Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 14-07-2008, 23:56   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Wanted'

Wesley Gibson (James McAvoy) leidt een klotebestaan. Zijn vriendin bedriegt hem met een collega, op zijn werk wordt hij voortdurend geterroriseerd door zijn onuitstaanbare chef en bovendien heeft Wesley last van hevige angstaanvallen. Zijn leven neemt echter een onverwachte wending wanneer hij benaderd wordt door het Broederschap, een eeuwenoude vereniging van moordenaars. Ze leren Wesley alle knepen van het vak en dat is nodig want Cross (Thomas Kretschmann), een ex-lid, heeft het op het Broederschap en Wesley gemunt.

De in Rusland immens succesvolle regisseur Timur Bekmambetov veroverde met 'Nightwatch' en 'Daywatch' een enkeltje Hollywood. Zijn eerste grote Amerikaanse exploot is, kan het ook aan anders, een volbloed actiefilm tjokvol speciale effecten. En die effecten mogen absoluut gezien worden. Waar ik bij het zien van de trailer nog mijn twijfels had over het doel van de digitale toeters en bellen deed de uiteindelijke versie van 'Wanted' mijn scepticisme verdwijnen als sneeuw voor de zon. 'Wanted' is een echte film voor hen die houden van oogverblindend snoepgoed en de laatste technieken op het gebied van trucage. Bekmambetov vuurt de ene na de andere spetterende actiescène op de kijker af en blaast je bij momenten echt weg.

De manier waarop Bekmambetov zijn effecten gebruikt om reliëf te creëren gaven me doorlopend het gevoel dat 'Wanted' bijzonder vet had geweest was de film in 3D opgenomen. Het gebruik van extra diepte had de actiescènes nog meer impact kunnen geven. De actie mag dus zeker gezien worden. Over de plot ben ik een stuk minder enthousiast. 'Wanted' serveert toch vooral opgewarmde oude soep waarbij de clichés niet geschuwd worden. De plot bevat gaten die groot genoeg zijn om het atomium in te laten verdwijnen en het verhaal is zo onnozel en ongeloofwaardig dat je moeilijk kan verdedigen dat het de plot zelf is die de zaken interessant houdt. Daarvoor zijn de plotwendingen veel te voorspelbaar en banaal.

De dialogen zijn wel nog oké. Daarnaast laat James McAvoy zien dat hij na 'The last king of Scotland' helemaal klaar is om de volgende nieuwe Hollywoodster te worden. Morgan Freeman en Angelina Jolie dragen veel minder bij aan 'Wanted' doordat hun rollen zich beperken tot nauwelijks meer dan die van oude meester en sexy sidekick. Spijtig dat vooral Freemans talent verspild wordt aan een rol die zo weinig om het lijf heeft. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat het publiek van 'Wanted' niet voor de rake existentiële beschouwingen, genuanceerde vertolkingen of diepzinnige opmerkingen komt. Vette actie, dat dan weer wel. En wat dat betreft heeft 'Wanted' best wel wat te bieden.

2.5 sterren op 4

Trailer

Last edited by Maniac; 22-07-2008 at 21:09.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2008, 11:27   #2   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

morgen ga ik kijken, kijk er alvast naar uit zal een echt cinema filmpje worden denk ik...
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2008, 10:45   #3   link
Rufus
PimpMeister

ik ga die morgen kijken ben benieuwd
Old 16-07-2008, 11:58   #4   link
Mercules
Banned

Anders spreken we af met een paar Shrimpers aan de Decascoop te Gent. Voorstelling van 20:00. Zo volgende week ergens? Anyone?
Mercules is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2008, 13:54   #5   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Mercules View Post
Anders spreken we af met een paar Shrimpers aan de Decascoop te Gent. Voorstelling van 20:00. Zo volgende week ergens? Anyone?
Sorry ik heb irl vrienden

No offence
Old 16-07-2008, 14:07   #6   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Ziet er een entertainend filmke uit, vanavond nog eens een cinemake doen dus.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2008, 14:51   #7   link
Mercules
Banned

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Sorry ik heb irl vrienden

No offence
Door zo een meet kunnen ook shrimpers irl vrienden worden
Old 16-07-2008, 23:54   #8   link
.fanny
Banned

niet met jou merc.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2008, 00:03   #9   link
Mercules
Banned

Absoluut druiloor.
Old 17-07-2008, 00:24   #10   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

juist gezien , vondet miner dan verwacht, op momenten té fel overdreven , echt...
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2008, 13:20   #11   link
Cali
God

Cali's Avatar

Paar dagen geleden gezien. Vond hem overroepen. 't Was precies een modern afkooksel van star wars.
Old 19-07-2008, 12:16   #12   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

was nice, kickass actie en no brainer qua verhaal. WIN dus

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2008, 14:58   #13   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik heb hem woensdag gezien. Actie was uiteraard redelijk enorm kickass, McAvoy is wel een geestig acteur, maar dat verhaal was toch wel om van te walgen. 't Was zelfs zo erg dat het mij opviel en tegenstak, terwijl ik meestal gewoon niet let op het verhaal bij zo'n films.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2008, 18:38   #14   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

1,5 sterren op 4

Ik vond em slecht.

Saai verhaal, voorspelbaar, onrealistisch.

Onrealistisch in de zin van: Als die trein in een ravijn viel en afremde op de klif hadden ze alle 3 dood moeten zijn, kogels kun je niet afbuigen, en ratten verspreiden zich niet zo snel

Last edited by Freddie Wasbak; 20-07-2008 at 19:13.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2008, 15:00   #15   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

stripboek vs realiteit...

je gaat toch niet naar een stripboek voor de realistische zaken

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2008, 16:21   #16   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Lol, er waren dus echt nog mensen die dachten dat de film realistisch ging zijn na het zijn van de trailer?

Verhaal is een excuus om onmogelijke dingen te doen, voor de rest één grote brok adrenaline. Zeer degelijk actiefilmke dus.

3/5
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2008, 17:44   #17   link
IceScream
Analist - therapist

IceScream's Avatar

Ik vond het net allemaal zeer leuk om te zien. Weetwel, een moordenaarsgilde van WEVERS. Wat had je verwacht, dat het realistisch ging zijn?

Alle stunts waren er ZO over dat het wel leuk was.
Old 22-07-2008, 09:28   #18   link
Rufus
PimpMeister

@maniac.
Denk dat er een foutje staat. Hij heeft niet last van hoofdpijn maar van angstaanvallen als ik me niet vergis.
Die gast zegt dat ook als hij voor het eerste die mannen ontmoet. Those are not panic attacks but your hart pounding 400 strikes a minute of zoiets
Old 22-07-2008, 21:09   #19   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Inderdaad, heb het aangepast.
Maniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules