Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 04-07-2020, 12:59   #3841   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Hysterische 0/10 reacties worden ook in de hand gewerkt door de vele verdacht weinnig objectieve 10/10 reviews hé. Is ook wel eigen aan het internet anno 2020, alles is 0/10 of 10/10.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2020, 13:31   #3842   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

mijne zelf opgelegde volledige embargo op de interwebs over tlou2 is weg en heb ook al wat oppervlakkige non spoilers conclusies/reviews gelezen op zaken zoals metacritic

in de filmwereld zou ik geneigd zijn om eerder de critics te volgen maar de uitloop van de polemiek is zo toxisch geweest dat de reviews totaal irrelevant worden

met wat ik tot nu toe heb gespeeld weiger ik te geloven dat dit een witcher 3 meesterwerk is maar net zo zeer weiger ik te geloven dat dit spel een absolute mislukking is. alleen ideologische zever tussen twee "luide minderheid kanten" kan die gigantische discrepantie verklaren, toch? ik heb ongeveer een 10 uur gespeeld en moesten ze aan mij nu een cijfer vragen gaaf ik 7,5/10, wat niet veel games nog van mij krijgen. heel goed maar geen hedendaags meesterwerk.

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2020, 10:24   #3843   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ondertussen laatste avonden nog wa meer gespeeld, 't is serieus gas aan't verliezen ze

ellie en haar vriendin (ik ben haar naam al terug vergeten) hebben totaal geen chemie. hoe ze met elkaar praten/de reacties op omgeving zijn realistisch en is 100 keer beter dan andere games -waar de conversaties meestal precies uit een slechte theaterproductie komen aangezien non cutscene dialoog op de tweede plaats komt- maar de manier waarop het is weer gegeven en geregisseerd, ik voel totaal niets voor die twee samen.

het heeft ook serieus last van die game trope waar ge plots in een omgeving komt waar meer ammo en strategisch geplaceerde cover staan, precies of ge een arena binnen wandelt. "oh boy ik vraag me af of er een shooting gedeelte er aan komt??" voor een spel dat op andere vlakken zo organisch kan zijn, vraag ik me af waarom ze dit niet hebben kunnen oplossen. het is soms echt jarring hoe hard het opvalt en hoe hard u het uit het verhaal haalt.

want ja, de gameplay is zoals den eerste heel mediocre en dient gewoon om het te differentiëren van een film, thats it. maar den één had zo'n sterk verhaal en zo'n sterke characters dat al die grote en kleine problemen niet opvielen, zelfs uren en uren in het narratief.

de betovering is er hier nu ook in't begin maar sist redelijk snel weg, waardoor ge plots beseft dat ge een middelmatig spel aan't spelen zijt. het enigste verschil met andere middelmatige games is de hoge productiewaarde.

weinig goesting om verder te spelen feitelijk. misschien paar maand laten liggen. 70 fucking euro is het alvast niet waard in mijn ogen, als je weet dat ge den superieure 1 remastered voor lijk 20 euro kunt kopen.

edit: dina.

Old 14-07-2020, 09:07   #3844   link
minion
beefcake!

minion's Avatar

Ook eens wat TLOU2 impressions posten
Zit aan Abby Seattle Day 3

all in all, behoorlijk disappointed
verhaal/personages zijn pakken minder interessant dan in den 1. Technisch en grafisch is alles prachtig, maar vind het een erg 'lege' ervaring.
Personages doen super onlogische dingen. Veel te Hollywood achtig in de zin dat tot nu toe in het verhaal al minstens 4 keer op het juiste moment een personage tevoorschijnt komt en je ass saved
Ik wil echt niet met die Abby spelen, het interesseert mij niet om hun kant te zien.
De twee factions, voor die Scars dan zijn mega cliché bad guys terwijl ik dat in de vorige nooit had, iedereen probeerde gewoon te overleven no matter what. Geen evil sektes die mensen hun ingewanden eruit snijden.
Joel die sterft was heartbreaking.
Het begint behoorlijk sterk, dat eerste level in Seattle met Ellie was zalig, maar daarna begint het allemaal toch heel same-y te worden. Tmag gerust bijna aflopen maar denk dat ik nog wel een eind te gaan heb

8 op 10 voor de moeite, maar all in all een overbodige sequel op een perfecte alleenstaande game.
minion is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2020, 17:18   #3845   link
Mr.Ei
Senior Member

Mr.Ei's Avatar

Send a message via MSN to Mr.Ei Send a message via Skype™ to Mr.Ei
Tip:

Bij bol kun je bv Farming Sim 2018 aankopen aan 9,99€ plus een paar titels die in de inruil lijst staan van gm aan 14 a 15€.

zo hebt gem rond de 48 euro bij gm
Old 19-07-2020, 17:49   #3846   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Far Cry 5 staat voor 9,5 op de store. Leutig spel. Rednecks in een cult lol
Old 20-07-2020, 10:04   #3847   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

radje add mij eens op psn plzzzz maatje

Shyheimz-

@Tyrael: ik twijfel ja, is dat echt plezant?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2020, 10:09   #3848   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

komt in orde smoutebolleke

Old 20-07-2020, 11:44   #3849   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Playstation 4 thread

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post

Tis ongeveer 9,5 euro plezant.
Old 20-07-2020, 12:16   #3850   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik vind dat echt nog wel een leutig spel eigenlijk. Maar ik had dan ook in geen jaren meer nog een FC gespeeld.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2020, 12:33   #3851   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

de 5 is een leutig spel op pc

moet van uw lotje getikt zijn om da te willen spelen op console, zeker als ge nen deftige pc hebt

want bvb dien ghost of sashimi is een enorm leutig spel ma het enigste moment da ik zou willen doorspoelen lijk in de film vroeger is als ge uwe bow moet gebruiken aka manueel aimen. imagine nu da ge constant zou moeten aimen met een ps4 controller brrrr

kan mij ook ni voorstellen da voor pc het veel duurder is op de keysites

Old 23-07-2020, 08:34   #3852   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
“kwil het weten ma wss kan niemand het mij uitleggen zonder spoilen”

“toeme eh kwil het echt weten”

“tis wss politiek e?”

“ja e?”

speelt het dan gwn eh
ben nog steeds bezig, 22 uur gameplay atm...
aan een uur per dag is dat moeilijk uit te spelen zonder ergens lukraak een spoiler tegen te komen
acku is online now   Reply With Quote
Old 23-07-2020, 13:48   #3853   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
radje add mij eens op psn plzzzz maatje

Shyheimz-

Kvind van wel. Rustig cruisen, missies doen,... 't bolt wreed goed op PS4 ook.
Old 30-07-2020, 19:01   #3854   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

btw ben erdoor, copy/paste:

TLOU2

9.5/10

Het duurde me lang, het was zwaar en vermoeiend. Ik wou talloze keren dat het eindige maar het bleef maar doorgaan em me kostbare uren slaap kosten. Het wou verdomme niet eindigen he? Kon enkel doorzetten in de hoop het eens te halen zodat ik de spoilers en meningen kon bekijken op internet.

En als dat zo lang duurt zakt de moed in uw schoenen, en verwens je de makers ervan. Net dat gevoel heb ik ook bij toneel of theater, of bij bepaalde trage films. Maar net dat is ook nodig om u mee te krijgen, niet enkel in het verhaal, maar in het gevoel. De radeloosheid, de zinloosheid. Het is donker, er is geen vreugde. Het is een wrede wereld als mensen enkel proberen te overleven.
Ratten eten ook hun eigen soort op als ze geen andere kansen meer zien. Wij zijn de ratten.

Nu snap ik wel dat velen hier aanstoot aan nemen. Er zijn geen goeie karakters hier, terwijl dat in TLOU1 wel leek te zijn. Dit verhaal leert ons dat het in TLOU1 ook al niet zo was, en dat er eigenlijk geen reden is met iemand mee te leven. Laat Joel sterven. Goed.
Denk dat het nog wat erger is daar Ellie best wel grappig, mooi en aangenaam is om mee te spelen. En dat ineens Abby al dat niet is. Weg empathie. Ook daar opnieuw, het is een les. Je leert gaandeweg Abby aanvaarden als je uw vooroordelen laat vallen. Was ik een van de weinigen die wel Ellie wou doden als Abby? Ik vond het haar recht. Ze had compassie getoond, Ellie heeft het enkel beantwoord met vreselijke gruwel.
Was waarschijnlijk ook de enige die op het einde dus Abby niet aanviel met Ellie en me liet sterven. Het spel was niet akkoord met die beslissing. Het is vreemd dat de meesten vinden dat Abby eraan moest. Was blij dat het niet zo was.

Abby haar uiterlijk op het einde. Wow.

Kunst doet pijn. Dit moet kunst zijn

De haters hebben het ofwel niet gespeeld of vonden hun eigen razernij te geweldig om de karakters ook maar een kans te willen geven onderweg. Dit is een totaalervaring die je niet snel elders gaat beleven.

Half punt eraf omdat ik teveel moest jagen op resources, waardoor ik soms oog voor de wereld verloor. Je hebt die zo hard nodig dat je alles zoekt, en na een tijdje is dat een automatisme van direhoek klikken op alles wat glinstert in elke ruimte die vrij is. Had graag wat meer urgentie gehad, een soort van tijdsdruk. Het is niet logisch dat je van rennen naar uw doel ineens intussen gaat naar lezen van elk briefje en openen van elk kastje.
Meer stress! Nog beter!
Heb er denk ik 36 uur over gedaan terwijl anderen zeggen 25 uur? Tja. Ik nam het te serieus, wou niet doodgaan via trial and error. Dat deed teveel pijn, keek altijd weg als t gebeurde. SWas ik maar niet zo spaarzaam geweest op de beste items, die zijn dan zo goed dat je ze niet wilt gebruiken tot t echt moet. En dan moest t ineens niet.

Last edited by acku; 30-07-2020 at 19:05.
Old 30-07-2020, 19:03   #3855   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

als TLOU2 9,5/10 was, is Ghost of Kawashima nen 13/10

waarmee ik bedoel da Ghost of Fukishima ne 9/10 is en TLOU2 ne 5,5/10
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2020, 19:13   #3856   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ben er vrij zeker van dat Ghost of Fukishima (hoe geweldig t ook moge zijn) de ballen niet had die da makers van TLOU2 wel hadden. Karakters erin steken die je niet kan uitstaan, u ermee laten spelen etc.
Iemand refereerde GoT en dat is t net, dat is wat GoT S1 tot S6 sterk maakte. Durven onpopulaire keuze's maken. Laat de kijker/speler wat werken en de ervaring laten inwerken. Geen popcorn.

Het was zeker niet altijd fijn. Maar ik kijk ook niet enkel fijne films bvb, ik wil iets meegemaakt hebben dat kan verrijken op termijn ook. Dit spel deed dat voor me
Old 30-07-2020, 20:17   #3857   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

acku gij hebt echt black van de troon gestoten als grootste casual opt forum
Old 30-07-2020, 20:29   #3858   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Mogelijk, heb bepaalde stukken 5 tot 10 keer moeten herproberen omdat het me niet lukte. Uiteindelijk begin je maar gewoon keihard weg te lopen tot je ergens een uitweg vindt. Jammer voor stukken die geen uitweg bljken te hebben dan wel, duurt even tot t besef komt dat vechten onvermijdelijk is.

- t stuk tegen de sniper Tommy waar er ook allemaal clickers etc komen, elke plaats waar je u recht zet was gevaarlijk
- een stuk waar en kamer vol met stalkers zit, je kan die niet horen of verrassen. Wat een stress zeg. Heb me i hoekje gezet en gewacht tot ze zelf kwamen.
- een stuk waar je vecht tegen een leger WLF met honden. Die honden zijn de hel, nergens rust
- dat vreselijk monster met die stalker erbij... heeft lang geduurd want ik zag echt geen steek. Zon zat in scherm en meer brightness kreeg ik niet. Wist niet waar ik liep
- en elk stuk waar ik zonder munitie kwam te zitten en dus t moest rooien met melee of stealth. Jezus, die spanning
- en t ersgte was een scene waar Lev en zijn zus weg kropen enb jij achter bleef met runners, clickers en shamblers. Weet niet wat eer de bedoeling van was, maar ik had niet genoeg munitie om die allemaal uit te schakelen en je kon ook niet weg, dus t enige dat ik kon proberen was blijven rondjes lopen en alles ontwijken tot er een cutscene kwam om te ontsnappen
Old 30-07-2020, 21:05   #3859   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik sluit me aan bij Acku. De haters van LastofUs2 hebben het niet in z'n geheel gespeeld.
Bij dit spel mag je geen oordeel vellen voor het uit is.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2020, 11:38   #3860   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Ik sluit me aan bij Acku. De haters van LastofUs2 hebben het niet in z'n geheel gespeeld.
Bij dit spel mag je geen oordeel vellen voor het uit is.
qua dikke kul staat dit zeer zeker in den top 5 van 2020

jezus

tuurlijk kun je een oordeel vellen voor het spel uit is.

Last edited by Ferrex; 31-07-2020 at 11:58.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules