Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 28-06-2012, 09:29   #101   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Wel mee opletten, ik had van de vorige huurder zijn lampiris abonnement overgenomen dat zogezegd ook zo goedkoop was, had een afrekening van 1500 euro. (n)
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2012, 10:31   #102   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Is het voorschot becijferd op hetzelfde verbruik? Da's uiteindelijk het enige wat telt natuurlijk, maar dat kan haast niet met zo'n verschil, lijkt me.
Random is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2012, 11:46   #103   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Afrekening van 1500? Lijkt me daar toch ook wel iets niet pluis te zijn dan. (schaap, pluis, haha)
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2012, 14:49   #104   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

of schaap zette zijn thermostaat hoger en liet het licht branden
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2012, 00:03   #105   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
Wel mee opletten, ik had van de vorige huurder zijn lampiris abonnement overgenomen dat zogezegd ook zo goedkoop was, had een afrekening van 1500 euro. (n)
Gas is gewoon ook effectief veel duurder geworden, en als je daar een paar zware maanden bij had winter 2010 / deze paar dagen in februari etc...

Scheelt ENORM tov 2 jaar geleden prť en post Fukushima.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 07:45   #106   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Kak. Peet is net weg, ketel is in principe afgekeurd wegens een iets te laag rendement (1,7% te laag), maar hij vindt niks dat de oorzaak kan zijn van een te hoog passief verbruik. Maar het was enen die waarschijnlijk net de school uitkwam en duidelijk niet te veel ervaring had, fantastisch. Ik durf er niet op betrouwen maar niet meteen zin nog een tweede te doen komen. Ook geen idee of ik dat rendement kan aanhalen als argument om een stuk van de kost op de verhuurder te verhalen. Maw, niet veel wijzer. Fuck fuck fuck.
Old 03-07-2012, 21:09   #107   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

GODMILJAARDENONDEDJU

Wat is dat toch met al die energieleveranciers en distributeurs? Sinds 1 juni dus klant van Elegant, overstap allemaal zonder problemen gebeurd. Eandis stuurt twee weken daarvoor een brief met de vriendelijke vraag om rond 31 mei een meterstand door te geven. Toppie

Niet aan Infrax gedacht, op ne blauwe maandag in juni toch ineens een brief in de bus: "gelieve binnen de 5 dagen meterstand door te geven of we doen schatting". Verzenddatum: een week eerder ... Online geprobeerd, pakt niet natuurlijk. Gebeld, uitgelegd dat brief veel te laat toegekomen is, madammeke heeft meterstand genoteerd en laten aanpassen in hun systeem. Pfieuw.

Drie weken later: afrekening Electrabel in de bus: "gelieve 530 euro te betalen" WADDAFAAK. Geschatte gasmeterstand: 3300 m≥. Vlotjes over de effectieve 2160 m≥. Direct naar Electrabel gebeld, probleem uitgelegd, madammeke bevroor die domiciliŽring en ging Infrax contacteren. Pfiew.

Eťn week later, bankrekening: -530 euro Electrabel-domiciliŽring.

FAILURES
3 IN A ROW
HOE
DE
FOK

Edit: ah ja, en bpost suckt. Brieven van Infrax komen zes dagen te laat toe, een pakket uit de US komt binnen de vier werkdagen toe. w t f
Sloefke is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 21:10   #108   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sloefke View Post
domiciliŽring.
Daar ligt uw fout
Old 03-07-2012, 21:11   #109   link
Sloefke
Senior Member

Sloefke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Daar ligt uw fout
Uhu, ik laat Elegant nu mooi maandelijks een mailtje sturen

Soit, morgen nog eens kwaad bellen naar Electrabel. En ik ga morgen sowieso slechtgezind zijn door het werk, dus dat wordt LEUK.
Sloefke is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 21:14   #110   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Nooit betalen met domiciliering idd En als het moet, zien dat je ze een week afsluit voor je eindafrekeningen krijgt!

Je wilt niet weten wat wij daar allemaal mee hebben uitgespookt met domicilieringsrungs
Old 03-07-2012, 21:20   #111   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Je wilt niet weten wat wij daar allemaal mee hebben uitgespookt met domicilieringsrungs
Net wel nu, eigenlijk
Old 03-07-2012, 21:41   #112   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

60 bankrekeningen, waarop elke dag 10-500 miljoen EUR op wordt gestort, autobank in SAP die niet werk, en rekeningen die 1-6 maanden niet gecleared kunnen worden. Daarbovenop een service center waar in Belgie 120 man werkte, dat dicht ging en werd geoutsourced... Daar kon 300 man het werk van 120 man niet aan

Alle openstaande bedragen gaan er dan uit als domiciliering. Rekeningen die een half jaar niet werden aangevuld... En waardoor er ineens honderden / miljoenen EUR werden gedomicilieerd. Gelukkig hebben veel mensen limieten op hun rekeningen, maar af en toe waren er pippo's die een pak onder nul konden gaan, en die pas een paar weken / maanden erna hun geld terughadden.

Meer dan een kmo/zelfstandige is daardoor failliet gegaan
Old 04-07-2012, 07:25   #113   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Kweenie ik doe al die dingen met DomiciliŽring ze. Lijkt mij zo Middeleeuws van dat allemaal niet te vertrouwen. Das zo gelijk mensen die tegen Visa-kaarten zijn enzo. Niet? (Moet natuurlijk wel kijken wat er effectief buiten gaat, aja)
Talos is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 07:37   #114   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Omdat als je zelf betaalt, je meer controle hebt over wat je betaalt (duh).
Via domicliering gebeuren er soms vreemde dingen, en gaat er soms geld af van je rekening waar je niet meer akkoord bent (onterechte boetes, extra aanrekening, shit zoals Sloefke nu heeft, ...), en dat geld terugkrijgen kost veel meer moeite dan gewoon maandelijks ff uw afrekening bekijken en betalen.

imo.
Old 04-07-2012, 08:13   #115   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Pak dan gewoon ZoomIt. Je ziet alles binnenkomen, kan betalen met 1 klik maar je hebt er toch nog volledig controle over.
Old 04-07-2012, 08:36   #116   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

argenta heeft da nie
en rabo ook niet

bankparia pls
Old 04-07-2012, 08:47   #117   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik heb nog nooit last gehad met DomiciliŽringen anders. Gewoon zien dat ge dat op tijd opzegt etc.
Die ZoomIt heb ik eens getest maar dat werkt niet deftig. Geeft dikwijls aan dat er facturen zijn, terwijl er dan geen zijn, etc.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 09:14   #118   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Kweenie ik doe al die dingen met DomiciliŽring ze. Lijkt mij zo Middeleeuws van dat allemaal niet te vertrouwen. Das zo gelijk mensen die tegen Visa-kaarten zijn enzo. Niet? (Moet natuurlijk wel kijken wat er effectief buiten gaat, aja)
Ja, tot ze een verkeerde afrekening opmaken en 1900 euro van uw zichtrekening halen. Mijn zus heeft zoiets voorgehad en die is nu al 6 maanden aan het rondbellen om dat bedrag terug op haar rekening te krijgen.

edit>
Het enige dat automatisch van ons rekening gaat, is onze lening. Al de rest bepaal ik zelf wel wanneer het betaald wordt.
Old 04-07-2012, 09:29   #119   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Same,

Iets teveel fratskes meegemaakt met domiciliŽringen.
Old 04-07-2012, 09:32   #120   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Ja, tot ze een verkeerde afrekening opmaken en 1900 euro van uw zichtrekening halen. Mijn zus heeft zoiets voorgehad en die is nu al 6 maanden aan het rondbellen om dat bedrag terug op haar rekening te krijgen.
Bottomline: domicliering is een goed systeem, maar in praktijk zijn er teveel problemen mee om erop te vertrouwen.

En als je zo'n fout met 1 telefoontje recht kan zetten, en dat bedrag na 1 dag terug op uw rekening hebt is het ook geen probleem. Maar dat is echt een veldslag van helpdesks en support ticket numbers en 100 fucking keer opnieuw uw verhaal doen aan ongeinteresseerde helpdeskers, en 100 keer opnieuw horen dat het nu in orde is, om dan 2 weken later te zien dat het nog altijd niet in order is, en dan begint het gewoon opnieuw.

Dus enjoy uw domicliering, tot er nekeer iets fout gaat. ZEKER voor een energieleverancier zou ik dat NOOIT doen.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules