Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 21-05-2020, 09:51   #2181   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Om nadien een terras op te leggen (tegels vermoed ik), raden ze beton meestal wel heel hard af.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2020, 09:51   #2182   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik zie op internet geregeld zo een staenis systeem passeren. Ik dacht dat het zelfs uitgevonden was door een belgisch koppel.

Kan wel zijn dat het groten boecht is, maar ze lijken het in de grotere bouwshops wel te verkopen.

edit: ola, ik had chappe gelezen ipv beton. Idd, niet op beton leggen! Eerst een laag betonpuin of steenpuin en daar dan ofwel chappe voor tegels ofwel porfier voor klinkers opleggen.
kar is online now   Reply With Quote
Old 21-05-2020, 12:51   #2183   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Normaal kan je daar prefab plastieken elementen voor kopen, daar zitten vaak in en uitgangen in. Ze bestaan ook in beton moest je dat willen, die kan je vaak in je lokale professionele bouwcenter vinden.

Deze zet je dan in plaats van je deksel rechtstreeks op je put en die in plastiek hebben bovenaan hun eigen deksel.
http://www.obeton.be/nl/index8b10.html?Id=53
Bedankt ik zal eens kijken als ze dat hier in de buurt hebben
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2020, 14:18   #2184   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Iemand die mij winterharde terrasplanten van een redelijke grootte kan aanraden? Iets in de aard van een oleander maar dan niet dodelijk giftig voor katten. En geen palmboom.
Old 22-05-2020, 15:31   #2185   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Bedankt ik zal eens kijken als ze dat hier in de buurt hebben
Als het een betonnen put is, kunt ge er ook gewoon een mangat op metsen en daar een deksel op leggen.
Old 22-05-2020, 15:57   #2186   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Iemand ervaring met Steenput water?

Net gedaan met al onze afvoeren en watertoevoer te reviseren en tot de vaststelling gekomen dat ik zowel een pomp regenwater als boorput water heb. Dus met een simpele kraan heb ik steeds water uit de grond.

We hebben wel vastgesteld dat het grondwater nogal fel ruikt, voornamelijk zo typische modder geur. Dus voor wc ed is dat geen probleem maar om op mijn circuit te steken van koud water zie ik dat niet direct zitten. Tis natuurlijk wel infinite water en et kost mij geen hol....
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2020, 16:13   #2187   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Hangt er van af hoeveel je per jaar op pompt. Als dat minder is dan 500m³ dan moet je geen belasting betalen, anders wel. Waarschijnlijk kom je daar niet aan. Je moet hem wel aanmelden bij de vlaamse overheid.

https://www.vmm.be/water/grondwater/gebruik
Old 22-05-2020, 18:08   #2188   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Iemand die mij feedback kan geven over steentapijt als terras voor buiten?

Alsook, iemand een idee wat 30m² terras aanleggen gaat kosten? incl chape leggen enal.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2020, 19:45   #2189   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Meer dan je denkt.

Ik krijg hier stilaan offertes binnen voor het afgraven van de tuin (f'ing bamboe), egaliseren, gras leggen en chape voor nieuw tuinhuis en dat slaagt me toch tegen
Old 22-05-2020, 20:39   #2190   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

hip hoi, betonmolen heeft het begeven, al een geluk dat ik met 2 kuipen manueel af te maken (met een grote mixer weliswaar) ervan af was en dat ik er gaan 10 moest maken.

Voorlopig geen grote betonnen platen meer, ik heb het gehad. nog enkele kleine sokkel voor mijn vaten van 1000L en dat moet het zowat zijn.
Old 22-05-2020, 21:10   #2191   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Iemand die mij feedback kan geven over steentapijt als terras voor buiten?

Alsook, iemand een idee wat 30m² terras aanleggen gaat kosten? incl chape leggen enal.
Mijn broer heeft vorig jaar zijn oprit laten aanleggen met Terradec (steentapijt dus). 82.85 euro de vierkante meter enkel voor leveren en plaatsen van Terradec van 4 cm dik. Moest op 15cm steenpuin en 6cm zandcement. Zonder graafwerken en boordstenen in het totaal ongeveer 105/m2...
Horla is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2020, 22:26   #2192   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post
Als het een betonnen put is, kunt ge er ook gewoon een mangat op metsen en daar een deksel op leggen.
Dat deksel ligt er, maar dus redelijk diep onder het gras. Als de put geleegd moet worden moet ik een vierkante meter op 30cm uitgraven.

Ik zou dus in dat deksel en gaat willen maken en daar een PVC buis met deksel opzetten zodat ik enkel dat stukje moet openleggen bij legging.
Old 22-05-2020, 22:48   #2193   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Komende dinsdag leveren ze een graafmachien hier. 60 kuub aan steenpuin en aarde uitgraven.

Geen idee hoe ellendig of makkelijk dat zal zijn, maar iedere onderaannemer was zodanig duur, dat we het zelf maar gaan doen.
matias is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2020, 12:03   #2194   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Matias, ook rekening gehouden met de kostprijs voor de afvoer van al die grond en steenpuin? Het is daar vaak dat de kost zit.
Old 23-05-2020, 12:08   #2195   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

gewoon doorspoelen
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2020, 17:46   #2196   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Dat deksel ligt er, maar dus redelijk diep onder het gras. Als de put geleegd moet worden moet ik een vierkante meter op 30cm uitgraven.

Ik zou dus in dat deksel en gaat willen maken en daar een PVC buis met deksel opzetten zodat ik enkel dat stukje moet openleggen bij legging.
Deksel er af pakken, paar lagen extra bijmetsen en dan het deksel er terug op? Zo zou ik het toch doen.
Old 23-05-2020, 18:59   #2197   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post
Deksel er af pakken, paar lagen extra bijmetsen en dan het deksel er terug op? Zo zou ik het toch doen.
Maar dan moet ik nog steeds heel de oppervlakte van dat deksel uitgraven, dat wil ik net vermijden.

En met metselen heb ik niks van ervaring
Old 23-05-2020, 22:02   #2198   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Is het belangrijk dat je geen deksel ziet?
Old 23-05-2020, 22:31   #2199   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Is het belangrijk dat je geen deksel ziet?
Jep, het deksel van de waterput zit ook boven en ik vind dat wel storend. Nu, de waterput moeten we misschien wel vaak in of bekijken dus daar kan ik mee leven. Maar de septische put moet amper tot nooit open dus die zie ik liever niet
Old 24-05-2020, 07:28   #2200   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by matias View Post
Komende dinsdag leveren ze een graafmachien hier. 60 kuub aan steenpuin en aarde uitgraven.

Geen idee hoe ellendig of makkelijk dat zal zijn, maar iedere onderaannemer was zodanig duur, dat we het zelf maar gaan doen.
Wat voor graafmachine? Met een mingraver zal je er heel lang aan bezig zijn... ga je alles in containers duwen? Of heb je ook iets dat grond kan verplaatsen (kipper, dumper, ....)?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules