Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 22-07-2009, 12:08   #61   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Wat dan compleet absurd is, is dat er heel wat mensen hier beweren absoluut geen geduld te hebben om langer dan een uur op een puzzel te zoeken en dat er tegelijk miljoenen mensen MMORPG's spelen waarin men uren en uren, maanden en maanden, dezelfde dungeons telkens maar opnieuw speelt voor een fictief item, soms uren aan een stuk op dezelfde vijanden klopt en wacht tot ze respawnen, enz.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2009, 12:18   #62   link
jefpet
Sir-Tech Worshipper

jefpet's Avatar

Laat duidelijk zijn dat ik even weinig geduld heb in andere games, zoals RPGs, hoor.
Dat is een van de redenen waarom ik random encounters en jPRGs ht. Blerk. En MMO's.

Vroeger had ik (veel) meer tijd, school, bij ouders wonen. Da's het enige wat er veranderd is, mijn geduld op zich voor adventure games was in die tijd exact hetzelfde hoor, daarom dat ik zo bijna geen enkel spel uitgespeeld heb. Behalve Broken Sword, maar daar heb ik geloof ik 1x naar een FAQ gegrepen (Ohnee op de brandstapel met me!). Ik begreep als klein manneke nooit veel van de jokers in Gobliins (Engels, plus specifieke items) dus dat hielp niet echt, en later had ik er zowieso te weinig geduld voor.

Wat niet wil zeggen dat er geen markt voor is, ik koop maar al te graag zulke games. Het houdt een mens bezig en ik voel niet de frustratie van bijvoorbeeld een jRPG of een race game (kan ik ook geen botten van), het is relax, vereist heel wat denk- en puzzelwerk, meestal zijn de backgrounds nog hand-drawn, zalige sfeer, prachtig voice acting werk (of niet maar wel coole sound effects), ... - Redenen genoeg om "in" het spel gezogen te worden. En meer heb ik niet nodig. Als het niet klikt, smijt ik het aan de kant en wordt het zo goed als nooit meer bekeken. En dat heeft niets met mijn geduld te maken.
Zoals ik in de vorige pagina's zei heb ik Gobliiins 4 gekocht, dus
Old 23-07-2009, 19:39   #63   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Zit vast op het schip; weet niet hoe ik de anderen actief krijg...
Kan er iemand een hl subtiel tipje geven aub?
PearlChoco is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2009, 19:47   #64   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2009, 20:16   #65   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Dacht ik al wel, maar hij heeft er (nog) geen zin in..
Old 23-07-2009, 20:29   #66   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ben je er dan wel klaar voor? Je hebt het al eens eerder gedaan.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2009, 20:36   #67   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Jaja I know, maar..

als ik de pot op mijn hoofd wil zetten, steekt hij automatisch de lont aan, het kanon gaat af, maar hij zegt iets in de trend van "don't want to shoot myself in the ocean"..
Dus ik denk dat ik eerst op een of andere manier land in zicht moet krijgen, maar moet ik daarvoor mijn crew niet actief krijgen?

PS. Nu ook de King's Quest en Space Quest series zopas verschenen op Steam!

Last edited by PearlChoco; 23-07-2009 at 20:40.
Old 23-07-2009, 20:44   #68   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Je moet er ook op tijd inkruipen h

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2009, 20:57   #69   link
Alonzo
Caught in limbo

Alonzo's Avatar

Quote:
Originally Posted by PearlChoco View Post
Jaja I know, maar..

als ik de pot op mijn hoofd wil zetten, steekt hij automatisch de lont aan, het kanon gaat af, maar hij zegt iets in de trend van "don't want to shoot myself in the ocean"..
Dus ik denk dat ik eerst op een of andere manier land in zicht moet krijgen, maar moet ik daarvoor mijn crew niet actief krijgen?

Hint: op een lege maag weggeschoten worden is ook maar niks
Alonzo is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2009, 23:11   #70   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

RPG's dood, wuuuuut?

Mass Effect, Fallout 3, Oblivian, etc...

En binnenkort komt de nieuwe Diablo uit!

Old 24-07-2009, 00:35   #71   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Binnenkort ... Eind volgend jaar ofzo.

Nu, net gezien dat Space Quest en King's Quest collections op Steam staan, op dit moment voor 7,99 (normaal 9,99). 't Is maar dat ge't weet.

Mod: pearlchoco had het al gezegd blijkbaar.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2009, 08:21   #72   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alonzo View Post
Hint: op een lege maag weggeschoten worden is ook maar niks
Ah dat was het probleem!
Old 24-07-2009, 08:28   #73   link
jefpet
Sir-Tech Worshipper

jefpet's Avatar

Meester, Piephol pest mij
Ik vind Monkey Island zelf nogal moeilijk trouwens (na het schip), ik heb niet direct een idee wat ik moet doen en er zijn een hoop nieuwe locaties tegelijk bijgekomen.

Die collections op Steam zien er wel OK uit maar ik koop het toch liever via GOG.
Zeker na het lezen van enkele anti-Steam threads op hun forums, heh, nazi's!
De kans is ook weer groot dat ge geen enkel spel met ScummVM kunt spelen, zoals alle LucasArts games.

Edit: enkel 1-7 met DOSBox
http://forums.steampowered.com/forum...d.php?t=924105

Quote:
These are the 2006 collections released by VU on steam. They are flawed in the same ways as the collections, i.e. missing games, missing files, and just the 16 bit Windows only version of KQ7, which means that anyone with 64 bit windows is SOL. It uses a very old version of DOSBox that cannot be upgraded without breaking the launcher. Steam had contacted Qbix about the release, but they insisted that DOSBox could not be upgraded to a more recent version. The dosbox.conf file is hard coded into the launcher and is incompatible with modern versions of DOSBox. I do not know how Steam has modified them to suit their purposes and thus do not know if my 2006 collection patches will work with them or not.
Bah Vivendi heeft niet eens iets te maken met die releases, zo kan ik ook geld verdienen...

Last edited by jefpet; 24-07-2009 at 08:39.
jefpet is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2009, 10:19   #74   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

De manier waarop ge op dat eiland dat schip moet innemen, is toch maar vergezocht en zou ik nooit hebben gevonden zonder faq. Just sayin'.

Amuseer u er allemaal maar mee. 't Is niks voor mij, vrees ik.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2009, 10:23   #75   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Waarom beginnen mensen zonder geduld en zonder de moed wat uurtjes te puzzelen aan adventures?
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2009, 13:03   #76   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

That again .
Robin is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2009, 13:32   #77   link
jefpet
Sir-Tech Worshipper

jefpet's Avatar

Ma Takje toch, gij komt ook altijd met hetzelfde af
Misschien beginnen mensen aan MI:SE als niet adventure fan omdat

1) Er zoveel gype rond gemaakt wordt hier en elders
2) Ze het genre een kans willen geven omdat anderen er vol lof van zijn
3) Ze eens iets nieuws willen proberen
...

Om diezelfde reden speel ik ook af en toe eens een shooter?
Ik kan er geen ballen van maar 't is tof. Ik ben ook geen adventure gamer pur sang. Moet dat?
Old 25-07-2009, 20:13   #78   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Ben bezig met de laatste trial op Melee island voor de moment (treasure hunting). Heb daarnet een kaart gekocht van die kerel met zijn papegaai, maar kwas even niet aan het opletten, en nu weet ik niet meer of die kaart iets te maken had met Monkey Island, of ik die nodig heb voor die trial op Melee island? 't is die map met die danspasjes op
Old 25-07-2009, 20:29   #79   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin View Post
Ben bezig met de laatste trial op Melee island voor de moment (treasure hunting). Heb daarnet een kaart gekocht van die kerel met zijn papegaai, maar kwas even niet aan het opletten, en nu weet ik niet meer of die kaart iets te maken had met Monkey Island, of ik die nodig heb voor die trial op Melee island? 't is die map met die danspasjes op
Is niet voor Monkey Island..
Old 26-07-2009, 00:09   #80   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Hm, zit nog vast met die kaart.

Waarvoor ik al dacht dat hij diende: bosdoolhof, maar dan snap ik niet echt hoe met 'back' te beginnen. M'n broer zei me dat ik ergens in het midden van het bos moet beginnen, juist?
Anders kan ik me enkel inbeelden dat ik hem voor die safe bij shopkeep zou moeten gebruiken?

nvm, heb hem

Last edited by Robin; 26-07-2009 at 00:16.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules