Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 11-09-2020, 22:17   #1   link
Deff
!= Deffe

Random nieuwbouw vastgoed vraag

Het valt mij op dat in van die hippe / fancy nieuwbouwprojecten na enkele jaren vaak appartementen te koop komen in 'golven'. Het kan anekdotische data of bijgeloof zijn, maar de laatste jaren zijn er hier in de regio verschillende projecten geweest waar ergens 3-5 jaar na oplevering plots meerdere units tegelijk van te koop komen. Dat doet mij direct afvragen of er misschien iets niet ok was aan de oplevering, of dat bepaalde appartementen misschien toen niet verkocht zijn geraakt en dus maar gewoon enkele jaren verhuurt zijn. Of is het fiscaal interessant voor vastgoedbeleggers om eerst enkele jaren te verhuren en vervolgens te verkopen op een moment dat alles nog in zeer goede staat is?

Misschien een bizarre thread, maar ik vraag het mij al een tijdje af en heb letterlijk 0 connecties in het milieu, dus wie weet loopt er hier iemand rond?
Deff is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 22:32   #2   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Na twee jaar moet geen btw meer betaald worden voor de verkoop denk ik omdat het dan niet meer als nieuwbouw wordt beschouwd.
Daarnaast is nieuwbouw voor verkoop regelmatig mindere kwaliteit en kan ik mij inbeelden dat die gebreken idd naar boven komen na een aantal jaar.

Voor de rest zie ik niet meteen een reden. Mijn vriendin zit in de sector dus kan het wel nog eens navragen.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2020, 22:44   #3   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Meestal idd voor de BTW
Old 14-09-2020, 06:01   #4   link
Rufus
PimpMeister

En als je dat als eerste woonst koopt krijg je een korting op je beschrijf. Verkoop je dat binnen een bepaalde tijd moet je deze korting wel betalen.
Allee had toch zoiets opgevangen.
Old 14-09-2020, 21:57   #5   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Tot op heden niemand tegen gekomen die tevreden was van zijn aankoop in zo'n hip project met schone renders. Tenzij ze het casco kochten, maar zelfs dan.
matias is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2020, 21:46   #6   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

scheidingen?
Moer is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules