Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Closed Thread

Thread Tools
Old 03-12-2009, 16:32   #221   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
alegis, sentinel, funeo, turtle
Vrij zeker dat dit de spies+sniper zijn.
Niet dat deze post nog veel gaat uitmaken, voor vandaag, of morgen.
Old 03-12-2009, 16:43   #222   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Van minst verdacht naar meest verdacht voor mij, momenteel (zonder alles nog eens deftig te hebben nagelezen):

Deev - Guns -- Alegis - Funeo -- Turtle -- Sentinel - Fidoh.

Ik gok op Sentinel voor de sniper.

Last edited by deevī; 03-12-2009 at 16:47.
deevī is offline  
Old 04-12-2009, 00:51   #223   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

fidoh - 1 (deev')
funeo - 1 (divineone)
divineone - 6 (guns, alegis, sentinel, funeo, turtle, fidoh)

DivineOne krijgt van zijn teamgenoten een enkeltje naar't paradijs! Daar gaat hij! Zijn helmpje landt even later en tolt nog wat rond want DivineOne was een Soldier! Oeps. Misschien had hij toch iets teveel vijanden om een Spy te zijn?

Volgende dag begint morgen. Sniper, Spies, Medic, PM mij.
Kittens is offline  
Old 04-12-2009, 16:37   #224   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Shrimp Fortress 2 - Vierde Aanval

Deze keer raakt er als bij wonder niemand gewond! Vreemd. Zijn de Spies een koffietje gaan drinken? De weerstand van RED is wel nog steeds te groot, en BLU keert terug naar de sporen. Volgende trein arriveert zondagavond 23u.

Doen nog mee:
Guns
Turtle
deev'
FuNeo
Alegis
Sentinel
Fidoh

Classes:
Spy x3
Sniper
Medic
Heavy
Soldier
Kittens is offline  
Old 04-12-2009, 16:49   #225   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

3:1:3

Godverdomme DivOne. Gedraag je anders nog wat verdachter.

Ik ga even doorwerken aan groepswerken vandaag/vanavond. Turtle was mij hoofdverdachte voor DivineOne aan zijn reeks schitterende posts begon en is volgens mij wel de sniper ipv spy.

[stem Turtle]

Niet dat het uitmaakt behalve voor "eervolle" tweede plaats. Volgens mij hebben de spies de medic aangevallen die zichzelf heeft geubered, als hij de eerste aanval zichzelf heeft geubered (hoogswaarschijnlijk) is dit het geloofwaardigste. Morgen zitten we dan aan 1:1:3. Compleet toast.

We hebben de keuze tussen de sniper of de spy te lynchen als we zelfs weten wie wat is. Dan is het morgen 1:1:2 of 1:0:3
In het eergste geval sniper win in het tweede geval spy win.
Turtle is volgens mij de sniper omdat zijn posts meer solo-ondoordacht lijken. Sterf.

Last edited by Alex; 04-12-2009 at 16:53.
Alex is offline  
Old 04-12-2009, 16:58   #226   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

[stem Turtle]

Ik volg Alegis (voorlopig). Ik dacht eerst terug voor Fidoh te gaan, waar ik ook zeker (99%) van ben dat ie spy of sniper is, maar nu is het niet de moment om de blauwe stemmen te gaan verdelen.
Morgen ook zowat heel de dag weg, vandaag nog wel wat tijd om verder te checken.

Last edited by deevī; 04-12-2009 at 17:01.
deevī is offline  
Old 04-12-2009, 17:07   #227   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

't Is da'k bij mijn vroegere gedacht blijf.

[Stem Turtle]
Fidoh is offline  
Old 04-12-2009, 17:12   #228   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Hm. Fuck dees.

Ik krijg opeens het vieze gevoel dat zowel Alegis en Fidoh spies zijn en hopen de sniper (mogelijk/ allicht Turtle) er uit te kegelen.

Daar ga ik ze dan toch niet mee helpen en ik 'keer terug' naar:

[Stem Fidoh (niet Turtle)]

Blauw, join mij hier!

Net nog eens de 'Derde aanval' herlezen, ik ga er nog opzitten ook. Vuile acteurs.

In die veronderstelling zou dan Sentinel de 3e spy zijn. Sentinel als Turtle zijn alvast niet beiden spies, daarvoor klopten er een aantal zaken niet. Een spy - sniper relatie zou wel kloppen lijkt me.

Edit: de 'Tweede aanval' ook snel herlezen. Mijn vermoedens worden nog meer bevestigd. Quasi zeker dat Fidoh, Sentinel en Alegis spies zijn.

Zo maken ze elkaar in 'recaps' nooit echt verdacht. Geven ze elkaar af en toe steken, maar zijn deze ofwel erg licht (zever ivm 3e persoon praten) of ontkrachten ze die later (Fidoh die zijn stem op Alegis ongedaan maakt).

Sjeus, gun die fucks geen totale vernietiging van Blue Nice played tho :@

Last edited by deevī; 04-12-2009 at 17:22.
deevī is offline  
Old 04-12-2009, 17:22   #229   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Uh, wat? Jij beweert de soldier te zijn?
Alex is offline  
Old 04-12-2009, 17:42   #230   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik dacht dat het de moeite niet meer was, maar nu de spies eindelijk eens wat pech hebben blijft er misschien nog een waterkansje over... Ik ga niet te snel stemmen, en ga eens grondig het stemgedrag van iedereen analyseren. Misschien ben ik daar wat meer mee dan gewoon zien wie zich verdacht gedraagt.

In ieder geval, voor zij die het nu nog niet doorhebben: het mag dan al nog steeds niet 100% duidelijk zijn hoe je een goede soldier(/heavy) speelt, hier is een mooi voorbeeld van hoe je hem níet speelt:

1: Zeg gedurende heel het spel amper iets relevant, of zeg gewoon domme ondoordachte dingen.
2: Verdedig u amper als ge dan logischerwijs verdacht wordt
3: Plaats een dikke vette I-told-you-so wanneer ge dan gelyncht wordt door uw eigen team.

Willen we dat afspreken?
Guns is offline  
Old 04-12-2009, 20:29   #231   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

De kans dat we nog winnen is zo goed als onbestaande, lijkt me. Ik was begonnen met posts te analyseren om votes en verdachtmakingen te bekijken, en het werd mij duidelijk dat het zo goed als zeker is dat de spies weten wie de medic is. Aangenomen dat de spies afgelopen nacht een geuberde medic hebben aangevallen en deze nacht weer de medic aanvallen, verliezen we dus. Zelfs in andere scenario's is winnen extreem onwaarschijnlijk.

Ik heb dus niet al te veel zin meer om moeite te doen. Voor mijn part mag het volgende spel beginnen. En Kittens (of gelijk wie het volgende spel host), ik weet dat de opdeling in teams random gebeurt, maar als je nog eens zo'n opdeling ziet zoals in dit spel, ik denk niet dat iemand het u zou kwalijk nemen als ge eens op "reroll" duwt voor de hele boel...
Guns is offline  
Old 04-12-2009, 20:43   #232   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Ma lol.
Ik dacht sinds het begin al het geroep te negeren en puur op stemgedrag af te gaan (zie mijn spreadsheet), zoals nog anderen ging ik dus mee met onze suicidestemmen.

IMBA RECAP
Bold = blue,
//irrelevant

Eerste ronde:
//alegis - 1 (fraeco)
fidoh - 1 (alegis)
centurio - 3 (styn, turtle, guns) -> max 1 red
//turtle - 2 (centurio, funeo) -> geen red
//fraeco - 2 (divineone, leeuwke) -> geen red
sentinel - 1 (fidoh)
guns - 1 (sentinel)
funeo - 1 (deev)

Dikke luck van de spies dat wij zo vroeg al allemaal op ons eigen team zitten te stemmen hier.
Sentinel deev en turtle hebben al zeker op blue zitten stemmen, maar dat zegt ons infeite weinig.
Turtle zijn stem zou als blue compleet logisch zijn, twas hem of 2 andere blues.
-> sentinel & deev blijven over.

Tweede ronde:

alegis: tiens onlogische stab op leeuwke (vertaalde ik al eens naar “de spies zullen wel noobs zijn!”), wijst naar een blue zonder te stemmen. Algemene raad ivm 't spel. Fraeco wa ne raren maar kzal wss op turtle stemmen ze. Turtle doet toch raar ze mannen! Kpeis da turtle spy of snip is. Maja soit, divine verdenk ek ook! Stemt op divine. Divine wa ne sniper.of spy. Maar kpeis sniper.
Fidoh: sentinel wa verdacht maat! Stemt blue. Post niet onlogische recap, stemt turtle. Ja ik ben stil ja, en ja mijn stem op turtle tis op vermoedens zenne.
Turtle: funeo wa ne raren! Stemt funeo(blue). Verdedigt, post niet onlogische recap. Stemt guns(blue). Guns & fidoh spelen samen ze maat. Stemt divine, wil tie.
Deev: I R BUSY, gaat mee op turtlestem, welke rol zijde turtle? Ey ik vroeg het maar eh mannen! Fikt mij es op pyro? Aja goe punt turtle is mss niet zo verdacht. Styn blijft het wel zenne. Verandert stem naar styn nadat sentinel theorie gegeven heeft.
Sentinel: Goei kans da bluestemmers spies zijn. Ik peis da we nie goe bezig zijn mannen. Wijst styn aan (niet onlogische motivatie), stemt styn.

(styn: Gulle zevert wa veel maat. Vat da hier keer samen voor mij aub? Krijgt nukestem op zijn dak)

turtle - 1 (fidoh)
divineone - 4 (alegis, guns, styn, turtle) -> max 2 red
styn - 5 (sentinel, deev', fraeco, funeo, divineone) -> max. 2 red

Zoiezo spreiding van spystemmen (logisch) dus niks uit af te leiden.
Turtle stemt van blue naar blue, zie ik een spy niet te doen als hij al verdacht is: nog meer blues op zijn dak jagen. Kan natuurlijk bluf zijn.
Weer dikke luck (of goeie spotting) van de spies, onze belangrijkste special gone.

Derde ronde:

Het lijkt er meer en meer op dat bijna heel blue consistent op eigen team gestemd heeft.
Het beste dat je als spie in dat geval kunt doen is voteanalysestrategie te beamen natuurlijk;

alegis: divine evil! Best es zien naar voting geschiedenis. Yoo ik ben soldier, express stil. Algemene tipjes!
fidoh: volgt voorlopig guns, gokje! Turtle nog nie onschuldig ze. Alegis lijkt onschuldig. Kga safe spelen, gaat mee.
turtle: fidoh ne raren. Divine wa verdacht, gaat later mee.
deev: shit. Best keer goe kijken naar moves. Turtle niet vrijgesproken door pyro! Motiveert allereerste stem. Stem aleeg! (Oyo gij zogezegd soldier? -> excuus om stem te veranderen? motiveert “foutje” ten nadele van “team blue”, waarom ge da zou doen is beyond me). Alegis zal wel blue zijn ze, stem fidoh! Laat stem staan en motiveert wat. Ik verdenk omdat hij volgende dag basis wil hebben om fidoh te kiezen, ook “handig” dat hij niet in de slechte stemming zit. Sentinel zal wel sniper zijn.
Sentinel: shit, goeie soldier is luid. Motiveert allereerste stem. Op mijn votespreadsheet: Goed bezig, carry on! Alegis en divine wa verdacht maar kga meegaan- > stem divine.

fidoh - 1 (deev')
//funeo - 1 (divineone)
divineone - 6 (guns, alegis, sentinel, funeo, turtle, fidoh)

Niks uit af te leiden.
Het triestige is dat de spies niet eens goed hoefden te spelen om te komen waar we nu zijn, we hebben onszelf eruitgelynched dankzij conclusies op stemgedrag. Aja en hoe ge't ook draait of keert, de spies zijn idd grotendeels ervaren spelers. Keicry.

Spies: alegis, sentinel, deev.
Snipe: fidoh
Winnen kunnen we niet meer en /care wie er wint, vooral benieuwd of ik er veel naast zit.

En of ik mijn schoenen nu ga moeten opfretten, ik denk het niet. tvalt nie op ze aleeg & deev

Last edited by FuNeo; 04-12-2009 at 21:08. Reason: bold
FuNeo is offline  
Old 05-12-2009, 00:57   #233   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Lange tekst en ik kom net van café = niet gelezen.

Anyway.

Guns = Heavy
Turtle = Soldier

=> Enkel medic is onbekend in de lijst sentinel; funeo; Alegis; Deev; Fidoh

Zowel sentinel als funeo krijgen nog het voordeel van de twijfel.
En, oh hoe onverwacht, de andere 3 springen samen op mezelf.

Ik ga dus op 1 vd drie stemmen.

Edit: Gelezen, Alegis kan na Divine al zeker geen soldier zijn
[stem Alegis]

Verder is uw analyse volkomen logisch. Jammer Blu

Last edited by Turtle; 05-12-2009 at 01:01.
Turtle is offline  
Old 05-12-2009, 01:14   #234   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by FuNeo View Post
Het lijkt er meer en meer op dat bijna heel blue consistent op eigen team gestemd heeft.
Het beste dat je als spie in dat geval kunt doen is voteanalysestrategie te beamen natuurlijk;
Je bent weer zoals gisteren te ver aan het doordenken. Gebrek van analyse aan votes was net de fout van blu in shrimp fortress 1, waar blu een speelbal was in de golven van mooie praatjes en de bewijs schoon blonk in vote geschiedenis. Spies moeten hun invloed uitwerken en hebben daar sterke kennis voor (minder verdachten).

Ik heb mij mooi stil gehouden en enkel opgemerkt wat mij verdacht opviel. Fraeco was te stil en viel snel in ogen van spies waarschijnlijk hierom, DivineOne kan niemand mij moeilijk kwalijk nemen, Turtle is ongelooflijk erratic en knoopte foute redeneringen aan zijn beschuldigen. Te onvoorzichtig voor een spy. Ik weet dat ik de enigste soldier ben en het dus niet ligt aan onervaren soldier gespeel, dat laat sniper over. Sentinel, Fidoh en Deev als spies.

Winnen kunnen we niet maar we kunnen 'eervolle' tweede plaats innemen.
Alex is offline  
Old 05-12-2009, 01:20   #235   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

LIES!
Old 05-12-2009, 02:21   #236   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Je bent weer zoals gisteren te ver aan het doordenken. Gebrek van analyse aan votes was net de fout van blu in shrimp fortress 1, waar blu een speelbal was in de golven van mooie praatjes en de bewijs schoon blonk in vote geschiedenis.
Mogelijks, 1 ding weet ik zeker: 'tis heel makkelijk als je al rollenkennis hebt om te denken "ma da ligt er toch wel vingerdik op zeker".
We hebben quasi geen confirmed info (sup dead pyro).

Om nom nom.

[Stem deev]

Tzou in elk geval wel al mogen opgevallen zijn dat deev nooit onderwerp is geweest van een stemming of solide/halfgepoogde verdachtmaking (en al zeker niet door iemand van de overblijvende verdachten), wat onmogelijk is als hij blue of sniper zou zijn.
Tzal nie veel meer uitmaken maar kzal dan toch tenminste 1 correct beargumenteerde spy aangeduid hebben!

Last edited by FuNeo; 05-12-2009 at 02:46.
FuNeo is offline  
Old 05-12-2009, 12:02   #237   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Het maakt nog wel uit.
Het is nu 3-1-3, 1 spy minder wordt het 2-1-3.
Spies hebben gisteren de sniper of uber getarged. Uber zal wel de medic zelf geweest zijn.

* Als ze de medic killen: 2-1-1, sniper killt 1 spy en het is 1-1-1, sniper wins.
* Als ze dan (ipv medic) de sniper voor de eerste keer backstabben wordt het 2-1-3, dan waarschijnlijk 1-0-3, victory. Sniper kan nog wel 1 kill maken, maar maakt niet uit (0-0-3 of 1-0-2, all good).
* Als ze de sniper killen: 2-0-3. Het komt er dan gewoon op neer de spies te lynchen om te winnen.

*Gevaar: Sniper kan ook de medic killen om zo (bijna) tot scenario 1 tot komen. Verdomd gevaarlijk scenario, hopen dus dat hij de medic niet kent.

Maw: spies kunnen de medic niet killen (zelfs als hij vorige ronde de ubered target was) gezien de sniper dan zou winnen. Worst case scenario kan dus niet.
Het enige dat we nu moeten doen is een spy killen. How hard can that be?

Ik denk dat FuNeo atm met de best redenering afkomt. We zijn hier allemaal onderling aan't vechten terwijl deev rustig op de achtergrond bleef ("examens, blablalba") en door niemand beschuldigd werd. Lijkt mij niet echt mogelijk dat er 3 spies zouden zijn die deev nooit getarget hebben.

[Stem deev]
Sentinel is offline  
Old 05-12-2009, 12:10   #238   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Wat zou het blue kunnen schelen of de sniper of de spies winnen?

[stem Sentinel]

Just because I can (h) Echt, ik weet het niet meer en het kan mij niet meer schelen
Guns is offline  
Old 05-12-2009, 12:18   #239   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sentinel View Post
Ik denk dat FuNeo atm met de best redenering afkomt. We zijn hier allemaal onderling aan't vechten terwijl deev rustig op de achtergrond bleef ("examens, blablalba") en door niemand beschuldigd werd. Lijkt mij niet echt mogelijk dat er 3 spies zouden zijn die deev nooit getarget hebben.

Kust mijn ballen eens, vuile spy

"rustig op de achtergrond", fuck you. In het begin was ik niet meteen mee en hoe vaak heb ik dat al niet mogen horen. Daarna was ik toch wel duidelijk actief. Misschien niet met de meest prachtige analyses, maar hey that's just me. En geen wonder ook, de meest actievelingen, die met zo'n mooie theorietjes afkwamen waren bijna allemaal spies. Nogal wiedes dat ik vaak van vote wisselde ed. Toch ietwat blij dat ik het voor het einde doorheb.

Anyway, hetgeen ik in mijn eerdere post zei klopt dus:

Spies: Alegis - Fidoh - Sentinel
En ondertussen zijn alle stemmen op hun gespreid, goed bezig blue! Weeral!

Turtle - Alegis, Fidoh
Fidoh - Deev
Alegis - Turtle
Sentinel - Guns
Deev - Funeo, Sentinel

Turtle, LEES GODVERDOMME BETER MAN. Ik sprong in het begin op Alegis zijn kar, maar had het toen opeens door en veranderde onmiddelijk mijn stem naar Fidoh.

Edit:

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Lange tekst en ik kom net van café = niet gelezen.
LEES!

Edit2: Ik wil gerust mijn stem naar Alegis of Sentinel veranderen, als jullie dit meer vertrouwen geeft. Maar komaan, niet nog eens Blue op Blue...

Edit3: Bij deze:

[Stem Alegis (niet Fidoh, niet Turtle)]

Turtle - Alegis, Fidoh
Alegis - Turtle, Deev
Sentinel - Guns
Deev - Funeo, Sentinel

Last edited by deevī; 05-12-2009 at 12:27.
deevī is offline  
Old 05-12-2009, 12:23   #240   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ik vond deev precies wa stillekes in't begin. Kweenizu.
Fidoh is offline  
Closed Thread

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules