Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 25-10-2013, 14:37   #121   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Fraeco is al dood prodigy. En ook een gewone villager, dus niet het beste advies van andu.
Vanavond alles eens rustig bekijken want dit is echt wel pure chaos geworden.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 14:40   #122   link
Prodigy
Böser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

Hmm crap, heb ik in mijn haast volledig over gelezen. Ik laat mijn post uit sportiviteit ongeëdit staan
Prodigy is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 15:09   #123   link
Prodigy
Böser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

Blijven dus over: Centurio, Turtle, Leeuwke, Holly Martins en mezelf

Centurio:
Stemde op dag 1 op de Buffalo bandwagon, redde zo ook zijn eigen vel
Stemde op dag 2 op de Fidoh bandwagon
Stemde op dag 3 op de wjw bandwagon
Op dag 3 ‘confirmed good’ door andu (en wjw)
Verdachtheid: medium, stemde wel 2x op evil maar telkens op een bandwagon

Turtle:
Stemde op dag 1 samen met mij op wjw
Stemde op dag 2 op Leeuwke samen met wjw, stemde wel eerst
Wil op dag 3 wjw het voordeel van de twijfel geven.
Verdachtheid: medium, stemde al op dag 1 op wjw (als tweede)

Leeuwke:
Stemde op dag 1 op Avalanche
Stemde op dag 2 op Fidoh, redde zo ook zijn eigen vel
Op dag drie zegt wjw ‘Ik stemde op Leeuwke, omdat een single-bandwagon op Fidoh niets oplevert. Nu levert het natuurlijk op dat ik zelf verdacht ben’.
Verdachtheid: laag

Holly:
Stemde op dag 1 samen met wjw op Centurio, stemde wel eerst
Stemde op dag 2 op acku
Verdachtheid: hoog

Vote: Holly, sorry maatje
Old 25-10-2013, 15:31   #124   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Ik heb de eerste twee dagen inderdaad zeer spijtig gevote en mezelf te stil gehouden gedurende het hele spel om iets van invloed te hebben nu.

Ter verdediging toch: ik heb gisteren als tweede op wjw gevote, wat op dat moment een beslissendere vote tegen wjw is dan de safeshots van Turtle en Leeuwke, die op dat moment al moesten ingezien hebben dat een andere - nutteloze - vote alleen maar de aandacht op ze zou vestigen.

Centurio staat voorlopig buiten schot omwille van de Fidoh vote, dus kies ik !Vote: Turtle. Ook al omdat Andu er ons gisteren al op wees:

Quote:
Originally Posted by andu View Post
In verdenking gesteld: Knee-jerk bandwagon setup op Leeuwke, teneinde Fidoh te redden, dus Turtle en wjw. Turtle had even goed op Fraeco zijn Centurio vote kunnen doorborduren, wjw had keuze tussen Centurio en Leeuwke, beide op één vote.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 16:50   #125   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prodigy View Post
Hmm crap, heb ik in mijn haast volledig over gelezen. Ik laat mijn post uit sportiviteit ongeëdit staan
Posts editen is gewoonweg niet toegelaten.

Quote:

Centurio:
Stemde op dag 1 op de Buffalo bandwagon, redde zo ook zijn eigen vel
Stemde op dag 2 op de Fidoh bandwagon
Op dag 3 ‘confirmed good’ door andu (en wjw)
Verdachtheid: medium, stemde wel 2x op evil maar telkens op een bandwagon

Turtle:
Stemde op dag 1 samen met mij op wjw
Stemde op dag 2 op Leeuwke samen met wjw, stemde wel eerst
Wil op dag 3 wjw het voordeel van de twijfel geven.
Verdachtheid: medium, stemde al op dag 1 op wjw (als tweede)

Leeuwke:
Op dag drie zegt wjw ‘Ik stemde op Leeuwke, omdat een single-bandwagon op Fidoh niets oplevert. Nu levert het natuurlijk op dat ik zelf verdacht ben’.

Holly:
Stemde op dag 1 samen met wjw op Centurio, stemde wel eerst
Stemde op dag 2 op acku
Verdachtheid: hoog

Vote: Holly, sorry maatje
Paar bemerkingen: Centurio heeft inderdaad tweemaal op een bandwagon gestemd, maar ik meen me toch te herinneren dat hij bij Fidoh de derde stem uitbracht, wat over het algemeen de meest doorslaggevende is gezien het aantal spelers. We zijn het natuurlijk nooit zeker, maar ik ben eerder geneigd om te denken dat Centurio goed is (i.e. lage verdachtheid). Tevens gebruik je gewoon de term "verdachtheid", waardoor iemand ofwel verdacht (i.e. slecht) is ofwel niet (i.e. goed) en dat is nogal binair; hou er ook rekening mee dat er Illuminati zijn die ergens tussen goed en slecht zweven (hebben al een wolf en een villager gekilled), dus ze zullen ook wel hun eigen windoelstellingen hebben.

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Ter verdediging toch: ik heb gisteren als tweede op wjw gevote, wat op dat moment een beslissendere vote tegen wjw is dan de safeshots van Turtle en Leeuwke, die op dat moment al moesten ingezien hebben dat een andere - nutteloze - vote alleen maar de aandacht op ze zou vestigen.
'k Heb het zelf vermeld dat mijn vote vrij nutteloos was.

Quote:
Originally Posted by Leeuwke View Post
We komen natuurlijk ook niet veel te weten als iedereen gewoon op één persoon stemt, hè, ook al gedraagt die zich inderdaad verdacht. 't Is tenslotte nog maar dag 3.

Soit, toch te laat om een tweede bandwagon te starten om wat meer informatie te krijgen.

!Vote: wjw
Ik wou persoonlijk een tweede bandwagon starten zodat we daar meer info uit konden halen. Nu goed, wjw bleek evil te zijn dus dat viel wel goed mee, maar al bij al hebben we amper informatie verkregen in dag 3.

Voorlopig !Vote: Turtle, kan nog veranderen doorheen de avond, heb me nog niet volledig bedacht over wat te doen.
Leeuwke is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 17:46   #126   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik ga vanavond geen update verhaal kunnen doen, volgt pas morgen middag. Dag 5 deadline is sowieso pas zondag avond.

Als je de deadline voor votes uitgesteld wilt zien tot midnight of morgen middag (11:59), zeg het in Oranje. Ik laat ten laatste om 20:30 weten wat het wordt.

Als je niet weet wat doen in't weekend: PM me voor een 3-dagen trial van The Secret World

Last edited by Alex; 25-10-2013 at 17:50.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 18:36   #127   link
Prodigy
Böser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Leeuwke View Post
Tevens gebruik je gewoon de term "verdachtheid", waardoor iemand ofwel verdacht (i.e. slecht) is ofwel niet (i.e. goed) en dat is nogal binair; hou er ook rekening mee dat er Illuminati zijn die ergens tussen goed en slecht zweven
Ik wou net dat het niet binair zou zijn, daarom gebruik ik ook gradaties binnen verdachtheid. Wat je zelf ook zegt, het is helemaal niet zo eenvoudig omdat er buiten villagers en cultists ook nog anderen tussen zitten waarvan we niet weten wat precies hun agenda is. Voor alle duidelijkheid, voor mij is het op dit moment dus Holly > Turtle > Centurio > Leeuwke.
Old 25-10-2013, 18:49   #128   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Mmm, ik snap je punt wel met je gradaties, maar ik zeg gewoon dat het moeilijk is om een factie precies zo te definiëren. Maar de redenering is alvast veel handiger dan redelijk wat mensen die niet veel posten, dusja.
Old 25-10-2013, 20:03   #129   link
Prodigy
Böser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

We zitten nu eenmaal met een kleine hoeveelheid, vaak onbetrouwbare, informatie. Daarom ook dat iets vaags als 'verdachtheid' het beste alternatief is waar ik op kon komen
Old 25-10-2013, 20:43   #130   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Paranoia theorie:

Dag 1
Leeuwke doet onopvallende stem op Avalanche.

Dag 2
Fidoh komt onder vuur te liggen en heeft om 13:17 drie stemmen op zich staan. Om 15:08 stemt Turtle op Leeuwke en wordt er in de geheime evil liar een plan gesmeed: Leeuwke naar voor schuiven als tegenkandidaat.

Om 17:54 en 18:41 stemmen evils wjw en Fidoh op Leeuwke waardoor ze 3-3 komen. Leeuwke stemt nu op Fidoh: 3-4.

De laatste evil aan zet is rooz die vreemd genoeg mede-evil Fidoh niet helpt door op Leeuwke te stemmen. Maar in deze theorie dus te verklaren omdat ze het risico van een gelijkspel niet willen nemen.

Dag 3
Nog 8 man over en maar 2 evils door het ophangen van Fidoh (deel van het evil plan) en vermoorden van rooz (waarschijnlijk niet ingecalculeerd). Leeuwke wacht af, maar nadat 4/8 stemmen al op laatste genoot wjw stonden (en er nog maar 2 stemmen te gaan waren) springt hij mee op de bandwagon.

Resultaat?
Leeuwke staat buiten schot en is in de perfecte positie om alsnog een evil win te forceren.

Te ver gezocht, !Vote: Leeuwke?
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 21:31   #131   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
Dag 1
Leeuwke doet onopvallende stem op Avalanche.
Dag 1 is altijd vrij random; dit is geen uitzondering.

Quote:
Dag 2
Fidoh komt onder vuur te liggen en heeft om 13:17 drie stemmen op zich staan. Om 15:08 stemt Turtle op Leeuwke en wordt er in de geheime evil liar een plan gesmeed: Leeuwke naar voor schuiven als tegenkandidaat.

Om 17:54 en 18:41 stemmen evils wjw en Fidoh op Leeuwke waardoor ze 3-3 komen. Leeuwke stemt nu op Fidoh: 3-4.

De laatste evil aan zet is rooz die vreemd genoeg mede-evil Fidoh niet helpt door op Leeuwke te stemmen. Maar in deze theorie dus te verklaren omdat ze het risico van een gelijkspel niet willen nemen.
Dus je zegt dat het briljante mastermindplan van de wolven was om een gelijkstand te krijgen en dan mij (de zogenaamde wolf) ongelofelijk verdacht te maken omdat rooz niet op mij gestemd heeft? Pas op, ik ben maar wat aan het lachen want dit is inderdaad een goede theorie (op de totaal absurde theorie na), maar ik veronderstel dat evil toch wel iets beter zou nadenken en communiceren voor ze zoiets zouden forceren.

Quote:
Dag 3
Nog 8 man over en maar 2 evils door het ophangen van Fidoh (deel van het evil plan) en vermoorden van rooz (waarschijnlijk niet ingecalculeerd). Leeuwke wacht af, maar nadat 4/8 stemmen al op laatste genoot wjw stonden (en er nog maar 2 stemmen te gaan waren) springt hij mee op de bandwagon.
Ik heb eerder al vermeld dat ik gewoon wachtte met stemmen omdat ik een tweede bandwagon wou om meer informatie te verkrijgen. Publieke informatie is altijd goed om te kunnen redeneren en verdachtmakingen te plaatsen (zoals jij nu ook gedaan hebt). Als iedereen gewoon op wjw stemt is er niet veel aan, hè. Mijn late stem was omdat ik aan het nadenken was wie er nog zoal verdacht deed om daar ook wat informatie uit te halen, maar helaas backfiret dit nu. Ik was me er trouwens van bewust dat dit me verdacht maakte, maar goed.
Old 25-10-2013, 21:40   #132   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

!Vote: leeuwke

Holly close second.
Hopelijk wat nalezen en posten als ik terug aan een pc geraak.
Old 25-10-2013, 22:26   #133   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:

Leeuwke:
Door die acties krijgt hij bij mij eerder hoog, zeker in combinatie met zijn lange posts ter verdediging van alles tegen hem.
Kwestie van mijn stem wat te verdedigen vandaag.

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Gisteren en vandaag op roaming en liever op safe gespeeld, waardoor Leeuwke overblijft.
Was bij inschrijven Spiel ff vergeten
Old 25-10-2013, 22:45   #134   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Door die acties krijgt hij bij mij eerder hoog, zeker in combinatie met zijn lange posts ter verdediging van alles tegen hem.
Dus omdat ik tijd steek in mijn posts en mijn best doe om wat schot in de zaak te krijgen ben ik evil?
Old 26-10-2013, 14:22   #135   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

End Game

Dear sweetling, did you pay attention to that gruesome puppet show as a child? We hope so. The Illuminati is Mr Punch and hidden in that nonsense play is their plot. They have a big stick and conspire to bludgeon all competing puppets, and then the Devil himself. And if you get in their way...you will be another broken Judy, splayed on the floor.
Cue the shrill voice from the Outer Dark: "That's the way to do it!"

Cue curtains.

Het was snel gedaan.

Centurio was de allerlaatste cultist op het spoor en achtervolgde Leeuwketot op een doodlopende straat. De andere dorpelingen kwamen er bij, en Leeuwke probeerde nog een granaat te smijten op Prodigy, maar hij werd neergehaald voor hij de pin kon uittrekken.

Centurio verdween even vluchtig zoals hij in het dorp gekomen was. Mission accomplished.

Quote:
Well done, Agent. Too bad the Council of Venice envoy didn't make it, but we'll make sure the council knows who cleaned up the mess in Al-Merayah. Report to my desk.
-KG
The dead:
Leeuwke - Cultist of Aten -- Democratie

VILLAGE EN ILLUMINATI VICTORY!

De overlevenden:

Centurio, The Enforcer
Turtle, Dorpeling
Prodigy, Dorpeling
Holly Martins, Dorpeling
Old 26-10-2013, 14:26   #136   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ziedet wel
Old 26-10-2013, 14:33   #137   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Super accurate acties allemaal

Avond 1:

CSM: Kill Andu
Rooz: Roleblock CSM
Avalanche: Kill CSM
Cultists: Kill Avalanche

Avond 2:

Andu: Guard Acku
Rooz: Roleblock Andu
Cultists: Kill Acku
Centurio: Kill Rooz

Game set-up:

14 spelers, 4 mafia, 4 specials, 6 villagers

4 mafia is wat veel voor 14, en ik koos er ook voor om communicatie buiten de thread niet toe te laten. Dus wist ik dat ik iets aan de village moest doen.

Uiteindelijk heb ik besloten om de village 3 vigs te geven. Zeer sterk, maar ze hadden tegenstrijdige win conditions: enkel 1 van hun 3 kon winnen, oftewel moesten ze de enige zijn die overleefde of het meeste informatie/macht voor hun secret society hebben binnengehaald (plus punten: kill cultists, kill de andere vigs. Min punten: Kill the council of venice envoy. Bij gelijkstand minpunten voor villager kills) omdat ik het spel niet verder wilde laten duren als de cultists weg waren.

Andu was the council of Venice envoy en een gewone village guard, bedoeld om de factions in toom te houden. Paste perfect bij de lore

De cultists hadden nog een roleblock op rooz, maar mochten deze niet twee keer na elkaar op dezelfde persoon gebruiken.

Thanks for playing all! GG Centurio en Andu!
Old 26-10-2013, 14:40   #138   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

gg

'k Dacht echt heel hard dat ik gezienerd was.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2013, 14:47   #139   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Turtle is eigenlijk ook dood door de vote. Ook al had hij gewonnen, Centurio had leeuwke als kill target. Leeuwke kon winnen als de vote en vig kill op iemand anders was.

Centurio zat er boenk op met zijn paranoia theorie
Old 26-10-2013, 14:47   #140   link
Prodigy
Böser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

Ha, zat er dus volledig naast Goed gespeeld iedereen!
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules