Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 10-01-2019, 14:51   #12981   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ben met Better Call Saul bezig. Ze zeggen dat het vanaf S2 evenwaardig wordt aan Breaking Bad. Er was IMO geen duidelijke afbakening tussen die seizoenen want had niet door dat ik eens in S2 zat, en vond het altijd wel goed.
Vind het wel vooral goed als Saul op zijn sterkst is, iets minder als hij de boel verpest voor zichzelf en anderen. Het zal wel nodig zijn zeker, dat bittere om het geheel wat te balanceren. Je voelt wel altijd aankomen dat wat goed gaat ergens moet falen want we weten al waar het naartoe moet uiteindelijk.
Is wel echt zo dat ze in Breaking Bad met Saul een personage hadden die de serie oversteeg. Combinatie van rol en acteur is echt zeldzaam. Boeiend. De bad guy in S1/S2 (handlanger van Tuco), is ook weer een treffer.

Casa del papel S1 uitgekeken. Met vriendin kijken duurt altijd langer, agenda's moeten afgestemd worden. Heel erg teleurgesteld dat S1 eigenlijk totaal arbitrair eindigt. Waar Better Call Saul hetzelfde doet met geen onderscheid maken, is het hier een pak erger omdat het pretendeert op te bouwen naar een finale. In zulke reeksen neem je verveling er af en toe bij omdat je hoopt beloond te worden. Niks van dat alles hier, het escaleert allemaal ellenlang en er is niks om voor te tonen na een gans seizoen. Het tweede is dus nodig, en dat was niet volgens mijn planning. Kan nog eens een maand of twee boeken om dat uitgekeken te krijgen. Het is goed, maar men moet ook niet ovedrijven in lengte. Een tiental uur is goed genoeg om een verhaal te vertellen. Spanningsboog zit helemaal verkeerd.
Old 11-01-2019, 08:27   #12982   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Bad Banks aan het kijken op Netflix. Uitstekende Duitse serie over de bankensector, goede acteurs, goede cinematografie. Aanrader.

The Sinner, ook zeer entertained. Benieuwd naar het tweede seizoen.
Old 11-01-2019, 08:45   #12983   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

You.

Een soort van Dexter rip-off voor YA. Entertaining serie om te bingen als je niets te doen hebt met knappe grieten.
Er zaten echter toch te veel loopholes en domme plottwists in om het serieus te nemen.

Last edited by Cage; 11-01-2019 at 08:49.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 15:18   #12984   link
Max Power
Senior Member

Max Power's Avatar

Bad Banks vond ik ook best ok, die Thao was wel lachen, en diene hollander zijn Duits was nog wel goed ook. The Sinner ook net uitgekeken en goedgekeurd. Iemand Pine Gap al geprobeerd?
Old 11-01-2019, 16:16   #12985   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Steins;Gate nog eens begonnen, als voorbereiding voor Steins;Gate 0.
Old 13-01-2019, 12:27   #12986   link
ToVoT
...

Quote:
Originally Posted by Max Power View Post
Iemand Pine Gap al geprobeerd?
Geen top tier ma ik vond da wel goe.
Ik zou Secret City ongeveer op hetzelfde niveau zetten.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 15:03   #12987   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
kzen nu wel wa into Seven Deadly Sins op Netflix. Beke rapey en seksistisch, en ewa felle hoge animestemmekes, maar voor de rest wel zeer genietbaar.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 15:06   #12988   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Westworld S02 begonnen. Leuker om te bingewatchen dan één per week imo, dan kun je het wat beter volgen. Blijft een enorm intrigerende en entertainende serie.

Also, vanaf deze nacht True Detective S03! Die ga ik ook opsparen
Cage is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2019, 09:53   #12989   link
ToVoT
...

Sex Education
Ewel ja, da was nu nog is plezant om te kijken.
Mocht gerust veel langer duren.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2019, 11:02   #12990   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by ToVoT View Post
Mocht gerust veel langer duren.
Title of your sex tape!

Man in the High Castle aan het bekijken. Daarna Electric Dreams bekijken.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2019, 08:17   #12991   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Beetje vanalles door elkaar afgelopen twee maand.

Haunting of hill house S1 (klaar). Onderhoudend, maar nooit echt scary.
Vikings (S3 afl 6) Op aanraden van een maat, gaan vlotjes binnen Ragnar Lothbrok best brok.
Tweede doorloop van Game Of Thrones (S2 afl 7) Bucketlist-doel met een vriendin. We hebben nog tot 15 april voor klaar te raken voor de final season.
Travalers (S1, afl 3) Nieuwe reeks samen met mijn neef, potentieel maar moet duidelijk nog los komen.
DC Titans (S1, afl 7) Zonder voorkennis aan begonnen en aangenaam verrast, kijkt alvast vlot met enkele boeiende personages.

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is online now   Reply With Quote
Old 15-01-2019, 19:00   #12992   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Bij gebrek aan kwaliteit in het huidige tv-landschap zijn we hier thuis aan Mad Men begonnnen. Was vroeger nooit verder dan seizoen 3 geraakt en was alles al vergeten. Nog veel plezier te gaan dus.

Daarna nog eens the wire kijken of zo denk ik.
Old 15-01-2019, 19:40   #12993   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Kijk keer allemaal naar My Brilliant Friend.

Beste van de laatste 5 jaar samen met Rectify.
Old 16-01-2019, 07:30   #12994   link
tragezot
Ne coureur

Vexed - nogal B-film achtige politieserie op Netlfix (oorspronkelijk BBC blijkbaar) met nogal zwarte humor. Leuk als tussendoortje. Net voor de tweede keer op recordtijd Peaky Blinders erdoor gejaagd dus ik had wel wat nood aan humor.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2019, 11:49   #12995   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Bij gebrek aan kwaliteit in het huidige tv-landschap zijn we hier thuis aan Mad Men begonnnen. Was vroeger nooit verder dan seizoen 3 geraakt en was alles al vergeten. Nog veel plezier te gaan dus.

Daarna nog eens the wire kijken of zo denk ik.
Zijt ge dan heel erg veeleisend of een veelkijker, want kan me niet voorstellen dat ik ooit iets twee keer ga bekijken als er nog zo veel te zien valt
Old 21-01-2019, 09:05   #12996   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by acku View Post
Zijt ge dan heel erg veeleisend of een veelkijker, want kan me niet voorstellen dat ik ooit iets twee keer ga bekijken als er nog zo veel te zien valt
Goh, ik weet niet of ik heel erg veeleisend ben. Maar ik vind wel dat de toppers van begin deze eeuw het herbekijken waard zijn, én ik vind dat er nadien weinig tot niks meer gemaakt is dat hetzelfde niveau haalt. Ik heb het dan over The Wire, The Sopranos, Six Feet Under, Mad Men, The West Wing, Deadwood en Breaking Bad.

Misschien is het ook gewoon een kwestie van smaak. Al die reeksen draaiden meer op karakteruitdieping en spelen met motieven. Terwijl de grote reeksen van de laatste jaren (Game of Thrones voorop) het meer van setting en plot moeten hebben (breek me de bek niet open door nog te gaan beweren dat GoT zot "complexe persoages" heeft, zoals in de eerste seizoenen alom werd getoeterd.)

Ik weet niet waarom "dat soort TV" niet meer gemaakt wordt. Mogelijk wordt dat nog wel gedaan en mis ik gewoon een paar series. Better Call Saul heb ik bv. nog niet gezien.
Old 21-01-2019, 09:38   #12997   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Goh, ik weet niet of ik heel erg veeleisend ben. Maar ik vind wel dat de toppers van begin deze eeuw het herbekijken waard zijn, én ik vind dat er nadien weinig tot niks meer gemaakt is dat hetzelfde niveau haalt. Ik heb het dan over The Wire, The Sopranos, Six Feet Under, Mad Men, The West Wing, Deadwood en Breaking Bad.

Misschien is het ook gewoon een kwestie van smaak. Al die reeksen draaiden meer op karakteruitdieping en spelen met motieven. Terwijl de grote reeksen van de laatste jaren (Game of Thrones voorop) het meer van setting en plot moeten hebben (breek me de bek niet open door nog te gaan beweren dat GoT zot "complexe persoages" heeft, zoals in de eerste seizoenen alom werd getoeterd.)

Ik weet niet waarom "dat soort TV" niet meer gemaakt wordt. Mogelijk wordt dat nog wel gedaan en mis ik gewoon een paar series. Better Call Saul heb ik bv. nog niet gezien.
Attention span?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2019, 09:46   #12998   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Eerste aflevering van The Punisher zat er weer knal op

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2019, 09:52   #12999   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Eerste aflevering van The Punisher zat er weer knal op
Poepen en batsen! Hell yeah!
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2019, 12:40   #13000   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Misschien is het ook gewoon een kwestie van smaak. Al die reeksen draaiden meer op karakteruitdieping en spelen met motieven.
Dat mis ik ook wel vaker in moderne series, merk ik. Mr. Robot is op dat gebied wél heel sterk, vind ik. Ook naar diversiteit van cast vind ik dat een geweldige serie. In datzelfde straatje van karakterontwikkeling maar veel luchtiger is natuurlijk Master of None ook gewoon héél sterk.
Disabled is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules