Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 30-06-2008, 01:50   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Forgetting Sarah Marshall'

Peter Bretter (Jason Segel) heeft een relatie met de knappe actrice Sarah Marshall (Kristen Bell). Maar op een dag wordt Peter gedumpt. Hij is er het hart van in en raakt maar niet over Sarah heen. Om zijn gedachten te verzetten neemt hij op aanraden van zijn stiefbroer een vakantie op Hawaii. Maar bij aankomst blijkt dat Sarah in hetzelfde hotel logeert, samen met haar vriend en rockster Aldous Snow (Russell Brand).

'Forgetting Sarah Marshall', de nieuwste komedie uit de fabriek van Judd Apatow, is het geinige relaas van een sympathieke kerel die een vrouw date die veel succesvoller en knapper is dan hem en op een dag tot de pijnlijke vaststelling komt gedumpt te zijn voor een beroemde zanger. Wat doet een mens in zo'n geval? Een vakantie nemen op een paradijselijk eiland en het op een drinken zetten natuurlijk! Het is het uitgangspunt voor twee uur leuke romantische komedie. Het script, geschreven door hoofdrolspeler Jason Segel, had hier en daar nog wel wat bijgeschaafd mogen worden maar de afzonderlijke scènes zijn best grappig. Die scènes gaan helaas niet altijd even vloeiend in elkaar over. Ik had soms het gevoel naar een opeenvolging sketches aan het kijken te zijn. Gelukkig was het een geslaagde sketchshow en heb ik er mij verder niet teveel vragen bij gesteld, maar tijdens het eerste half uur was het wel duidelijk dat Segel een verleden heeft in de sitcom.

Het mooie aan een Apatow-productie is dat de hoofdpersonages altijd figuren zijn waarmee het makkelijk sympathiseren is. Peter Bretter weet dat de vrouw waarmee hij de lakens deelt in normale omstandigheden nooit naar hem zou omkijken en is dan ook begrijpelijk een hoopje ellende wanneer ze hem op een dag verlaat voor botergeile rockster Aldous Snow (een grappige Russell Brand). Op Hawaii doet het personeel van het hotel er alles aan om Peter zijn verdiet te laten vergeten. De receptioniste Rachel (Mila Kunis is heet) neemt Peter op sleeptouw terwijl deze zijn ex en haar vriend probeert te ontlopen. Typisch voer voor een romantische situatiekomedie. Zoals steeds zijn de grappen in deze Apatowfilm aan de aangebrande kant. Dat neemt niet weg dat ze vaak bijzonder geestig zijn en dat de personages ze met veel smaak en gevoel voor humor brengen.

'Forgetting Sarah Marshall' is absoluut een van de leukere romantische komedies van de laatste tijd. Het klikt tussen Jason Segel en Mila Kunis op het scherm, er zitten enkele totaal foute songs en hilarische momenten in de prent en eigenlijk zat ik voortdurend te duimen dat het allemaal goed zou komen voor goedzak Peter. De ongedwongen vertolkingen, licht ranzige humor en geestige one-liners maken er een feest van voor zij die op tijd en stond eens graag een komedie zien die qua niveau op het eerste gezicht stupide lijkt, doch onder deze façade een slimme en oprechte portie humor herbergt. Voor al zij die ooit gedumpt zijn en moeite hadden om over hun relatie heen te gaan, hebben geweend als een klein meisje bij het denken aan hun ex of gewoon eens goed willen lachen: 'Forgetting Sarah Marshall' bedient U op uw wenken.

2.5 sterren op 4

Trailer

Maniac is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2008, 20:07   #2   link
micksque
World of Warcraft nerd.

micksque's Avatar

Vond het een slechte film, om eerlijk te zijn. Wel uitgekeken omdat Kristen Bell en Mila Kunis fucking lekker zijn.
micksque is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2008, 20:54   #3   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

warning: blote piemels
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2008, 21:02   #4   link
asqwanka
Senior Member

asqwanka's Avatar

Oprecht van genoten.
asqwanka is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2008, 22:54   #5   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Genietbaar maar zondag Superbad gezien en die vond ik een stuk beter. Ik moet dringend nog eens iets dat geen komedie is bekijken
Old 05-07-2008, 16:37   #6   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Ook gezien en ik vond hem heel goed. Toch wel een paar keer luidop mee gelachen, daar slagen weinig films in.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules