Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 13-02-2013, 10:14   #101   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Takeshi, de anti-toerist.

Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 11:23   #102   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Ik heb uiteraard ook typisch toeristische dingen gedaan, wat vrij normaal is de eerste keer dat je een land bezoekt. Een toerist die de eerste keer in België komt zal ook het historisch centrum van Brugge bezoeken.
Vandaar dat ik 15 maart terugkeer en een reis maak samen met iemand die daar woont en geboren is.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 18:27   #103   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Godverdomme, hoe meer ik er over lees hoee meer ik de indruk krijg dat heel dat land één grote tourist trap is.
Ja en nee .
Wil je 'authentiek' azië zien dan moet je niet naar Thailand, nee.
Wil je gewoon een leuke vakantie met vriendelijke mensen en lekker eten, dan moet je wel naar Thailand.
Echte 'trap' dingen kun je ontwijken, maar het toerisme niet.
Dov is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 20:48   #104   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Klopt. Voordeel aan een land dat openstaat voor toerisme en buitenlanders is dat je makkelijker contacten legt zodat je ook de kans krijgt minder toeristische aspecten te zien. Ik veronderstel dat ik wel het echte Azie zal zien wanneer ik ga logeren in een dorpje waar geen internet is, ergens in de Pitchit provincie.
In Chiang Mai feesten de Thaien eigenlijk in de meeste gevallen gewoon mee met de toeristen, alleen ergeren ze zich mateloos aan het feit dat we nogal luid zijn na teveel alcohol Ik zou gewoon het te extreem toeristische zuiden wat vermijden en al zeker de plaatsen die bekend zijn voor het sekstoerisme.

Misschien dat mensen hier andere ervaringen hebben, maar het lijkt mij niet evident om volledig op eigen houtje de meeste landen in het verre Azie te doen zonder de taal te kennen. Een plaatsnaam op een wegwijzer of op bus of trein is al moeilijk te herkennen. En de meeste Aziatische talen heb je niet onder de knie met een spoedcursus van 3 maand.

Last edited by Takeshi; 13-02-2013 at 20:58.
Old 14-02-2013, 08:45   #105   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

Als rijke westerse toerist u gaan onderdompelen in een vreemde cultuur en er even deel van gaan uitmaken, is een illusie trouwens. 19de eeuwse reisavonturen.
Zelfs als je er een aantal maand werkt, is dat zeer moeilijk.
Verder, al denk ik niet dat shrimp zo naïef is, doe geen charity dingen zoals 'een week helpen engels leren in een orphanage'. Die dingen zijn echt niet koosjer.
Old 14-02-2013, 09:14   #106   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Misschien dat mensen hier andere ervaringen hebben, maar het lijkt mij niet evident om volledig op eigen houtje de meeste landen in het verre Azie te doen zonder de taal te kennen. Een plaatsnaam op een wegwijzer of op bus of trein is al moeilijk te herkennen. En de meeste Aziatische talen heb je niet onder de knie met een spoedcursus van 3 maand.
In de lonely planet staan alle locaties ook in de lokale taal, gebruik dat. Daarnaast bestaan er ook boekjes vol met pictogrammen die nogal door iedereen begrepen worden. Als ge er met gebaren en wat engelse termen er ook niet uit geraakt, kunt ge dat gebruiken. Neem ook altijd het business kaartje van uw hotel mee, dan kunt ge dat aan taxi chauffeurs geven. En gebruik hotel personeel om uw vlucht, trein of bus te boeken.

Dan geraakt ge toch al heel ver, misschien niet overal, maar in achterlijke boerengaten waar de mensen in lompen gekleed zijn valt toch niks te zien of te beleven.
Fieldy is online now   Reply With Quote
Old 14-02-2013, 09:15   #107   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Ik verwacht ook niet de "real-thai-experience" te gaan beleven. Ik heb daar Belgen ontmoet die er al 3 jaar wonen en werken en die zijn ook nog lang niet 100% ingeburgerd en zelfs de taal gaat nog steeds redelijke moeizaam.
Een rondreis met mensen van daar volledig buiten het toeristische circuit lijkt mij wel de beste manier zonder naar daar te emigreren voor een paar jaar en de taal te leren.
Old 23-02-2013, 21:03   #108   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Mja, de taal leren is het eerste dat je zou moeten doen als je daar wat meer echt thai's leven wil meemaken.
Old 22-03-2013, 20:23   #109   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Voila, de vlucht is geboekt, eind september, begin oktober, 16 dagen.

710 euro per persoon voor de vluchten, rechtstreeks vanuit brussel. Het prijsverschil was niet zo groot en hoewel ik al vaak met egyptair gevlogen heb en dat altijd wel nog cava vond zag ik daar nu toch wat tegenop. Met thai airways dan maar.

Nu nog verblijf regelen voor de eerste nacht in bangkok. Iemand goedkope suggesties?
kar is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2013, 14:09   #110   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ons Thailand plan, comments en suggesties welcome!

Interesses: niet zozeer cultureel, wel interessante dingen beleven (avontuur), eten, uitgaan, natuur.

Voor 2 weken in juli:

Bangkok checken --> de belangrijkste stuff (tempel vd dageraad, koninklijk paleis, chinatown en andere bezienswaardigheden), bootje op de rivier, eens goed gaan eten etc. voor paar dagen, thaise massage

Naar Chiang Mai --> met de nachttrein. Rond Chang Mai: Mae Song Loop (zijnde met een brommerke gaan crossen en alles daar gaan bekijken: botanic garden), daar zo'n lokale kookles volgen van een dag

Vliegtuig naar Phuket van Chiang Mai: keer gaan snorkelen daar, zo'n speedboat dag + BBQ + in de kraters gaan zien + kayakken; ook de zotte natuur daar checken uiteraard (wandeling/trektocht?)

Mijn bedoeling is de highlights van Thailand zien in een beperkte tijd.
Old 23-03-2013, 14:32   #111   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

Phuket in Juli?
Slechte periode voor andaman coast. Je zou beter Koh tao/samui doen.
Old 23-03-2013, 14:39   #112   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dov View Post
Phuket in Juli?
Slechte periode voor andaman coast. Je zou beter Koh tao/samui doen.
Hmm, bedoeling is vooral ergens gaan snorkelen waar het mooi is.

Ben naar zo'n infodag van Connections geweest en die dude zei dat Phuket, hoewel toeristisch, wel dé plaats is waar de natuur echt "wow" is t.o.v. de andere eilanden.

Edit: waarom is juli zo'n slecht moment?

Last edited by Wolf; 23-03-2013 at 14:51.
Wolf is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2013, 14:40   #113   link
kar
Public servant

kar's Avatar

wanneer is phuket wel te doen? (hopelijk september/oktober)
Old 23-03-2013, 15:29   #114   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Hmm, bedoeling is vooral ergens gaan snorkelen waar het mooi is.

Ben naar zo'n infodag van Connections geweest en die dude zei dat Phuket, hoewel toeristisch, wel dé plaats is waar de natuur echt "wow" is t.o.v. de andere eilanden.

Edit: waarom is juli zo'n slecht moment?
Slecht weer, serieuze stromingen die snorkelen en duiken gevaarlijk maken behalve op enkele stranden/baaien.
September/oktober is nog steeds shitty, kar.
Old 23-03-2013, 17:27   #115   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dov View Post
Slecht weer, serieuze stromingen die snorkelen en duiken gevaarlijk maken behalve op enkele stranden/baaien.
September/oktober is nog steeds shitty, kar.
Wat ik heb gehoord is dat het 1u per dag regent en dat is het dan.
Old 23-03-2013, 17:39   #116   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

Het weer is op zich niet zo erg voor gewoon rond te trekken. Idd, meestal slechts een paar hevige buien per dag. Phuket is dan zeker te doen.
Wat betreft snorkelen/duiken is het echter een pak minder in die periode en ben je beter aan de andere kant van het land.
Verder, Phuket is echt wel zéér toeristisch.
Old 24-03-2013, 08:55   #117   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

IEigenlijk toch wel grappig, die discussies over mensen die de "echte" authentieke Thaise ervaring willen.

Stel u voor dat er hier een Chinees komt die de "echte" Belgische ervaring wilt. Wat doet ge dan? Die naar een gemeentehuis nemen om een of ander document aan te vragen? Bellen naar de Belgacom helpdesk? Fritten eten, brugge bezoeken en bier drinken hebben ze al gedaan als toerist. Leven in België suckt eigenlijk een pak en ik kan me inbeelden dat dat in Thailand stiekem ook zo is .

Niet dat ik het zelf niet doe hoor, maar als je erover nadenkt is het eigenlijk vrij absurd .
Karel is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2013, 09:13   #118   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Bwa nee, maar ge kunt diene mens mee nemen naar bvb sint-niklaas, aalst, oudenaarde. Steden die kleiner maar er hetzelfde uitzien als de grootsteden maar dan zonder de andere toeristen. Of al gewoon naar andere straten meenemen dan de bekende in brussel en brugge.
Old 24-03-2013, 09:24   #119   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

sint-niklaas, aalst, oudenaarde
Je wil ervoor zorgen dat die mens nooit meer terugkomt?
Old 24-03-2013, 10:40   #120   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Ons Thailand plan, comments en suggesties welcome!

Interesses: niet zozeer cultureel, wel interessante dingen beleven (avontuur), eten, uitgaan, natuur.

Voor 2 weken in juli:

Bangkok checken --> de belangrijkste stuff (tempel vd dageraad, koninklijk paleis, chinatown en andere bezienswaardigheden), bootje op de rivier, eens goed gaan eten etc. voor paar dagen, thaise massage

Naar Chiang Mai --> met de nachttrein. Rond Chang Mai: Mae Song Loop (zijnde met een brommerke gaan crossen en alles daar gaan bekijken: botanic garden), daar zo'n lokale kookles volgen van een dag

Vliegtuig naar Phuket van Chiang Mai: keer gaan snorkelen daar, zo'n speedboat dag + BBQ + in de kraters gaan zien + kayakken; ook de zotte natuur daar checken uiteraard (wandeling/trektocht?)

Mijn bedoeling is de highlights van Thailand zien in een beperkte tijd.
Pas op om niet te lang in Bangkok te blijven. 't Is een beetje hate it or love it. Wij vonden het echt niet de moeite. Grootstad, superdruk, onvriendelijk, overal afzetters. Doe het even om het te ervaren, maar ik vind dat er in Bangkok niet overdreven veel is om ervoor te blijven. Interessante dingen: Jim Thomson's House, huis van een rijke westerse wever, centrum bangkok, maar een groene oase. Behoorlijk klein, maar echt iets wat je moet doen als je de drukke stad even beu bent. De Flower Market is ook leuk 's avonds. Bloemen en kleuren zover het oog rijkt. Wel oppassen met er te geraken, want de uitspraak voor die markt trekt heel erg op de foute nachtmarkt met sexspeeltjes en prostituees. Wij hebben beide dus gezien .
Verder hebben wij ook busje naar Ayuthaya genomen, en daar even tussen de ruines rondgereden met fiets. Mooi en leuk.

In Chiang Mai hebben wij ook de Mae Song Loop genomen met een brommertje. Vree wijs. Duurt wel even voor je de erg drukke en lelijke stadsbanen kan achterlaten, maar dan zit je een hele tijd in de natuur met ver niets van ander verkeer. Botanic Gardens zijn ook leuk. Wij hebben die helemaal te voet gedaan, er is wel een busje dat je tot helemaal boven de serres meepakt en terugvoert, maar dan heb je de tuin op een half uurtje gezien. Serieus zweten wel, maar de moeite.

Verder hebben wij in Chiang Mai elke dag de brommer genomen om uit de stad te gaan (alhoewel die wel schitterend is ivm Bangkok. Centrum is veel rustiger, veel mooier, veel groener, veel vriendelijker (seriously, fuck Bangkok). Elke dag andere windrichting, ook Doi Inthanon gedaan met de brommer, hoogste berg van Thailand, met een microklimaar op de top, sprookjesachtig bos vol mossen daar. Da's wel een serieuze trek met de brommer, maar wij hadden even genoeg van het openbaar vervoer .

Kooklessen hebben wij gevolgd in Kanchanaburi. Kijk in Chiang Mai goed rond voor je er een neemt, want daar zijn wij regelmatig voorbij zo een kookscholen gelopen waar er 3 kookeilanden stonden met 15 toeristen rond elk. Leek vreselijk onpersoonlijk. In Kanchanaburi (wat trouwens ook heel erg de moeite is, schitterende natuur om met de brommer door te rijden), hebben wij een kookles bij een guesthouse gevolgd, met in totaal stuk of 8-10 man, met bezoekje aan de lokale markt en uitleg bij alles enzo. Leek toch wat aangenamer dan de massa's die we in Chiang Mai zagen.

Na Chiang Mai zijn wij ook richting zuiden vertrokken, geland in Phuket maar naar een van de kleinere eilandjes gegaan (Ko Yao Yai), zo eentje met een boot die 2 keer per dag vaart en 3 hotels op. Daar ook een excursie van de eilanden gedaan, en beetje gesnorkeld, maar 't was toen inderdaad niet optimaal daar. Nuja, dacht dat Phuket en Ko Samui wel betere snorkelplaatsen hadden.
Robin is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules