Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 06-06-2020, 19:58   #1901   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Oeh, Martin Wallace
Old 01-07-2020, 09:56   #1902   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Unmatched: Battle of Legends Volume One en Unmatched: Robin Hood vs Big Foot. Nog niet kunnen spelen jammer genoeg.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 10:19   #1903   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik voorzie precies niets meer te kopen voor een lange tijd.
Het is totaal uit de hand aan het lopen met nieuwe releases/kickstarters en niks springt er op het eerste zicht nog uit. Same old same ol.

Als ik iets doe, is het eerder van kast verder afbouwen. Mijn high days als boardgame verzamelaar zijn imo voorbij.

(wekelijks minsten 1x gamen blijven we wel doen ofc)
Old 01-07-2020, 10:25   #1904   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik kijk nu eerder naar toppers van de voorbije jaren die ik nog niet heb. Op de planning staat robinson crusoe en nog een uitbreiding van flashpoint, samen met nieuwe uitbreidingen van arkham horror LCG. Maar ik koop niets meer tot ik mijn huidige packs van arkham horror heb kunnen spelen. Met de kleine de afgelopen 3 maand eigenlijk bijna niets meer kunnen spelen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 17:26   #1905   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Ik vind het toch moeilijk om nee te zeggen tegen het continue gigantische aanbod - zeker nu een aantal shops systematisch geregeld echte solden houden (paar jaar terug was een echte retail sale met meer dan 10% korting zeldzaam, maar door winkels zoals spelonk, outlet games en crowdfinder zie je nu toch vaker kortingen van 25+%). Ik ben op zich wel een stuk selectiever dan vroeger, maar er komt zoveel uit dat er toch altijd zaken erg interessant lijken. En boardgames kopen is bovendien zo'n beetje de mentale uitlaatklep wanneer er veel stress is op het werk.

En ook al zou de collectie op zich wel wat kleiner mogen, ik blijf het toch ook erg aangenaam vinden om als er bezoek komt voor quasi iedereen wel iets relevants op tafel te kunnen gooien (qua theme, mechanics, complexity, player count, ...). Met +- 150 base games is de collectie zeker niet klein, maar onder frequente boardgamers ook niet zo zot groot. Hier trouwens voorbije 3-4 maand ook quasi niets gespeeld (via BGA met een vast groepje wel een paar spellen uit mijn collectie online gespeeld; en ook Rallyman GT geprobeerd - en besteld wegens erg goed bevallen).

On topic: recent Gloomhaven Jaws of the Lion gepre-ordered. Originele Gloomhaven zie ik mezelf niet met enige regelmaat op tafel krijgen; hopelijk lukt deze wel. Tijdje terug dus ook Rallyman GT en daarbij King's Dilemma en The Crew besteld bij outlet games; evenals Brugge + expansion (da's intussen toegekomen, maar ligt nog op de unplayed stapel).
Old 02-07-2020, 08:50   #1906   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik zit met hetzelfde probleem: ik heb een tamelijk grote collectie die wat uitgedund moet worden. Zit ook nog met een grote stapel die ik moet verkopen, veel werk en luiheid zitten ervoor tussen dat dat nog niet is gebeurd. Dringend werk van maken

Rallyman GT is op BGA erg leuk, vandaag komt de nieuwe Kickstarter online (Rallyman Dirt) en daar gaat er vrij zeker een groepsaankoop voor worden georganiseerd. 1 issue met Rallyman is mogelijk dat het vlotter en beter speelt op BGA dan in het echt. De regel waarbij de alleen mag inhalen als uw gear hoger of gelijk is dan de gear van de tegenstander lijkt mij volgens mij veel vergeten. Maar toch, erg leuk spel dus deze komt hier wss ook binnen. Wel geen idee of het nu de GT of Dirt zal zijn, dat zal afhangen van de Kickstarter.
Old 02-07-2020, 20:04   #1907   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik heb mij de kickstarter van Uboot met interior resins en deluxe plotting tools op de kop getikt. Kijk ik wel hard naar uit, de interesse in het thema is alvast héél groot.
Nu nog wat vrienden zien te overtuigen, maar enen heeft bij de marine gezeten, dus ik heb goede hoop.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 22:46   #1908   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

das een keigoed spel om te spelen, wel doorzetten met de steile leercurce.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2020, 12:44   #1909   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Pandemic Legacy Season 1.
Om samen te spelen met mijn zoon.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2020, 07:38   #1910   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Ge gaat u goed amuseren

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 24-07-2020, 11:58   #1911   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Ben sinds kort ook wat meer bordspellen beginnen spelen. Laatst 7 Wonders Duel gekocht en dat wordt inmiddels veel gespeeld, samen met Carcassone, Ticket To Ride en Azul 1 zijn dat momenteel de meest gespeelde spellen hier thuis. Aan het overwegen om de Pantheon uitbreiding nog te kopen voor 7 Wonders Duel.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2020, 14:57   #1912   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Azul 3 is ook zeer, zeer goed. Aanrader.
Old 28-07-2020, 15:50   #1913   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Legenden van Andor Deel 2 vandaag besteld. Zal nog niet voor direct te openen zijn, maar dan heb ik het al liggen
Old 28-07-2020, 17:07   #1914   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Ben sinds kort ook wat meer bordspellen beginnen spelen. Laatst 7 Wonders Duel gekocht en dat wordt inmiddels veel gespeeld, samen met Carcassone, Ticket To Ride en Azul 1 zijn dat momenteel de meest gespeelde spellen hier thuis. Aan het overwegen om de Pantheon uitbreiding nog te kopen voor 7 Wonders Duel.
7 Wonders Duel vind ik wat te veel RNG..
Ticket To Ride en Azul spelen we hier ook wel veel, samen met Patchwork en Wingspan.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2020, 17:34   #1915   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

TTR is iets meer dan 7W:duel imo

Koop u Pantheon, dat brengt de RNG een beetje in balans.

Als instappers en verder gaande op je lijstje Metal:

Burgen von Burgundy
Hive
Santorini
Wingspan
Schotten Totten
Ticket to ride zwitserland of Nordic countries (2-3p maps)
Tiny Towns
Pandemie

Als ge gewoon veel wilt discussieren en zoeken:

Sherlock Holmes: Consulting Detective

Als het heavier en/of droger mag zijn:

Le Havre
Twilight Struggle
Star Wars: Rebellion
Terraforming Mars
Robinson Crusoe

Er vanuit gaande dat het voor 2p is, qua recente releases ben ik wel niet meer zo mee. Er is wel wat specifiek 2p uitgekomen de laatste tijd (Mandala? Watergate?).

Last edited by Turtle; 28-07-2020 at 18:42.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2020, 09:53   #1916   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

tijdens de sale van e-raptor enkele inserts gekocht. Deze werden gisteren geleverd. Spijtig genoeg was er een verkeerd verpakt. In de verpakking van die van Sword and Sorcery zat die van Robinson Crusoe. Mailtje gestuurd naar die mannen en binnen het kwartier was het opgelost. Morgen levering van hopelijk de juiste insert.

Fidoh vond het te lang

Old 29-07-2020, 21:01   #1917   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Wat gaat ge doen met die van robinson?
kar is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2020, 09:38   #1918   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

kheb hem aan mijn schoonbroer gegeven
Misschien ist straks terug ene van robinson crusoe

Fidoh vond het te lang

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules