Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 25-06-2020, 21:33   #3821   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

aangegeven bij afdeling cybersecurity federale overheid wuke

gelukkige verjaardag trouwens zoeteke

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2020, 08:58   #3822   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
aangegeven bij afdeling cybersecurity federale overheid wuke

gelukkige verjaardag trouwens zoeteke
das ook de laatste keer ondankbare smeerlap

Old 26-06-2020, 11:51   #3823   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

(social distance) knuffel
Old 01-07-2020, 20:22   #3824   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Tis uit.

Old 01-07-2020, 20:29   #3825   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik kon mezelf niet meer inhouden om nog heel den eerste te spelen (doe ik wel na den 2) en heb een uurke en half al gespeeld.

spel ziet er machtig uit, wel opnieuw spijtig van die framerate. het is niet zo erg als bloodborne ma toch, die dips uit 30 vallen wel heel hard op. ik heb wel het gevoel dat dit nog meer een film is geworden, de hoeveelheid cutscenes in't begin tegenover de hoeveelheid gameplay is wel groot in vergelijking met den 1

Old 01-07-2020, 20:45   #3826   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Is vooral de eerste uren. Het wordt wel beter.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 20:52   #3827   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Mijn Playstation gaat wel nog eens smelten in de loop van dit spel denk ik. Eerste keer dat ik 'm zo luid weet blazen.
Old 01-07-2020, 20:55   #3828   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Is vooral de eerste uren. Het wordt wel beter.
ben ni perse tegenstander daarvan ze, 't is nu eenmaal een serie die het moet hebben van sfeer en narratief zetten

ma in tegenstelling tot bvb den hilarische brol van david cage en quantic dreams weet naughty dog wél hoe ze moeten schrijven dus het heeft me voorlopig op nog geen enkel moment gestoord

Old 01-07-2020, 20:58   #3829   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Mijn Playstation gaat wel nog eens smelten in de loop van dit spel denk ik. Eerste keer dat ik 'm zo luid weet blazen.
https://www.grandado.com/products/us...oaAttvEALw_wcB

benieuwd of dat iets doet feitelijk
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 21:20   #3830   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Nog een reden bij om het met een headset op te spelen.

Technisch is het een meesterwerk alleszins, geen idee hoe ze dat klaargespeeld hebben op een PS4 terwijl de load times en framerate nog goed meevallen.

Met de gameplay heb ik mij geen second verveeld en ik haat nochtans stealth games.

Het verhaal heeft goeie momenten afgewisseld met wat mindere maar overal was ik goed mee.

Een mooie sjw,5/10
Old 01-07-2020, 23:46   #3831   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

één van de zaligste protagonisten, bijna geralt vader niveau, onceremonieus afmaken 2 uur in't spel, wat? waarom de fuck bouwt ge een hele band uit in deel 1 om het weg te gooien na 2 uurkes in den twee?

the fuck naughty dog

ik hoop dat er nie nog meer van die bagger twists for shock komen of dat er iets van emotionele band wordt gepresenteerd tussen ellie en iemand anders, of redeeming voor deze twist want anders kan er wel eens een reden zijn waarom zo veel user reviews het kak vinden

kben legit slechtgezind

Old 03-07-2020, 09:04   #3832   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

heb nog een serieus stuk verder kunnen spelen gisteravond, alles is legit gewoon "meer van't zelfde" als in den 1 en das dik ok. maar op één of andere manier voelt het ongelooflijk plat aan sinds hetgeen gebeurd is in mijn spoilers hierboven

bleh vieze smaak in de mond

Old 03-07-2020, 09:14   #3833   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Gisteren ook eens "serieus" verder kunnen spelen. De ontdekker in mij verplicht me dan ook wel om elk hoekje te gaan bekijken dus eigenlijk niet zo enorm ver geraakt.

De spoiler was een gigantische schok, ik was er echt niet goed van. Is alles meer van hetzelfde? Ja en nee. Het zijn die kleine verbeteringen die het echt wel beter maken dan deel 1. Ik heb deel 1 pas nog voor een 2de keer uitgespeeld als voorbereiding voor deze dus dan is vergelijken makkelijker.
Ik zit nu juist voorbij het tv station en het stuk tussen hier en het ontplofte paard vond ik toch echt wel goed. De interactie tussen de vijanden en het op jacht gaan is toch wel een pak beter dan de eerste, juist genoeg om te zeggen dat het niet meer plat is.
Het meer open wereld vind ik ook wel een meerwaarde. De dialogen tussen Ellie en dat ander wicht zijn ook wel leutig.

De vieze smaak snap ik wel volledig. Heb het er ook moeilijk mee gehad.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2020, 09:21   #3834   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Ik vrees dat dat het punt is. (van het hele verhaal)
Old 03-07-2020, 09:22   #3835   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

als ze op't einde van't verhaal een catharsis kunnen leveren wordt het spel misschien toch nog beter dan den 1 en misschien is het ook de bedoeling dat ge u vies en verloren voelt in't verhaal met die twist

ma qua emotionele attachment, hoe zou ge u bvb voelen moest er toch nog een vierde witcher komen en anderhalf uur in wordt geralt afgemaakt? wat den één juist zo goed maakte was hoe de band rond rond joel en ellie werd geconstrueerd, waaronder een geweldig hoofdstuk met die kannibalen waar op't einde ellie in de armen weent van joel nadat ze uit elkaar zijn gerukt door monsters

godver fucking domme kword er week van door er gewoon over te typen

joel was legit één van de best geschreven vaderfiguren in gaming geschiedenis, ook al doet hij op't einde van den 1 een verschrikkelijke beslissing voor de mensheid zelf, wat het feitelijk nog krachtiger maakt

btw, ik zit ongeveer op't zelfde punt als prumpy (in geval van spoilers)

Old 03-07-2020, 10:59   #3836   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Gisteren Monster Hunter World + Iceborn gehaald.

Fuck me da's plezant, al is het wel wennen omdat ge na een tutorial eigenlijk in het diepe wordt gegooid

Maar ge hebt een kat als companion dus da's wel bon.
DM is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2020, 11:40   #3837   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
heb nog een serieus stuk verder kunnen spelen gisteravond, alles is legit gewoon "meer van't zelfde" als in den 1 en das dik ok. maar op één of andere manier voelt het ongelooflijk plat aan sinds hetgeen gebeurd is in mijn spoilers hierboven

Alhoewel ik het mijlenver zag aankomen hoe kunt ge anders het shockeffect uit de eerste nabootsen/overbruggen? , was het gevoel erna zowat hetzelfde. Om die reden ook efkes stilgelegd en begonnen aan een luchtig tussendoortje, Tokyo Xanadu. Zal het hierna wel eens hervatten.
Old 03-07-2020, 17:56   #3838   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
als ze op't einde van't verhaal een catharsis kunnen leveren wordt het spel misschien toch nog beter dan den 1 en misschien is het ook de bedoeling dat ge u vies en verloren voelt in't verhaal met die twist

ma qua emotionele attachment, hoe zou ge u bvb voelen moest er toch nog een vierde witcher komen en anderhalf uur in wordt geralt afgemaakt? wat den één juist zo goed maakte was hoe de band rond rond joel en ellie werd geconstrueerd, waaronder een geweldig hoofdstuk met die kannibalen waar op't einde ellie in de armen weent van joel nadat ze uit elkaar zijn gerukt door monsters

godver fucking domme kword er week van door er gewoon over te typen

joel was legit één van de best geschreven vaderfiguren in gaming geschiedenis, ook al doet hij op't einde van den 1 een verschrikkelijke beslissing voor de mensheid zelf, wat het feitelijk nog krachtiger maakt

btw, ik zit ongeveer op't zelfde punt als prumpy (in geval van spoilers)
Ik heb TLOU1 twee keer uitgespeeld, dus ik begrijp uw gevoel wel. Maar...

Het was van in het begin gezegd dat het een verhaal rond wraak zou zijn van Ellie. Nu hadden ze ons met die eerste trailers wat op het verkeerde spoor gezet, maar door heel de hetze van de geleakte shit de voorbije had ik wel al een voorgevoel. Ik ben er niet fier op, maar ik had bijna tranen in mijn ogen bij heel die scene . Omdat de acting zo goed is en omdat ik idd bijna Geralt-gehalte gehecht was aan die twee van twee playthroughs TLou. Maar dat maakt het juist zo sterk imo. Hoe graag wil je nu wel geen echte wraak nemen? Ik zit nu echt in die sfeer en drive wanneer ik het speel. Bij GoT vond iedereen het cool hoe hoofdpersonages werden afgemaakt. Omdat je het niet verwacht, maar ook omdat het heel de ervaring veel intenser maakt als je zo meeleeft met de personages. Maar in videospellekes is het blijkbaar taboe. 't is maar een fictief personage in een spelleke he, geen reden om te flippen. En daarbij ge krijgt tussendoor nog genoeg flashbacks/gameplay met Joel. Maakt het nog pijnlijker en tegelijk nog leuker om wraak te nemen. Ik vind het allesinds goed gedaan

qua gameplay is het meer van hetzelfde misschien, maar toch een grote verbetering op veel vlakken. Ik kreeg nooit een kick bij de combat van TloU 1, bij deze wel. allez ja, kick is veel gezegd. Maar ik vind het veel leutiger.
Old 03-07-2020, 18:10   #3839   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Ik heb TLOU1 twee keer uitgespeeld, dus ik begrijp uw gevoel wel. Maar...

Het was van in het begin gezegd dat het een verhaal rond wraak zou zijn van Ellie. Nu hadden ze ons met die eerste trailers wat op het verkeerde spoor gezet, maar door heel de hetze van de geleakte shit de voorbije had ik wel al een voorgevoel. Ik ben er niet fier op, maar ik had bijna tranen in mijn ogen bij heel die scene . Omdat de acting zo goed is en omdat ik idd bijna Geralt-gehalte gehecht was aan die twee van twee playthroughs TLou. Maar dat maakt het juist zo sterk imo. Hoe graag wil je nu wel geen echte wraak nemen? Ik zit nu echt in die sfeer en drive wanneer ik het speel. Bij GoT vond iedereen het cool hoe hoofdpersonages werden afgemaakt. Omdat je het niet verwacht, maar ook omdat het heel de ervaring veel intenser maakt als je zo meeleeft met de personages. Maar in videospellekes is het blijkbaar taboe. 't is maar een fictief personage in een spelleke he, geen reden om te flippen. En daarbij ge krijgt tussendoor nog genoeg flashbacks/gameplay met Joel. Maakt het nog pijnlijker en tegelijk nog leuker om wraak te nemen. Ik vind het allesinds goed gedaan

qua gameplay is het meer van hetzelfde misschien, maar toch een grote verbetering op veel vlakken. Ik kreeg nooit een kick bij de combat van TloU 1, bij deze wel. allez ja, kick is veel gezegd. Maar ik vind het veel leutiger.
characters afmaken is niet per se taboe maar 1) het moet ook goed gedaan worden en dat kan ik pas confirmeren op't einde van 't spel en 2) het is geen serie hé. in tegenstelling tot een serie waar ge meestal meerdere characters en plotlines volgt was het in den 1 zo goed als exclusief die twee. de relatie tussen die twee was de letterlijke en figuurlijke levenslijn van heel het spel en die werd nu snel, brutaal en goedkoop doorknipt

dat is op zich ook niet erg maar dan moet ge wel iets in de plaats van even groot of beter gewicht kunnen zetten. wraak alleen is niet goed genoeg want wraak als drijfveer werkt op een ander niveau dan een relatie die alles bepaalt in de meta-context: er moet dus nog iets extra komen.

enfin, da's veel gezegd, moeten ALS ze hetzelfde niveau willen halen als den één. als het echt pure wraak gaat worden krijgt het spel dan niet plots 0/10 van mij. maar dan gaat het ook nooit in de buurt van den 1 komen.

ik ga wel stoppen met lezen van spoilers want ik had wel liever nie gezien dat ik toch nog flashbacks ging krijgen met joel . is mijn schuld wel, tis nie aan andere om te achterhalen waar ik zit ma ik kheb nu al zo veel te zeggen over da spel

also en dees kan buiten spoilers want is gewoon algemeen: "het is maar x in een spelleke hé" is zo'n raar argument op een game forum. alé ja, als ik weinig of geen emotie zou kunnen dumpen in een game, zou ik ook nooit games met/voor een verhaal spelen. voor mij hebben goeie en wel geschreven en geregisseerde story games evenveel of zelfs meer (door de interactie) impact als een goede film, serie of boek.

Last edited by Ferrex; 03-07-2020 at 18:15.
Old 03-07-2020, 19:32   #3840   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
also en dees kan buiten spoilers want is gewoon algemeen: "het is maar x in een spelleke hé" is zo'n raar argument op een game forum. alé ja, als ik weinig of geen emotie zou kunnen dumpen in een game, zou ik ook nooit games met/voor een verhaal spelen. voor mij hebben goeie en wel geschreven en geregisseerde story games evenveel of zelfs meer (door de interactie) impact als een goede film, serie of boek.
Ja sorry, was eigenlijk niet echt naar u toe bedoeld. Ik had het meer over de massa's hysterische 0/10 reviews in het algemeen. Ik snap heus wel dat mensen het niet eens kunnen zijn met bepaalde artistieke keuzes. En er is niks mis met uw ongenoegen uiten, maar kunnen we ook nog een beetje relativeren en voor de rest dat spel nog objectief proberen beoordelen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules