Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Reply

Thread Tools
Old 27-04-2012, 14:41   #41   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Clipper ik zit ook in die fase. En het beste is je muziek toch te laten horen, ik dank kinsix voor alle kritiek en hou er bij elk nieuw nummer dat ik maak rekening mee.
Ik geef je gelijk over dat het eindresultaat telt maar ik volg kingsix er wel in dat iemand die zijn eigen tonen maakt van sinusen een bepaalde meerwaarde heeft voor iemand die er zelf mee bezig is. Zoals een gitarist een gitarist bekijkt en die kan bewonderen voor zijn techniek terwijl de andere luisteraars niet meer dan een gewone gitaar rif horen.

Mijn eerste brol was allemaal pre-made sounds met plugins en watnog. Nu ik geleerd heb het geluid te controleren kan ik 1000den meer kanten op. Klinkt het daarom beter? Waarschijnlijk niet. Maar ik leer veel meer bij.

Nog een deuntje gemaakt overigens.
http://soundcloud.com/nicktendo-1/nive-run-mario-run
Old 27-04-2012, 15:01   #42   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

eigenlijk is dat niet waarom ik zelden echt sample in de zin van 'cut & copy-paste'. ik wil gewoon mijn eigen melodiekes en harmonie hebben, dat stimuleert me zelf veel meer dan geïnspireerd worden door al iets bestaand.

ik denk Muis, dat gij ook best 'muziek voelt'. ik hoor in uw evolutie en nieuw werk potentieel zitten dat er nu nog niet uit kan. ik weet niet of het komt door gebrek aan kennis van compositieleer, of ervaring met uw DAW - in uw geval ableton, of allebei. ik vermoed allebei.

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Nog een deuntje gemaakt overigens.
http://soundcloud.com/nicktendo-1/nive-run-mario-run
aight al pakken beter qua mastering-shizzle. nice, want ik weet dat heel gedoe en geklooi met mastering ne flow kan inperken. verder: er stoort me niets echt, maar er springt ook niets uit. ge hebt uw basis wel gelegd, maar ge vertelt amper een verhaal. in uw ritmes en melodiestructuren hoor ik nog te veel afhankelijkheid van patterns die sequencers/synths uw bieden en daarom klinkt alles te standaard, te euh 'gemakkelijk'.

ge moet bij uw volgende track is proberen 'op voorhand' te starten vanuit een melodielijn en -ritme die ge al in gedachten hebt. pakt iets simpel hé, maar wel iets da van u komt. ideaal zou zijn als ge het zelf inspeelt/ingeeft.
Quote:
Originally Posted by clipper
Tja, vind ik dus BS. Muziek is geluid en klinkt goed of slecht. Meesterschap en virtuositeit, of het nu instrumentaal, hardware of software is, hebben daar niks mee te maken. Als iemand de Caprices van Paganini kan spelen op een plank met nagels en versleten elastieken is dat waarschijnlijk indrukwekkend en waarschijnlijk ook kutslechte muziek.
ik ga hier niemand komen afbreken als die bijvoorbeeld nog maar pas begint met garageband en pre-made templates en samples enz. er is een reden dat ik die vragen stel hé.
in Muis zijn geval, vraag ik dat om te weten of hij Run zijn melodiekes zijn ontstaan door met pattern sequencers te spelen, of dat hij die (al dan niet improviserend) zelf inspeelde of zelf gesequenced heeft. begrijpt ge nu waarom ook?

Quote:
Originally Posted by Clipper
'k Wou dus zeggen dat het voor mijzelf "pijnlijk" was, of toch dat ik er ambetant van werd, om steevast dingen te maken die ik zelf niet goed vind, en dat ik er niet in slaagde om dat te beschouwen als een fase waar ik doormoet, omdat ik me niet echt kan voorstellen dat het ooit goed genoeg wordt (zeker als ge zo'n "99% van alle genres is brol" afbreker zijt gelijk ik, is 't moeilijk te rechtvaardigen als ge dan zelf generische nest maakt)
ja man dat klopt. maar, er is niks verkeerd mee als ge intentioneel generische shit maakt. soms wou ik dat ik die meer commerciële feeling heb, gewoon omdat die shit nog iéts van geld kan opleveren.

daarom daarom Clipper, waardeer ik elke feedback dan ook. van het soort dat ik hier allemaal zit te lullen bij Muis zijn tracks, maar ook van het soort dat ge ziet in vb Minimal / Tech House / Electro / Progressive topic. de zomer is ier boys(©VriesKou) is evenveel waard dan wow kutmuziek (™radje)

Last edited by KingSix; 27-04-2012 at 15:47.
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2012, 16:04   #43   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post
eigenlijk is dat niet waarom ik zelden echt sample in de zin van 'cut & copy-paste'. ik wil gewoon mijn eigen melodiekes en harmonie hebben, dat stimuleert me zelf veel meer dan geïnspireerd worden door al iets bestaand.

ik denk Muis, dat gij ook best 'muziek voelt'. ik hoor in uw evolutie en nieuw werk potentieel zitten dat er nu nog niet uit kan. ik weet niet of het komt door gebrek aan kennis van compositieleer, of ervaring met uw DAW - in uw geval ableton, of allebei. ik vermoed allebei.

aight al pakken beter qua mastering-shizzle. nice, want ik weet dat heel gedoe en geklooi met mastering ne flow kan inperken. verder: er stoort me niets echt, maar er springt ook niets uit. ge hebt uw basis wel gelegd, maar ge vertelt amper een verhaal. in uw ritmes en melodiestructuren hoor ik nog te veel afhankelijkheid van patterns die sequencers/synths uw bieden en daarom klinkt alles te standaard, te euh 'gemakkelijk'.

ge moet bij uw volgende track is proberen 'op voorhand' te starten vanuit een melodielijn en -ritme die ge al in gedachten hebt. pakt iets simpel hé, maar wel iets da van u komt. ideaal zou zijn als ge het zelf inspeelt/ingeeft.

ik ga hier niemand komen afbreken als die bijvoorbeeld nog maar pas begint met garageband en pre-made templates en samples enz. er is een reden dat ik die vragen stel hé.
in Muis zijn geval, vraag ik dat om te weten of hij Run zijn melodiekes zijn ontstaan door met pattern sequencers te spelen, of dat hij die (al dan niet improviserend) zelf inspeelde of zelf gesequenced heeft. begrijpt ge nu waarom ook?

ja man dat klopt. maar, er is niks verkeerd mee als ge intentioneel generische shit maakt. soms wou ik dat ik die meer commerciële feeling heb, gewoon omdat die shit nog iéts van geld kan opleveren.

daarom daarom Clipper, waardeer ik elke feedback dan ook. van het soort dat ik hier allemaal zit te lullen bij Muis zijn tracks, maar ook van het soort dat ge ziet in vb Minimal / Tech House / Electro / Progressive topic. de zomer is ier boys(©VriesKou) is evenveel waard dan wow kutmuziek (™radje)
even een vraag, wat zijn pattern sequencers?
Old 27-04-2012, 16:52   #44   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

ah. heel cru gesteld: "At its most basic, an analog sequencer is nothing but a bank of potentiometers and a "clock" that steps through these potentiometers one at a time and then cycles back to the beginning."

maar ook de ritmes/tempoverdeling die uw synths bieden bedoel ik hé. het tempo waarin frequentiegolven van uw synth opvolgen.
ik geloof dat ge in ableton ne arpeggiator hebt? awel, de rate (synced rates zoals 1/8 of 1/16 of 'free' rate uitgedrukt in Hz) waarin ge die instelt bedoel ik en welk patroon van opvolging da volgt (noot per noot, ene overslaan,..). bijvoorbeeld 'wobble - wobble' bass op 1/8 sync is helft zo traag dan 'wobble-wobble-wobble-wobble' op 1/16.
dit klinkt veel complexer dan het zou moeten.

edit: ja de LFO dus

Last edited by KingSix; 27-04-2012 at 17:26.
Old 27-04-2012, 17:05   #45   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post
ah. heel cru gesteld: "At its most basic, an analog sequencer is nothing but a bank of potentiometers and a "clock" that steps through these potentiometers one at a time and then cycles back to the beginning."

maar ook de ritmes/tempoverdeling die uw synths bieden bedoel ik hé. het tempo waarin frequentiegolven van uw synth opvolgen.
ik geloof dat ge in ableton ne arpeggiator hebt? awel, de rate (synced rates zoals 1/8 of 1/16 of 'free' rate uitgedrukt in Hz) waarin ge die instelt bedoel ik en welk patroon van opvolging da volgt (noot per noot, ene overslaan,..). bijvoorbeeld 'wobble - wobble' bass op 1/8 sync is helft zo traag dan 'wobble-wobble-wobble-wobble' op 1/16.
dit klinkt veel complexer dan het zou moeten.
Zeg dan gewoon de LFO.

Alles is trouwens zelf ingespeeld. Die LFO word achteraf op noot per noot toegevoegd via envelope.
Maar mischien begrijp ik je nog verkeerd.

Last edited by Muis; 27-04-2012 at 22:58.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 00:46   #46   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

goh in feite zoude het is moeten laten zien. en tenzij de ritmiek van uw melodielijnen zeer intentioneel zijn gemaakt, moet ik u het is laten horen wat ik bedoel met loskomen van 'fixed' (pattern) sequencing.
Old 13-06-2012, 14:11   #47   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

http://soundcloud.com/linstant/ongoi...e-more-work-in

hier paljaskes, luistert daar ne keer enne. audio dynamics/mastering is shit en de tl;dr rant krijgt er gratis bij..

de muziekcompositie zelf is datgene bazen afspelen om meer baas-geïnspireerd te zijn.

Last edited by KingSix; 13-06-2012 at 14:14.
Old 13-06-2012, 14:15   #48   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

A+ would listen again. Finish it, pls.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2012, 14:16   #49   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

nu dacht ik dat daar op elk moment één of andere zotte Richard James break kwam.
maar tis wel cava
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 16:53   #50   link
Exodus
Muziek en shit

Exodus's Avatar

Ben bezig aan wat ideekes uit te werken voor m'n jeugdorkest.
Begint nu als ze voltallig zijn, 30+ koppen te tellen, ze zijn al iets ouder en kunnen wat hoger niveau aan.
Wat custom muziek die wat meer aanspreekt dan sommige oubollige orkesst muziek zou leuk zijn voor de gasten denk ik.

Ideetje dat ik vandaag uitgewerkt heb in orkestratie dat mogelijks als intro kan dienen.
Elke feedback is welkom

http://users.telenet.be/exodus1/kopernoten%20test.mid

*edit* al wat aangepast ondertussen terug.

Last edited by Exodus; 20-06-2012 at 12:35.
Exodus is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2012, 01:39   #51   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

eerst naar mij luisteren dan ik naar u
ahja
Old 20-06-2012, 12:44   #52   link
Exodus
Muziek en shit

Exodus's Avatar

Khad er al eens naar geluisterd toen het gepost was, vond het wel leuk.
Beetje fragmentarische opbouw die tot iets leidt. Brengt u wel in een bepaalde sfeer.
Eerst een beetje onwennig, omdat het zo gespreid zit in het begin, maar de pay off van de opbouw maakt dat allemaal goed, mss was dat de bedoeling?

Ik zocht wel naar een kleine variatie in het basis akkoord schema, alhoewel de melodische bewegingen die je krijgt door de deeltjes die samenwerken wel interessant zijn.
+ Tritonus op de tonica als je terug op de eerste graad komt is wel een leuke touch.
Old 22-06-2012, 03:14   #53   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Exodus fatte shit tot hiertoe, ik ben benieuwd hoe het live moet klinken.

het doet me eigenlijk van melodie en opbouw veel meer denken aan een 80-90's epic rocksong (dat is een serieus compliment dus), desondanks de partijen voor koperblazers zijn gemaakt.

kga het nog een paar keer beluisteren morgen en trachten meer feedback te geven. maar wat zoekt ge juist qua feedback?
Old 30-06-2012, 19:52   #54   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

ej Exodus kan je toevallig een opname fixen van je compositie ingespeeld door het orkest?
Old 01-07-2012, 00:35   #55   link
Exodus
Muziek en shit

Exodus's Avatar

van die niet echt, zit nog in heel begin fase.

Al de rest kan je nog vinden op
http://users.telenet.be/exodus1/Muziek/

Zijn live opnames (demo's en full recordings) + een paar midi's, maar dat verschil hoor je wel direct
Old 01-07-2012, 00:46   #56   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

shit maat Maxim
Old 01-07-2012, 00:51   #57   link
Exodus
Muziek en shit

Exodus's Avatar

Is de score van m'n eindwerk op het cons ^^

te vinden op
http://vimeo.com/15394932

Gemaakt samen met iemand die toen afstudeerde op het kask.
Enige dat ik had om me op te baseren waren wat storyboards met ruwe tekening en een uitleg zoals 'ja, daar doet em zoiets, en dan zo ewa....'
Old 01-07-2012, 01:17   #58   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

gij zijt ne zotte patron gij
Old 14-09-2012, 13:01   #59   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Maanden niet mee beziggeweest door omstandigheden maar nog eens een gemaakt. Nuchter deze keer!

http://soundcloud.com/nicktendo-1/nive-first-play
Old 14-09-2012, 13:11   #60   link
rooz
siii

rooz's Avatar

http://khu.sh/autorap_5052bd9e824df&v2

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Thread Tools

Posting Rules