Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 21-03-2017, 08:53   #20401   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Ik vond de gewone merken van bakfiets.nl nogal prijzig voor wat het was. Voor het geld van deze https://www.bakfiets.nl/modellen/car...e-classic-wide heb ik al een elektrische babboe. En ik vond de afwerking nu niet bepaald beter. Misschien duurzaam, de tijd zal het uitwijzen.

En inderdaad, met de fiets boodschappen doen en drank meepakken terwijl de rest in hun auto in de file staan = win.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 11:02   #20402   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

2 tickets voor Metallica

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 11:10   #20403   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Arne View Post
Zeg, gastjes, vanwaar die onvrede over een gewone (elektrische)bakfiets of fiets in het algemeen.
ik heb niets tegen elektrische fietsen, gewone fietsen of mensen met visusstoornissen die met fietsen rijden maar zo'n monster van een bakfiets daarentegen? wil gerust geloven dat het gemakkelijk is voor chauffeur en cargo/kinderen maar echt veilig is het in sommige straten in antwerpen toch niet voor andere zwakke(re) weggebruikers

hier aan de melkmarkt al genoeg gezien dat mensen nonchalant door het volk rijden alsof ze geen plaats inpakken
Old 21-03-2017, 11:15   #20404   link
Matthias
*snore*

En waarom zou dat zoveel zotter en gevaarlijker zijn dan een gewone fiets? Het is een vélo met een bak op, geen Hummer.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 11:23   #20405   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

omdat je meer plaats inpakt en het gewicht van uw fiets aanzienlijk verzwaard, zeker als daar nog eens extra boodschappen inzitten

misschien heb ik pech gehad maar toch al genoeg gezien dat mensen bij wijze van spreke op het terras van de muze moeten duiken omdat er daar ene aankwam met zo'n bak, denkende dat ze zo lenig zijn als een stadsfietsje
Old 21-03-2017, 11:35   #20406   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
En waarom zou dat zoveel zotter en gevaarlijker zijn dan een gewone fiets? Het is een vélo met een bak op, geen Hummer.
alles van vrachtvervoer zijn eikels
Old 21-03-2017, 11:44   #20407   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Ik heb inderdaad een visuele handicap, maar kan perfect rijden op 2 wielen, lol. Dit is puur uit praktische overweging (zie hierboven). Ik moet zelf de auto binnenrijden in de garage omdat de vriendin zich daar beter bij voelt.
Mea culpa
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 13:07   #20408   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Probleem is dat je een heel groot stuk hebt voor de plek waar je zit. Dus vaak komen die ergens uit een straat of oprit gereden met een gigantisch stuk fiets alvorens ze ook nog maar kùnnen zien of er iets aankomt. En da's vrij gevaarlijk.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 13:09   #20409   link
Matthias
*snore*

Ja, ok, daarom zijn er verkeers- en voorrangsregels te respecteren hé.
Old 21-03-2017, 14:05   #20410   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
hier aan de melkmarkt al genoeg gezien dat mensen nonchalant door het volk rijden alsof ze geen plaats inpakken
Akkoord, je moet met die fiets niet beginnen rondsjeezen in een zone voetgangers, maar dat was vroeger ook al "gevaarlijk" met een gewone fiets. Dat is kwestie van hoffelijk zijn, gezien het meestal een voetgangers/fietszone is. Ik begrijp dat het met een bak erbij, nog een beetje erger wordt.

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
omdat je meer plaats inpakt en het gewicht van uw fiets aanzienlijk verzwaard, zeker als daar nog eens extra boodschappen inzitten

misschien heb ik pech gehad maar toch al genoeg gezien dat mensen bij wijze van spreke op het terras van de muze moeten duiken omdat er daar ene aankwam met zo'n bak, denkende dat ze zo lenig zijn als een stadsfietsje
Een bakfiets fietst inderdaad anders en is ook zwaarder in sommige gevallen. maar dat mag geen probleem vormen. Mijn bakfiets is alvast uitgerust met een remschijf achteraan en 2 trommelremmen (denk ik) voorraan. Volgens mij zijn Antwerpenaren gewoon te lomp of te arrogant om daar deftig mee te rijden, om ff te veralgemenen eh.

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Probleem is dat je een heel groot stuk hebt voor de plek waar je zit. Dus vaak komen die ergens uit een straat of oprit gereden met een gigantisch stuk fiets alvorens ze ook nog maar kùnnen zien of er iets aankomt. En da's vrij gevaarlijk.
Die bak is niet veel groter dan een gemiddelde motorkap van een wagen, en daar zijn net voorrangsregels voor. En als het een problematisch kruispunt is, hangen er meestal spiegels om die reden. De breedte van een bakfiets is ongeveer 80cm (inclusief de wielen). Een gemiddeld fietsstuur is 55cm breed, dus zo breed is zo'n fiets nu ook weer niet. De spiegels van mijn brommer staan waarschijnlijk even ver uiteen als de wielen van die bakfiets.

Anyway, ge zijt allemaal wat zwaar aan het overdrijven.
Old 21-03-2017, 14:07   #20411   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Volgens mij zijn Antwerpenaren gewoon te lomp of te arrogant om daar deftig mee te rijden, om ff te veralgemenen eh.
arrogant klopt alvast volledig, lomp zijn we nie allemaal
Old 21-03-2017, 14:15   #20412   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Ja, ok, daarom zijn er verkeers- en voorrangsregels te respecteren hé.
En we weten allemaal hoe goed fietsers zich daar aan houden é Ik moet nog de eerste fietser zien die voorrang van rechts geeft.

Quote:
Die bak is niet veel groter dan een gemiddelde motorkap van een wagen, en daar zijn net voorrangsregels voor.
Meeste auto's rijden evenwel niet op fietspaden/door smalle wegjes.
Old 21-03-2017, 14:19   #20413   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
En we weten allemaal hoe goed fietsers zich daar aan houden é Ik moet nog de eerste fietser zien die voorrang van rechts geeft.
Ja, want auto's doen dat allemaal. Dat is een mentaliteitsprobleem. Ik geef als fietser altijd voorrang als dat moet, en dan wordt je precies als een halve debiel bekeken. rofl. "Ey, diene stopt, VERWARRING ALOM" xD
Old 21-03-2017, 14:28   #20414   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

Den deze heeft al voorrang van recht gegeven op de fiets hoor. De verbazing was meestal wel op de gezichten af te lezen . Maar goed, je moet als automobilist ook wel begrijpen dat het niet altijd gemakkelijk is voor een fietser.

On-topic: Brompton S-Bag en Front Carrier Block. Gedaan met de rugzak op de plooifiets!
WiM is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 14:34   #20415   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Ik geef als fietser altijd voorrang als dat moet, en dan wordt je precies als een halve debiel bekeken. rofl. "Ey, diene stopt, VERWARRING ALOM" xD
Als dat niet waar is, en dan beginnen zwaaien gelijk ne bezetene: "Fiets maar door, allé!"
Old 21-03-2017, 14:35   #20416   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

't Is vooral dwaas om als zwakke weggebruiker zelf te vertrouwen op voorrangsregels, allez, het concept impliceert toch vrij sterk dat ge u zeer gaat doen of ge nu in uw recht zijt of niet.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 15:19   #20417   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by WiM View Post
On-topic: Brompton S-Bag en Front Carrier Block. Gedaan met de rugzak op de plooifiets!
Weet eens te zeggen of dat handig is, ik heb zo'n Carrier Block al van in het begin erop zitten, maar de stap nog niet gezet om zo'n tas te kopen.
Old 21-03-2017, 16:39   #20418   link
Matthias
*snore*

Quote:
Ik moet in Gent nog de eerste automobilist zien die voorrang van rechts geeft/neemt. (Altijd wennen als je in Bxl komt waar ze het wel correct doen.)

Mee mijn vélo geef ik het zelf wel. En in de auto geef ik fietsers voorrang als dat veilig kan omdat ik weet hoe kut het is om continu te stoppen en op te trekken.

Maar allez, we zitten hier gewoon te praten over vooroordelen en niet over feiten, dus point taken.
Old 21-03-2017, 17:11   #20419   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Als het openbaar vervoer deftig wordt geregeld en fietspaden deftig worden aangelegd, gescheiden van ander verkeer, zodat veel mensen gemakkelijk hun auto laten staan, dan zouden we niet zo gefrustreerd zeuren over alle verkeerde manieren waarop wij uitgegroeide aapjes met voertuigen rijden.

Scandinavia style

Nu ik in Olland woon, heb ik de indruk dat Belgisch verkeer vaak ingericht is om zo veel mogelijk confrontaties tussen sterke en zwakke weggebruikers te veroorzaken omdat iedereen met zijn bedrijfswagen tot voor de deur moet kunnen rijden.

Indrukwekkende docu btw:

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 18:39   #20420   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Het toeval wil dat ik juist mijn auto verkocht heb en me nu met een Stromer naar 't werk begeef. Hoera voor de fiets.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules