Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 10-01-2012, 10:52   #41   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Klinkt logisch, alles aangepast en tijdelijk herverdeeld.
De rulebook nog is doornemen voor een betere herverdeling ^^

Maar als dat de enige fuckup is die ik gemaakt heb, vind ik het nog goed meevallen hehe
Old 10-01-2012, 19:22   #42   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Je hebt de Flaw "Bastard" gepakt, maar je bent 28. Dat is eigenlijk niet mogelijk, denk ik. Het Huis bestaat nog maar een 15-16 jaar, m.a.w. wat daarvoor geboren werd kon niet echt een bastaard zijn, gezien er ook nog geen Heirs of line of succession bestond ofzo. Ik kan mij vergissen, maar volgens mij slaat bastard in de boeken/serie toch zo goed als altijd op "noble bastard", en keirt er eigenlijk niemand waar Frank de bakker om de hoek allemaal kinderen heeft verwekt en aan wie hij zijn bakkerij wenst na te laten.

Wat eventueel wel zou kunnen als verklaring, is dat gij nogal heel erg vroeg geboren zijt in het leven van Jonas Manderson (als ge nu 28 zijt was hij ergens tussen de 16-20 jaar ofzo) en dat hij u nooit echt graag gemogen heeft en een andere, jongere zoon als opvolger heeft gekozen, wat u de facto dezelfde status als een bastaard zou geven, lijkt me.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 20:06   #43   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Welke characters had iedereen eigenlijk zo wat in gedachten? Hieronder staat mijn voorlopig idee, is nog zeer flexibel:

Ik ben meer de richting van raadgever/steward aan het denken. Een van de originele huurlingen, die door ziekte/ongeluk op de avond ervoor niet mee kon doen aan het gevecht. Hij voelt zich daar nog altijd heel schuldig voor en heeft daarom een enorme drang om zijn loyaliteit te bewijzen. Omdat hij niet meer kan vechten heeft hij zich dan maar op de andere kant van het huis geworpen.

Gezien mijn pc problemen moet ik wel nog wat bijbenen in het lezen.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 20:30   #44   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ge zijt voor zover ik weet den eerste die voor een steward-achtige rol gaat, dus laat u gaan.
Old 11-01-2012, 20:42   #45   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Kleine waarschuwing ivm dat character generator XLS sheet, er staan daar blijkbaar een hoop Benefits niet in, waaronder alle <wapen> Fighting I,II,III benefits, bijvoorbeeld.

Kijk dus zeker nog eens naar de Benefits in het boek. De berekening van abilities en specialties en XP enzo lijkt mij wel correct, maar ik heb het nog niet supergedetailleerd bestudeerd. Ga dat waarschijnlijk wel nog doen nu toch blijkt dat er wat fouten in zitten.
Old 11-01-2012, 21:05   #46   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Dibs op tweede zoon (niet heir), fencer, jooooooooo.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2012, 22:26   #47   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

De XLS is van 2009 en de laatste druk ergens 2010 dus der kunnen inderdaad wel dingen niet opgenomen zijn.

Let ook ( staat in de uitleg ) dat ge armor etc op "charsheet p1" moet aanduiden in het linker gedeelte.

Btw dien "Axe Fighter I" bvb is toch gewoon Fighting op 4 zetten en 2B Axes toevoegen als speciality ? Of bedoeld ge iets anders ?
Of hebt ge het op 't feit dat hij de Benefits van die combinatie niet weergeeft ? Want die zijn inderdaad wel interessant.

Heb ineens mijn Markmanship 3B gegeven voor bows voor double shot awesomesause.

edit: Die Double Shot is er tussen gekomen met de juiste combinatie maar idd die Fighter I , II, III combinaties komen er o.a. niet tussen. Sucks.

Last edited by OmegaII; 11-01-2012 at 22:38.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2012, 23:37   #48   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Ze zitten er wel ergens in hoor, ge moet gewoon eens saven met de juiste abilities en dan kunt ge ze selecteren. Denk ik.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2012, 23:53   #49   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Jup ge hebt gelijk.
Saven is niet noodzakelijk, maar ge moet wel al uw EXP punten verdelen in Rating en Specialities EN ge moet een Flaw kiezen.

Nekeer ge dat gedaan hebt komt het correct in de Benefits te staan.

edit: Maar der zitten wel fouten in. In de boek staat bvb dat ge voor Brawling III Fighting 5 (Brawling 5B), Brawler III nodig hebt. Der staan dus in den boek ook fouten... Geen idee of er een nieuwe revisie van is ?
Nu in de Excel sheet werkt het enkel met Fighting 6, dus geen idee of dat een fout is in den Excel of ook in den boek.

Maar ook ge kunt Brawler III al kiezen als ge Brawler I maar hebt, en II skippen.

Last edited by OmegaII; 12-01-2012 at 00:01.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 12:30   #50   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

In geval van dingen die blijkbaar niet kunnen kloppen, kunt ge altijd eens hier ne Ctrl-F doen. Als het daar niet geantwoord wordt, vraagt ge het hier maar eens en dan los ik het wel op.
Old 12-01-2012, 14:48   #51   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

K daar vanuit gegaan is het een fout in de Excel.
Niet dat ik het nodig heb, maar mocht iemand anders het ondervinden. ( Al denk ik niet dat iemand iets op level III gaat zetten )
Old 12-01-2012, 15:20   #52   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Ok karakter is aangemaakt op papier , de excel nog even invullen en de background even overtypen.
Old 19-01-2012, 16:46   #53   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

't Is hier weer verdacht stil aan het worden. Ik heb al een hoop goeie ideeŽn gehoord, maar de uitwerking laat wat op zich wachten, blijkbaar. Als je iets niet snapt of je weet niet hoe je een idee in een deftig character kan gieten wil ik altijd helpen.
Old 19-01-2012, 17:07   #54   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Yep, mijn excuses, ik zat vorig weekend in Londen. Ik leg mezelf de deadline van maandag op, als ik tegen dan geen char kan maken, dan kan ik duidelijk ook geen tijd vrijmaken om effectief mee te doen en mag iemand anders mijn plaats innemen.
Old 19-01-2012, 17:11   #55   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Helpt mij er vanavond ff mee via msn, dan is dat ineens in orde.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 15:55   #56   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Hey iedereen! Mijn character is zogoed als af. Ik heb nog een vraag aan Guns gePM'ed , eens hij antwoord zet ik mijn char sheet on-line. Meer praktisch, hoeveel weten we van elkaars achtergrond?
Welke rollen zijn er eigenlijk allemaal in te vullen in het huis? Ik zou graag de steward-rol of assistent van ... op mij nemen .
Old 23-01-2012, 16:32   #57   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Wat iedereen van je background weet, bepaal je grotendeels zelf. Het is natuurlijk wel zo dat je allemaal op een bepaalde manier verbonden bent aan het Huis, dus een "mysterious stranger" spelen ofzoiets, zal vrij moeilijk worden.

't Feit dat het op een forum gespeeld wordt laat ook makkelijker toe dat sommige spelers meer van uw achtergrond weten dan anderen (via PM). Ik moet natuurlijk wel altijd van alles op de hoogte zijn

Overigens, hoe diep je gaat in die background bepaal je ook zelf. Je moet wel Ūets hebben, maar als je het wil houden bij enkele belangrijke gebeurtenissen en/of personages in uw verleden, Áava, het moet heus geen boek zijn. Uiteraard is het wel zo dat, hoe meer achtergrondinformatie ik heb, hoe groter de kans dat ik er iets interessants mee kan doen in het spel

Wat de verschillende "rollen" in het Huis betreft, dat is ook behoorlijk vrij. Uiteraard zijn er familierelaties en officiŽle functies (steward, maester, captain of the guard en andere legerofficieren, master of the hunt, kok, dienstmeid, ambassadeur, whatever), maar er zijn andere redenen mogelijk waarom iemand het merendeel van zijn tijd in het gezelschap van de leden van het Huis zou bevinden.
Old 23-01-2012, 23:27   #58   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Hier is al een link naar mijn char sheet, mijn volledige achtergrond stuur ik nog via PM en een algemene introductie van mijn char geef ik morgen ofzo.

http://dl.dropbox.com/u/19432016/SIF...gmar_young.xls
Old 24-01-2012, 23:34   #59   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Ziet er naar uit dat ik overmoedig geweest ben in de tijd die ik ervoor kan vrijmaken.

Sorry.
Old 25-01-2012, 19:18   #60   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Color me shocked.

Excuses voor mijn traagheid overigens, ik zal vanavond eens naar uw char kijken Cassiel
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules