtuigd om Co▓ een kans te geven

Zelf nog eens Yokohama gespeeld. Toch een een zwaar onderschat spel denkik, maar ook moeilijk verkrijgbaar?
De gedoodverfde winnaar was uiteindelijk laatst, ikzelf zag me niet winnen en won alsnog. Scores lagen ook zeer dicht bij elkaar. Top
Old 28-01-2019, 10:50   #1733   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Yokohama vond ik geweldig. Zou het graag nog eens opnieuw spelen, liefst met meer dan 2 spelers.

CO▓ lijkt me anders ook wel interessant als competetief spel. Wel niet zo eenvoudig om uit te leggen aan casuals denk ik, het moeilijkste vond ik doorhebben dat je om een power plant af te krijgen drie beurten moet uitrekenen: eerst plannen, dan de infrastructuur zetten en dan bouwen. Eens ik daarmee weg was liep het wel vlot.

Last edited by Maniac; 28-01-2019 at 13:26.
Old 28-01-2019, 12:05   #1734   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Iemand zin om, met de nakende launch op Kickstarter, eens Hyperspace te spelen?
Ik kan het spelen met maximum 4 man.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2019, 16:25   #1735   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Zelf nog eens Yokohama gespeeld. Toch een een zwaar onderschat spel denkik, maar ook moeilijk verkrijgbaar?

https://www.kickstarter.com/projects...XcpgKS3tEDus5I

Fixed. KS voor Yokohama duel met add-on voor de gewone editie en deluxe components. Tempting.
Old 31-01-2019, 07:49   #1736   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Woensdag nog eens 'Viticulture' gespeeld. Blijft de moeite.

Afgelopen zaterdag dan weer 'CO▓', co÷peratief. Een grote puzzel, niet eenvoudig maar het steekt thematisch wel erg goed in elkaar.
Viticulture is erg leuk, al is het een tijdje geleden dat ik die nog heb gespeeld. Binnenkort eens bovenhalen, ik speel wel niet meer zonder de Tuscany expansie.

CO2 hebben we begin januari met onze groep gespeeld, weliswaar de competitieve variant. We vonden het allemaal goed in elkaar steken, maar de gameplay van de competitieve variant is maar meh. Voor ons is het duidelijk dat dit spel ontworpen is als een co÷peratief spel maar dat ze er een minder goede competitieve variant aan hebben toegevoegd.

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
https://www.kickstarter.com/projects...XcpgKS3tEDus5I

Fixed. KS voor Yokohama duel met add-on voor de gewone editie en deluxe components. Tempting.
Yokohama is ook heel leuk, maar de Deluxified 2P kost al gauw $50. Veel geld voor een 2 player, het duurste dat ik tot nu toe heb betaald was Duelosaur Island die $35 kostte.
Old 31-01-2019, 07:59   #1737   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren gespeeld: Gentes

Een eurospel van dezelfde ontwerper als Arkwright. Spielworxx bracht deze uit in 2017 dat tot een succesverhaal leidde: overal uitverkocht en TMG besloot samen met Game Brewer deze naar Kickstarter te brengen (die nu al 3 maanden te laat is en het er naar uitziet dat hij pas eind februari of later wordt geleverd, lol).

Gisteren kon ik de retailversie van Game Brewer spelen, in het begin was het even zoeken en aftasten, maar uiteindelijk: wat een goed spel. Het tijdmechanisme bepaalt het aantal acties dat je kan uitvoeren, en is redelijk innovatief. Je hebt x (minimaal 7, maximaal 12) aantal slots. Als je een actietegel pakt en deze uitvoert, moet je 1, 2 of 3 zandlopers op de volgende slots leggen waardoor je acties voor de rest van de ronde beperkter worden tot alle slots zijn bezet - dan is de ronde afgelopen. In het spel moet je een beschaving ontwikkelen door gebouwen te bouwen voor hun permanent voordeel en income op het einde van de ronde, en civilization kaarten kopen en leggen. In ons geval gisteren verdienden we de eerste 3-4 ronden amper punten, maar daarna gaat het als een speer vooruit wat uitschijnt dat dit spel ook wat aan engine-builden doet

Ik was aangenaam verrast en en blij dat ik de Kickstarter heb gekocht. Aanrader voor de euro-liefhebbers. Thuis heb ik de second edition van Arkwright en deze ga ik zeker van dichterbij bekijken.

Vanavond Vindication en Western Legends op het programma.
Old 01-02-2019, 08:10   #1738   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

El Grande, ÚÚn van mijn all time fav’s.

Deze is zo subliem en elegant in al zijn eenvoud. Je zou (buiten de art mss) ook niet zeggen dat dat al bijna 25j oud is (en het eerste echte spel van Kramer)!
Na al die jaren spelen zal deze nog altijd als eerste uit de kast komen met 5 spelers.

Last edited by Turtle; 01-02-2019 at 10:03.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2019, 08:17   #1739   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Tweede post op twee dagen tijd, lol. Tis duidelijk dat ik thuis werk

Western Legends gespeeld. Uitgekomen in 2018 na een succesvolle Kickstarter, dit is een sandbox-spel met western-thema. Net zoals je bij een sandbox kan verwachten, heb je genoeg te doen en te zien. Spelregels zijn goed geschreven en het spel is eigenlijk niet complex. In het begin heb je wel een leercurve omdat je niet goed weet wat je kan doen, maar dat had ik ook bij Xia (schitterend spel, komt binnenkort ook nog op tafel).

Speelt goed en vlot dankzij de player referentie: die omschrijven duidelijk de volgorde van de acties bij elk evenement. Komt over 2 weken nog eens op tafel

Old 03-02-2019, 12:07   #1740   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Zalige Gloomhaven sessie vrijdag: 2 man exhausted (aka dood) en de derde wint met zijn laatste 2 kaarten nog net het scenario met 1hp over

Gisteren Architects of the West Kingdom gespeeld. Belachelijk goed.
Hoe je in de overbevolkte collectie van worker placements toch nog kan innoveren.

Je plaats om de beurt 1 worker op een veld. Maar velden worden niet geblokkeerd, iedereen kan er telkens workers bijzetten. Hoe meer workers van je kleur, hoe beter de actie. Wat is de catch? Je kan andere workers gevangen nemen en dat levert geld op bij de gevangenis (en penalties voor die speler). Dus meer mannetjes = betere actie, maar meer kans op capture. Lovin it.
Voordeel met telkens maar 1 mannetje plaatsen, is dat het belachelijk snel vooruit gaat. Bovendien is de speelduur maar een dik uur.

Last edited by Turtle; 04-02-2019 at 07:24.
Turtle is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules