Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 26-05-2020, 20:15   #2221   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Net 2 offertes doorgekregen voor het afgraven van onze tuin (150m²), waarvan volgens mij de helft vergeven is van de bamboewortels (daarmee dat ik er zelf niet aan begin).
Dat is wel een jobke en een stevige hoop verse grond.

Offerte 1: 6K
Offerte 2: 1K

Iemand met wat meer ervaring/inzicht die dat verschil kan verklaren (buiten mss huren van een graafmachine), want dat is toch enorm?

Nr2 is wel op al de rest een pak duurder, dus de totale offertes verschillen niet zoveel. Dus ik vrees wat voor een meerkost eens hij bezig is.
Nr1 ga ik wel eens bellen, maar die kan wss niet anders zeggen dan "veel geluk met nr2)

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
ik kan u verzekeren, het gras groeit.
Ja-Rune is online now   Reply With Quote
Old Yesterday, 06:26   #2222   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Wat versta je onder afgraven, wat zit er allemaal in de offerte inbegrepen?

Gewoon 150m2 20cm dieper uitgraven en de grond ergens op nen hoop kappen? Dat kom ik u ook wel doen voor 1000 eur. Grond afvoeren, laten saneren/zeven/whatever, opnieuw aanvullen en gelijkmaken, ... maakt allemaal veel meer verschil.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 07:30   #2223   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Shit ik krijg terug flashbacks naar de periode dat wij vroegen voor vanalles offertes op te maken. En elke keer maar smeken om een gedetailleerde offerte te krijgen met een kostprijs per punt. Nee, nadien allemaal een offerte met oprit 15k.

Ik krijg er weer vapeurs van, gewoon van er aan te denken. Man, ik haat de mannen van den bouw.
kar is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 09:01   #2224   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Nee, nadien allemaal een offerte met oprit 15k..
Goh, geen klagen van. Telkens wel een prijs per onderdeel (stabilisé, klinkers, nieuwe haag achteraan, grasmatten, rooien bomen,…). Wel zonder schatting van werkuren, gewoon ronde prijzen.

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Wat versta je onder afgraven, wat zit er allemaal in de offerte inbegrepen?
Ik heb aan beiden hetzelfde gevraagd. We hebben achteraan een paar M² woekerende bamboe, die moet eruit samen met zijn uitlopers tot in het midden vd tuin (zichtbaar).
Maw afgraven tot voldoende diepte, afvoeren en daarna propere grond erop zodat er (hopelijk) geen stukjes blijven steken die opnieuw kunnen schieten + egaliseren.

Ik merk net dat bij die van 6K er 45m² propere teelaarde inzit., maar dat het afschrapen van de graszoden nog apart staat aan 1K
De propere aarde is bij de andere 1.3K (35 ton).

Totaal grondwerken (rooien, afgraven, nieuwe grond) nr1: 6,7K, nr2 3,7K (excl btw)

Maar nr 1 gaat uit van zeker 90m² tot 60cm diep af te moeten graven. Bij nr2 is dat veel minder gespecifieerd.
60cm gaan ze imo wel nooit moeten doen, onze wijk ligt op het bouwpuin van een oude school.

Edit: heb wel een beetje schrik voor onze haagbeukhagen aan de zijkant. Als die bamboe daar tussen zit... Daar wordt door beiden niet echt over gesproken.

Last edited by Turtle; Yesterday at 09:12.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 09:09   #2225   link
kar
Public servant

kar's Avatar

En dan is het nog te hopen dat de bamboe niet tot bij de buren zit.
Old Yesterday, 09:13   #2226   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
En dan is het nog te hopen dat de bamboe niet tot bij de buren zit.
Hij komt van daar.
Buurvrouw wilt hem niet weg, want die zou zorgen voor waterhuishouding en hij zou volgens haar ook omzoomd zijn

Ze wil van geen opkuis weten (hoewel het daar ook midden in de tuin soms schiet), dus ik pak gewoon mijn kant aan en steek daar een zoom tussen.

Nu met die offertes eens rustiger te bekijken, rekent nr1 gewoon op dieper afgraven en dus meer afvoer/propere grond.
Dan is het verschil niet meer zo zot precies. Sorry

Last edited by Turtle; Yesterday at 09:23.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 10:42   #2227   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Voorzie een papier dat hij ondertekent dat als de bamboe terug komt hij het kosteloos komt verhelpen als blijkt dat het toch door zijn werk is doorgekomen.
Old Yesterday, 11:08   #2228   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Voorzie een papier dat hij ondertekent dat als de bamboe terug komt hij het kosteloos komt verhelpen als blijkt dat het toch door zijn werk is doorgekomen.
Zou die dat tekenen? Met alle verhalen die ik al over bamboe gehoord heb, zou ik nooit garanties geven als aannemer in zo'n geval.
flexium is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 11:11   #2229   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

De 4 die al geweest zijn, hebben alle 4 aangegeven hun best te doen (afgraven, rimzoom aan perceel grens), maar dat ze geen 100% garantie kunnen geven. Afhankelijk van de soort is 1 restantje genoeg om te schieten, al zal dat wss wel ff duren.

Als er 1 scheut is, zal ik het hopelijk (en onmiddellijk) wel zelf de baas kunnen.
Old Yesterday, 11:34   #2230   link
piotke
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Ja-Rune View Post
Net 2 offertes doorgekregen voor het afgraven van onze tuin (150m²), waarvan volgens mij de helft vergeven is van de bamboewortels (daarmee dat ik er zelf niet aan begin).
Dat is wel een jobke en een stevige hoop verse grond.

Offerte 1: 6K
Offerte 2: 1K

Iemand met wat meer ervaring/inzicht die dat verschil kan verklaren (buiten mss huren van een graafmachine), want dat is toch enorm?

Nr2 is wel op al de rest een pak duurder, dus de totale offertes verschillen niet zoveel. Dus ik vrees wat voor een meerkost eens hij bezig is.
Nr1 ga ik wel eens bellen, maar die kan wss niet anders zeggen dan "veel geluk met nr2)

Stevige prijzen. Zoek je bij tuinaannemers of grondwerken ?

Wij laten hier dra een stal afbreken (240 m², 1 m fundering en een mestput), wegvoeren, en propere grond aanvoeren.
3 dagen werk, geschat 15 ladingen van 30 ton wegvoeren en 35 ladingen van 30 ton grond aanvoeren. 7k
piotke is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 12:47   #2231   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik heb een paar pure grondwerkers gemaild, maar zonder reactie. Ik vermoed dat het wat te klein werk is voor hen.
Old Yesterday, 21:01   #2232   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Quote:
Originally Posted by matias View Post
Tis nen dumper met capaciteit van 1ton en een graafmachien van 2,5 ton. Groot voordeel is wel dat het 2 grote ruimtes zijn van 7x10m en een gang van 2m breed. Plafondhoogtes van 4,5m, vrijdag alle openingen zitten maken dat die zever binnen en buiten geraakt.

We gaan het steenpuin en de aarde gewoon op nen hele groten berg op de speelplaats zwieren, deels afvoeren, misschien een deel gebruiken om de tuin wat gelijk te trekken.

Al bij al zal het rond de 3200 euro zijn, maar de goedkoopste onderaannemer zat aan 5000, en door mijn tijdelijke werkloosheid hebk echt niets beter te doen.

Eens dat gedaan is een kleine 200 gaatjes boren in de bestaande fundering en daar verankering in vastzetten voor de funderingsplaat. Die gaan we waarschijnlijk ook zelf leggen (den beton en de betonpomp gaan we wel bestellen).
Update!

Ontdekt dat ze in één ruimte ooit een stevige betonplaat hebben gegoten van 10-15cm dik toen ze daar nieuwe toiletten installeerde.
Morgen nen breekhamer bestellen voor op da graafmachien, want met nen breekhamer van 30kg lukt het zelfs niet da ding een beetje kaput te krijgen.
matias is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules