Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 12-09-2020, 07:24   #121   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Deze topic doet mij zo arm voelen

Ik ben op zoek naar een goeie occassie voor 10-12k waar we de komende 10 jaar mee kunnen doen. Vereiste: grote koffer. Ik zou graag meer doen voor het milieu maar ik kan dat niet betalen.
wat is uw opleiding? ben altijd op zoek naar mensen
Old 12-09-2020, 09:05   #122   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Ik ben op zoek naar een goeie occassie voor 10-12k waar we de komende 10 jaar mee kunnen doen. Vereiste: grote koffer. Ik zou graag meer doen voor het milieu maar ik kan dat niet betalen.
Een auto die stilstaat kan niet veel kwaad voor klimaat en milieu zulle. Je mag al wat rijden om het bonter te maken dan de bestuurder voor wie op die tien jaar twee-drie nieuwe wagens, ongeacht de aandrijving, gebouwd gaan worden.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2020, 10:40   #123   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Bij BMW misschien wel maar had een jaar of 7 geleden een Passat en daar viel dat qua prijs héél goed mee hoor. Ook adaptive cruise met rijgeleiding, ook memory zetels en spiegels en die warmde zich ook op op voorhand 's morgens. Kon dingen vanop Google maps doorsturen naar de auto om mijn GPS al in te stellen etc.
Wireless charging had hij niet maar ben niet zeker of dat geen optie was.

Kan me voorstellen dat hij blij is met die dingen in zijn auto maar de helft van wat je opsomt is vér van nieuw of revolutionair hoor.
't Is dus écht de Iphone onder de auto's.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2020, 08:12   #124   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
't Is dus écht de Iphone onder de auto's.
Zoals gezegd, in Model 3 is dat standaard vanuit 1 app. Wat je hierboven beschreven ziet, zijn dure haaks geintegreerde opties in een op dat moment ook erg dure vervuilende auto.

Whatcar slaagde er weer in in t nieuws te komen met 1 van hun geweldige artikels rond 'actueel' bereik. Nu ik met die auto rijd is het enkel nog belachelijker.
Had vorige week opgeladen op het werk en dan:

- Sint-niklaas naar dendermonde (25km)
- rondom Dendermonde centrum (10km)
- Dendermonde ternat (20km)
- Ternat diskmuide (120km)
- rondom Diksmuide (30km)
- Diksmuide - Iper (20km)
- Ieper - dendermonde (110km)

is ongeveer 340km op 1 lading in gevarieerd verkeer, met 15% batterij over en geen angsten uitgestaan.

Hun test:

8. Tesla Model 3: Officieel bereik: 560 kilometer. Praktijkbereik: 340 kilometer (40% minder)
https://www.hln.be/auto/zo-ver-komen...tijk~a76411a4/

vreeeeeemd. Want mijn. gemiddelde is 180wh/km, of met 75kw batterij: 416km. Dat is agressief gereden met optrekken en verwarming etc.
Toen ik terugreed van Ieper naar Dendermonde een 100km en voorzichtig (120km/u. cruise control, chill mode in acceleratie) dan had ik exact 150wh/km, en dus een haalbaar bereik van 500km.

Is al tweede keer dat ze zo een 'hit piece' doen op Tesla bereik. Vorige keer was het door slechts 100km te rijden en dan te projecteren wat t verbruik zou zijn. Geweldig, buiten dat het verbruik blijkbaar niet lineair is voor Tesla, subsystemen passen hun aan naargelang vermogen beschikbaar
acku is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2020, 08:46   #125   link
Dorpsidioot
Senior Member

Dorpsidioot's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Zoals gezegd, in Model 3 is dat standaard vanuit 1 app. Wat je hierboven beschreven ziet, zijn dure haaks geintegreerde opties in een op dat moment ook erg dure vervuilende auto.

Whatcar slaagde er weer in in t nieuws te komen met 1 van hun geweldige artikels rond 'actueel' bereik. Nu ik met die auto rijd is het enkel nog belachelijker.
Had vorige week opgeladen op het werk en dan:

- Sint-niklaas naar dendermonde (25km)
- rondom Dendermonde centrum (10km)
- Dendermonde ternat (20km)
- Ternat diskmuide (120km)
- rondom Diksmuide (30km)
- Diksmuide - Iper (20km)
- Ieper - dendermonde (110km)

is ongeveer 340km op 1 lading in gevarieerd verkeer, met 15% batterij over en geen angsten uitgestaan.

Hun test:

8. Tesla Model 3: Officieel bereik: 560 kilometer. Praktijkbereik: 340 kilometer (40% minder)

vreeeeeemd. Want mijn. gemiddelde is 180wh/km, of met 75kw batterij: 416km. Dat is agressief gereden met optrekken en verwarming etc.
Toen ik terugreed van Ieper naar Dendermonde een 100km en voorzichtig (120km/u. cruise control, chill mode in acceleratie) dan had ik exact 150wh/km, en dus een haalbaar bereik van 500km.

Is al tweede keer dat ze zo een 'hit piece' doen op Tesla bereik. Vorige keer was het door slechts 100km te rijden en dan te projecteren wat t verbruik zou zijn. Geweldig, buiten dat het verbruik blijkbaar niet lineair is voor Tesla, subsystemen passen hun aan naargelang vermogen beschikbaar
Als het koud is, mag je een hit van 20-30% verwachten op je range hoor...
Maar ja, hoge bomen vangen veel wind. En bereik is een eitje met supercharger netwerk, dat er altijd is en altijd goed beschikbaar is. Wat van vele andere netwerken echt niet gezegd kan worden. Dat is de grootste USP van Tesla: het super charger netwerk. Is ook de reden waarom ik voor Tesla gekozen heb.
Dorpsidioot is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2020, 08:59   #126   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Als je in NA woont ga ik direct met je akkoord. Waar de markt ook volledig anders is, daar reizen ze ook bijna altijd met binnenlandse vluchten om van de ene kant van het land naar de andere kant te gaan.

Minder en minder mensen staan daar te popelen om met hun auto door 3-4 staten te rijden. Dus de auto's worden daar meer en meer gebruikt voor korte ritjes en kleine afstanden (lees: 400-500km is een kleine afstand daar). Ook hebben ze daar een veel breder super charger netwerk dan hier in EU ooit zal staan, minder regels en minder regulaties maken dat Tesla daar vrijer spel heeft. Ze kunnen zelfs grond opkopen om een charger te zetten.

Nu in EU is het niet zo eenvoudig en de Model 3 die ik had getest was toch een klein beetje een rammelkar hoor. Misschien te maken omdat het een test model was, maar over wat ruwere wegen en het begon toch goed lawaai te maken.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2020, 09:12   #127   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Het gevoel met de weg is groter door zijn gewicht, en harde bandenspanning (staat op 3, terwijl mijn vorioge autos ergens tussen 2.1 en 2.5 varieerden). Dus ja, bulten voel je inderdaad.
Als er iets rammelt is t vaak iets dwaas zoals een kabel in de frunk/trunk etc. Je hoort alles beter. Dacht dat in t begin ook maar is nu weg nu ik alles wat opgeruimd heb. Het ding aan de auto is dat ie echt wel minder onderdelen heeft en dus ook minder kans heeft op gerammel. Wat erin zit zit ook goed ingewerkt.
Nu ja, het blijft Tesla en productiehel, dus zou niet verwachten dat het allemaal zo goed zit als bij een duurdere klassewagen. Dat blijft t nadeel voor mij, de auto vertrouwen na al dat nieuws erover
Old 14-09-2020, 10:10   #128   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

De rammel kwam van iets dieper dan de koffer, volgens mij gewoon de lagers aan de banden versleten.
Het is een test wagen voor iets natuurlijk, niet iedereen gaat daar even proper mee rijden. Als je ze vergelijkt met de 3 premiums zijn ze van binnen niet echt het van het, maar ik denk dat je zo een wagen vooral koopt voor de techniek en het elektrisch rijden.

Nu dat de grotere merken wakker schieten, zal het in de toekomst wel beteren.
Old 14-09-2020, 10:48   #129   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Zo'n E-tron is in ieder geval erg de moeite. Eens je dat premium-gevoel gewend bent is het moeilijk om terug te gaan vind ik.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2020, 10:54   #130   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

then again...
https://www.caranddriver.com/news/a2...-ram-1500/2019

Audi e-tron Is Heavier Than Our Long-Term 2019 Ram 1500 Pickup
The electric Audi weighs almost 6000 pounds, which could explain why the e-tron only has 190 miles of range.

Het maintainen van die status quo in design/materiaal zorgt wel voor minder goeie EV's int geheel
Old 14-09-2020, 11:00   #131   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ja bereik trekt op niet veel in dat ding, nog geen 300 km heb ik gehoord in de garage.

Maar de quality feel van dat segment is echt wel top. Lexus probeerde dat al jaren te halen.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2020, 18:14   #132   link
Deff
!= Deffe

Quote:
Hun test:

180? Ik heb oneindig bereik tegenwoordig

Is inderdaad redelijk schaamtelijke test wel. Dat cijfer bekom je enkel indien er iets scheelt met de testwagen of de test zelf. Mijn gerapporteerde verbruik zit ergens tussen 160 - 180. En dat is inderdaad zonder er op te letten, dus zelfs op de meest pessimistische schattingen kom ik over de 400km. In de winter zal het waarschijnlijk eerder 300-350 zijn, is ook de voornaamste reden waarom ik voor de LR heb gekozen.

Heb de laatste dagen wel al 2 kemels van adaptive cruise control gehad. Vooral op kleinere steenweg waar niet altijd een middellijn is durft het systeem nogal vreemd doen indien ik niemand aan het volgen ben.

@Guru, Supercharger netwerk in België en Europa is toch ook al zeer bruikbaar hoor. Nog niet waar het staat in Noord Amerika (vooral idd omwille van legale beslommeringen), maar je kan echt al ver reizen zonder veel zorgen tegenwoordig.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2020, 07:56   #133   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Tesla range testen is een beetje zoals aan Linux mensen vragen welke distro het beste is.
Old 15-09-2020, 10:40   #134   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post

Heb de laatste dagen wel al 2 kemels van adaptive cruise control gehad. Vooral op kleinere steenweg waar niet altijd een middellijn is durft het systeem nogal vreemd doen indien ik niemand aan het volgen ben.
bedoel je auto-steer? Want dat durf ik niet meer gebruiken op gewone 'steenwegen' , denk niet dat die doorhad dat er een eilandje in t midden van de weg gelegd was om verkeer wat af te remmen (weg gaat dan ineens even rechts en dan direct terug links). De auto voor mij week mooi uit maar de mijne leek rechtdoor te gaan dus heb hem overgenomen. Onzeker of ie t zou zien op tijd, wie durft t proberen he. Is een erg laag eilandje, veeleer een borduur.
Old 16-09-2020, 08:24   #135   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
then again...
https://www.caranddriver.com/news/a2...-ram-1500/2019

Audi e-tron Is Heavier Than Our Long-Term 2019 Ram 1500 Pickup
The electric Audi weighs almost 6000 pounds, which could explain why the e-tron only has 190 miles of range.

Het maintainen van die status quo in design/materiaal zorgt wel voor minder goeie EV's int geheel
6000 pond? da's bijna 3 ton, het rijbewijs B laat enkel toe om een aanhangwagen te trekken met een maximaal toegelaten massa (M.T.M.) van minder dan 750 kg. De totale M.T.M. auto + M.T.M. aanhangwagen mag niet hoger zijn dan 3,5 ton.
Old 16-09-2020, 08:35   #136   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

We hebben hier iemand van de wegpolitie
Old 16-09-2020, 08:54   #137   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
6000 pond? da's bijna 3 ton, het rijbewijs B laat enkel toe om een aanhangwagen te trekken met een maximaal toegelaten massa (M.T.M.) van minder dan 750 kg. De totale M.T.M. auto + M.T.M. aanhangwagen mag niet hoger zijn dan 3,5 ton.
De e-tron + remorque van 750kg zit onder de 3.5T. Die Duitsers zijn geen idioten
Blade is online now   Reply With Quote
Old 16-09-2020, 10:54   #138   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Die Duitsers zijn geen idioten
VW slaagt er de laatste tijd toch vaak in zich idioot te gedragen (diesel gate, de software issues bij de ID.3)
Horla is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2020, 10:56   #139   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Clipper is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2020, 17:33   #140   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

vroeg mijn vriendin mij te komen ophalen, en zag in de Tesla app realtime waar ze was en hoe snel ze reed.
Dat maakt me blij

edited

Last edited by acku; 18-09-2020 at 18:29.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules