Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 23-12-2009, 13:43   #141   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Ik vind dat de overblijvers een duel moeten voeren tot de laatste man! ^^

edit: voor de fun of course, winnen hebben de Outlaws gedaan
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2009, 13:44   #142   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

I'm up for that. One on one, den dooien wordt vervangen.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2009, 14:19   #143   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Over chance gesproken, dag 1 en zeker absoluut dag 2 had ik niet mogen overleven.

Good game, was helluvalotta fun.

http://bangbangbangbang.proboards.com was outlaw forum, maar het moet nog op public gezet worden geloof ik.
Ja teven, Alegis moest toen dood ffs.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2009, 14:27   #144   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Meer info!

Faction PMs

Outlaw PM
Die Sheriff heeft de laatste tijd wat te veel rondgedarteld met zijn ster en hij is aan het proberen jullie niet zo legale activiteiten te stoppen. Jammer genoeg is de Sheriff constant beschermd door zijn hulpsheriffs. Voordat je de Sheriff dood kan schieten, moeten de vier hulpsheriffs dood. Elke nacht komen jullie samen en kunnen jullie 2 mensen uitkiezen die jullie neerschieten. PM mij jullie keuze nadat de zon ondergaat. Je doet damage afhankelijk van welk wapen je hebt, maar ’s nachts doen jullie 1 damage extra. Jullie starten elk met 1 kogel. Jullie zijn trouwens niet de enige mensen in het dorp die naast de wet leven. Er zijn ook nog twee Renegades die jullie een kopje kleiner willen maken. Werk samen met de andere Outlaws: x, x, x, x. [WIN CONDITIE: DE VIER HULPSHERIFFS ZIJN DOOD TERWIJL ER NOG MINSTENS EEN OUTLAW LEEFT] OF [ER ZIJN EVENVEEL OUTLAWS ALS NIET-OUTLAWS EN ER ZIJN GEEN RENEGADES MEER]
Hulpsheriffs (Hellbird, wjw, Centurio, TheAccountant)
De Sheriff had wat weinig rekruten, dus hij heeft jou en nog zes anders aangenomen om voor hem te werken. Drie van jullie 7 zijn al gedood door omstandigheden buiten de controle van de Sheriff. Ah ja, ook dat nog, de sheriff is vergeten jullie aan elkaar voor te stellen. Alles wat je weet is dat het jouw job is om de Sheriff te beschermen. Als alle hulpsheriffs dood zijn, zullen de Outlaws de Sheriff zomaar overhoop kunnen schieten en wordt het dorp geplunderd. Daarbij komt ook nog dat je gehoord hebt dat er een paar Renegades rondlopen. Zij proberen het dorp van de kaart te vegen. Niemand zal veilig zijn tenzij de Outlaws en de Renegades 6 feet under liggen. [WIN CONDITIE: DE OUTLAWS EN DE RENEGADES ZIJN DOOD TERWIJL ER NOG MINSTENS EEN DEPUTY LEEFT]
Citizens
Er zijn Outlaws in het dorp die voor nogal wat opschudding zorgen. Werk samen met de Sheriff en zijn Deputies om het dorp weer onder controle van de wet te krijgen. Maar wees voorzichtig! Er zijn misschien, buiten de outlaws, ook nog andere slechteriken in het dorp. Iedereen die zich tegen de Sheriff verzet, moet dood. Elke dag zal je samen met de andere dorpelingen stemmen op wie jullie verdenken een slechterik te zijn. Die persoon zal hangen! Probeer niet op de hulpsheriffs te stemmen. Zij zijn de enige personen die de Sheriff veilig houden, en de Sheriff is de enige die de Outlaws kan tegenhouden. [WIN CONDITIE: ALLE OUTLAWS EN RENEGADES ZIJN DOOD]
Renegades
Jij haat dit dorp. Je haat de Sheriff. Je haat de dorpelingen. Je haat de outlaws. Je kan niet gelukkig zijn voor er gras groeit op al hun buiken. Als iemand dit van je zou weten, zouden ze achter je aan komen, natuurlijk. Gelukkig ben je nieuw in dit dorp en weet niemand hoe je eruit ziet. Als iemand jou wat beter probeert te onderzoeken, zullen ze je intenties niet kunnen afleiden. Misschien merken ze wel dat je belachelijk veel wapens bij je draagt, maar ja, je kan die evengoed legaal verkregen hebben.

Elke nacht kiezen jullie een dorpeling uit die je een beetje slecht gezind gemaakt heeft. Tegen dat de zon opkomt, ligt die 2 meter onder de grond. Jullie hebben dus als enige in het spel een instant kill ability. Maar pas op! Als de Outlaws succesvol alle hulpsheriffs kunnen doden, zullen ze het hele dorp overnemen. Jullie twee, hoe sexy jullie ook zijn, kunnen daar niet tegenop. Je moet er dus voor zorgen dat eerst alle Outlaws dood zijn voordat de hulpsheriffs het loodje leggen. Werk samen met Renegade X. [WIN CONDITIE: ALLE SPELERS ZIJN DOOD ZONDER DAT DE OUTLAWS HUN WIN CONDITIE HEBBEN KUNNEN BEREIKEN]

Rollen
Civilian
Outlaw
Renegade
Deputy
MacGyver (Wapi, Sexy Schaap)
Als je een Bang item hebt, werkt het ook als een Mis item. Als je aangevallen wordt, zal de Bang automatisch je vel redden. Mis items werken ook als allebei. Als je een Mis of een Bang kiest wanneer de Winkel van Sinkel opent, krijg je er gegarandeerd een.

Dokter (Mithror)
Jouw speciale ability is dat jij een Dokter bent. Deze ability zorgt ervoor dat jij per dag 2 hitpoints mag genezen van iemand. Je kan deze eigenschap op jezelf gebruiken, maar kan geen 2 dagen na elkaar dezelfde persoon genezen.

Guardian (Fieldy, Cit)
Als je een ijzeren plaat hebt, kan je een andere speler ‘s nachts beschermen tegen de meeste aanvallen van Outlaws en Renegades. Je bent dan wel zelf kwetsbaarder. Als jij wordt aangevallen ’s nachts terwijl je iemand beschermt, sterf je en is de speler die jij beschermt niet langer veilig. Jouw ijzeren plaat zal je overdag beschermen tegen Bangs, tenzij je die plaat gebruikt om iemand anders te beschermen. Als de Winkel van Sinkel opent en je kiest voor een ijzeren plaat, krijg je er gegarandeerd een.

Ziener (Kittens, Turtle)
Als je een bijbel hebt, kan je een speler per nacht onderzoeken. Je komt te weten of die speler een Slechterik is of niet (GOOD). Je komt te weten welke items die speler heeft en wat zijn rol is (EVIL). Als je je bijbel gebruikt om een speler te onderzoeken, kan die bijbel geen kogels meer opvangen de volgende dag. Als je overdag het doelwit bent van een Bang!, werkt je bijbel wel, maar als je ’s nachts wil zieneren, ben je niet beschermd tegen aanvallen van Outlaws of Renegades. Als de Winkel van Sinkel opent en je kiest voor een bijbel, krijg je er gegarandeerd een.

Dief (Guns, Alegis)
Elke nacht kan je iemands huis binnensluipen en een item stelen van die persoon. Als die persoon meerdere items heeft, zal je te weten komen dat hij er buitengewoon rijk uitziet en krijg je een random item. Rookbom nodig om je ability te gebruiken. Ik was hier vergeten bij te zetten dat ze sowieso een rookbom kregen als ze dat zouden vragen. Omdat Alegis (of Guns, weet niet meer) al zijn items had aangevraagd en er geen rookbom bij zat, heb ik achteraf besloten om hen allebei een gratis rookbom te geven.

Vigilante (deev, Funeo)
Als je een Bang item ’s nachts gebruikt, kan je iemand meteen doden. Als je je Bang die nacht op een of andere manier verliest (bvb door dieven), werkt je aanval niet. Als de Winkel van Sinkel opent en je kiest voor een Bang, krijg je er gegarandeerd een.

Rich Guy (Lijkkist)
Start met $30. $10 inkomen per dag.

Twee broers (Holly Martins en DivineOne)
Jullie zijn broers en jullie moeder heeft jullie goed opgevoed. Je leeft volgens de wet en je weet zeker dat je broer dit ook doet. Je bent er van overtuigd dat jullie je samen door deze rommel zullen sleuren, maar just in case, heb je er wel voor gezorgd dat je broer in je testament is opgenomen. Als een van jullie sterft, krijgt de andere alle items in de ene zijn bezit.

Bankier (Styn)
Jij krijgt elke dag 20 dollar. Daarvan moet je 10 dollar afstaan aan iemand. Je mag je geld niet twee maal na elkaar aan dezelfde persoon geven

Gunslinger (Roar)
Deze ability zorgt ervoor dat jij per dag 2 Bangs mag spelen. Je bent dus niet beperkt door de restrictie dat je er maar 1 per dag zou mogen gebruiken.

Tough Guy (Imagizer, Fraeco)
Jij hebt twee hitpoints meer. Je hebt er vijf in plaats van drie.

Roddelhoer (Leeuwke)
Jij weet wie de Ziener is.

Deaththief (Sentinel)
Als de renegades een speler doden die items had, kan je een van deze items kiezen en bijhouden. Verder ben jij erg sneaky. Als je items wil gebruiken, kan je dit doen door de moderator te PMen. Je mag het natuurlijk ook in het topic posten. Wat jij wil.

Items in de Winkel van Sinkel, Dag 0:
1 Dynamiet: Lijkkist
7 Bang: Funeo, Schaap, Wapi, Deev, holly, styn, theaccountant
3 Bijbel: Kittens, Turtle, Divineone
5 Ijzeren plaat: Cit, Fieldy, Centurio, Hellbird, Sentinel
2 Duel: Guns, Roar
2 Molotov: Mithror, Fraeco
2 Rookbom: wjw, alegis
2 Aanhouding: Leeuwke, Imagizer
Volgorde van nachtelijke acties:
Dief steelt > Guardian guardt > Dokter healt > Bankier geeft geld > Vigilante kill > Outlaw kill > Renegade Kill > Zieners > Inkomen

Imagizer dood door dynamiet
Normaal gezien zou dynamiet de schrijver van de 1d20ste post na het activeren van het dynamiet doden. Ik bedacht me redelijk snel al dat dit toch maar een lame item was en dat ik het er beter niet in had gestopt. Toen kwam Imagizer.

Na drie posts waarin hij iets zei als "ik had het toch anders gedaan", "pff, jammer dat het niet zo werkt", etc. en dan ook nog die post waaruit bleek dat hij de regels niet had gelezen, besloot ik er gewoon iets aan te doen. Het irriteerde mij mateloos. Ik heb Lijkkist gevraagd om zijn dynamiet te gebruiken, heb hem in de plaats een ijzeren plaat gegeven en heb geprobeerd om in mijn post waarin ik Imagizer eruit schopte het redelijk duidelijk te maken wat er aan de hand was. Mijn reactie op Lijkkist binnen de minuut, het feit dat het meteen na zo'n Imagizerpost kwam, ... Ik vond het vreemd dat niemand het door had, maar ik kon na 40-50 posts discussie erover nog moeilijk zeggen hoe de vork aan de steel zat. En ook, zo gebeurde er tenminste iets.

Last edited by Fidoh; 23-12-2009 at 15:41.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2009, 14:27   #145   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Hellbird, de deputy, dood door inactiviteit.
Tja. Geen enkele post in een bepaalde dag, dus hij ligt uit het spel. Ik vond niet dat ik mijn beslissing anders moest nemen, alleen maar omdat hij toevallig een deputy was. Hellbird en ik zijn het ook samen overeen gekomen. 'k Ben er geen nazi in geweest.
Het forum van de outlaws
http://bangbangbangbang.proboards.com/index.cgi
Wat ik er zelf van vond.
Fucking veel werk. Damn. Dat had ik niet echt verwacht. Toch niet zo erg. (Note: tijdsverschil tussen deze post en die erna.) Nu ja, het was het wel waard. Ik vind dit wel fun. De motivatie om veel te boekhouden verdween wel naarmate het langer duurde. Hoe langer het duurde, hoe minder mensen er nog meededen, en hoe minder werk ik nog had. Dat viel dus goed mee. Het lastigste was dat ik het gevoel had dat ik constant online moest zijn om items te kunnen regelen. Dat was soms wel vervelend.

Het feit dat er items, cash en events in zaten, vond ik positief. Op die manier kon ik eventuele balance issues oplossen tijdens het spel, zonder dat ik keihard regels moest gaan aanpassen. Kittens had dat in zijn vorige spel moeten doen, en dat was niet zo goed ontvangen. Nu ging het heel vlot.
Al bij al zeker de moeite waard. Ik heb nog een paar ideeën voor volgende games liggen, waar ik erg naar uitkijk. Commentaar en vragen zijn alleszins zeker welkom.

En bedankt Alegis voor de spreadsheets, bedankt mensen die meegedacht hebben over vanalles, bedankt iedereen om mee te spelen. Ik hoop dat het fun was.
Old 23-12-2009, 14:30   #146   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Fidoh FTW!!

nice work dude, pintjes voor u op ALP!
Old 23-12-2009, 14:31   #147   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Haha oh wow, deaththief is zelfs nog bakken meer OP dan een outlaw ziener. Goed dat hij er direct aan was.

Cit happens!
Old 23-12-2009, 14:32   #148   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Ik vond het prachtig dat je zoveel werk hebt gedaan, ondanks dat ik niet erg geliefd was wegens mijn noobisme, of hoe je het ook zegt.
Leeuwke is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2009, 14:41   #149   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Oh, outlaw pm was iets anders trouwens.

Ze begonnen niet met een Bang item en hun nachtelijke ability (2 keer schieten) kostte geen Bang. Ze schoten gewoon 2 keer, maar dan met 1 damage extra. Dus standaard 2 damage. Als ze een revolver hadden, deed hun schot 3 damage.

En 't spel duurde te lang. 'k Was heel de tijd aan het zoeken naar manieren om meer mensen dood te krijgen.
Old 23-12-2009, 14:46   #150   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Dat viel wel op . Anyway fantastisch gedaan.

En 2 keer had ik outlaw levens in mijn handen en 2 keer maak ik de verkeerde keuze .
Old 23-12-2009, 14:55   #151   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Ongelooflijk leuk spel, echt enorm mee geamuseerd. Op het einde was het wel ridicuul spannend, met turtle die maar niet online kwam en mithror die een shotgun kocht. Had hij op turtle geschoten, we waren nog verloren.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2009, 14:57   #152   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Yeah, werken en dit spel samen spelen draait niet altijd uit

Had er nog wat bij moeten nadenken vooraleer gewoon te doen wat we in de pm hadden besproken. Soit, zou ook niet leuk geweest zijn mochten jullie op deze manier verloren zijn aangezien dat dan gewoon allemaal afhing van 'wanneer' Turtle online komt. Heb het niet zo voor maatregelen die afhankelijk zijn van wanneer je online bent (zoals de eerste dag met die whiskey), maar dat heb ik al tegen Fidoh vertelt ^^
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2009, 14:59   #153   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Lol outlaw forum is de max!
Old 23-12-2009, 15:00   #154   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mithror View Post
Heb het niet zo voor maatregelen die afhankelijk zijn van wanneer je online bent (zoals de eerste dag met die whiskey), maar dat heb ik al tegen Fidoh vertelt ^^
True. Bang Happy Hour was daarom expres op een ander uur.
Old 23-12-2009, 15:08   #155   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Zeer dikke win dit spel. De vele items en de cash factor maakten het héél gevarieerd. Al had ik het idee dat het nogal redelijk moeilijk was om aan cash te geraken.

De eerste dag wel wat aan het pokeren geweest, maar er gebeurd héél veel, en de cashflow is iets minder. Misschien is het ook niet slecht, want anders was de winkel van Sinkel gans leeg.

Alleen jammer dat onze deputies nogal aan de lege kant waren

Voor de rest is het hier al gezegd, pintjes voor Fidoh op ALPALPALPALPALPALP

*edit* Hoe ben ik nu trouwens aan die frakking molotov geraakt?
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.

Last edited by Fraeco; 23-12-2009 at 15:19.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2009, 15:13   #156   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik steel jullie pintjes.

Net zoals ik jullie bangs, bijbels en platen heb gepikt hahahahohoho.
Ze kwamen elk goed van pas voor de laatste dag.
Old 23-12-2009, 15:28   #157   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Méh, hindsight of niet.

Turtle Molotov ftw ^^
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2009, 15:35   #158   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Thx Fidoh voor al het harde werk!
Wel een beetje (echt waar) mispakt aan het leeswerk. Al een geluk dat we een eigen forum hadden, al die PM's had nooit goed gekomen.

Ook bedankt aan Alegis om ons zo mooi te sturen en het denkwerk in mijn plaats te doen.

En bedankt aan de rest om Alegis te geloven Samen met het feit dat ik met veel luck zowel Funeo als Sentinel eruit pikte, heeft ons hard geholpen

En vandaag, mja, moest gaan shoppen. Met de sms'en van Alegis (seriously) had ik ff spijt dat ik geen inet op de GSM had

Last edited by Turtle; 23-12-2009 at 15:40.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2009, 15:47   #159   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Fun fact: Ik heb voor dit spel 128 PMs ontvangen en 238 PMs verzonden.
Old 23-12-2009, 16:00   #160   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Met de sms'en van Alegis
lolwat
Guns is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games